💬
Logga in
Fuska.se

Piratkopiering

25 svar · startad

Trådstartare #1

Hej, detta tror jag är ett bra sett att MINSKA piratkopiering! Tog bara ett exempel av många få, men så här står det på wikipedia:

"Med en förväntad nedladdningsstorlek på 350 megabyte, och ett relativt lågt pris om cirka 200 kronor, förväntas spelet tilltala till större mängder än tidigare, och därmed motverka piratkopiering."

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Battlefield_1...al_distribution

Forstätt så med flera spel så kanske piratkopieringen minskar. Alla har inte råd med spel för 400:-

Jag vet inte i vilket forum jag skulle posta i, det kanske blev fel.

Senast ändrad:

200 kr för det gamla spelet :/. Det är ju inte precis nytt heller. Tex steam har ju gjort så i evigheter.

Du tänker nog på Battlefield 1942. Battlefield 1943 har inte släppts än.

f*n jag som tänkte köpa det.

det verkar ju värdelöst.3 klasser,3 kartor.

↗ till inlägget

200 kr för det gamla spelet :/. Det är ju inte precis nytt heller. Tex steam har ju gjort så i evigheter.

1943 är iofs nytt, du menar i sådana fall 1942.

Men det verkar vara ett sätt som faktiskt fungerar, det där med digital distrubition. Så som Steam?

Det fungerar ju klockrent!

Men så länge det finns ett flertal personer som har dålig/ingen uppkoppling mot internet så kommer folk att fortsätta köpa det i kartong. Men man borde väll ha att man MÅSTE aktivera spelet eller vad? Samt endast multiplayer

30 Mar 2009
Trådstartare #6

Jag tog bara Bf 1943 som ett av alla få exempel. Jag menar:

Sänk priserna på spelen så minskar piratkopieringen. Jag tror inte att de förlorar på det. För att alla har inte råd med spel för ca: 400:-

Sen så borde man ha så att när en aktiverar en cd-key så blockas den så att ingen annan kan använda samma när man har laddat ner spelet tycker jag!

Senast ändrad:

Lol, tror absolut inte att det kommer att MOTVERKA piratkopiering, tvärt om!

Först ville jag ha Battlefield 1943, tills jag läste att man inte kan köpa det fysiskt i affärerna och man måste köpa det digitalt över nätet, då kan man ju lika gärna ladda ner den piratkopierad. Skulle inte ens köpa den digitalt om den bara kostade 1 krona! Skulle till och med ha köpt det om det kostade < 800 kronor i affären, men aldrig över internet.

Men nu vill jag inte ha det spelet för att jag blev skit less på Battlefield serien när jag läste att man behövde köpa det online.

Senast ändrad:

Trådstartare #8
↗ till inlägget

Lol, absolut inte att det kommer att MOTVERKA piratkopiering, tvärt om!

Hur f*n får du i hop det? Folk som köper spel slutar väll inte när spelen blir billigare. På så sätt så tror jag att mindre laddar ner.

Då man laddar ner spelet kanske fler som inte tidigare fattat hur man kommer förbi t.ex. kopieringsskydd på DVD-skivor m.m laddar upp spelet. Sen laddar de upp det och resten förstår väl vem som helst.

Senast ändrad:

Tror faktiskt den mesta Piratkopiering är för att man inte orkar köpa det över huvudtaget, även om det hade kostat 50 kr.

Notera, tror. Så få inte ragecpdamp anfall på mig om jag har fel.

Senast ändrad:

och det är ju ännu jobbigare att köpa saker på internet än att gå och köpa den i en affär.

Vore nice om man kunde skicka pengarna i ett kuvert. :)

31 Mar 2009

Betala via internet är ju skönt.

Slippa ta på sig massa kläder och spraya på sig 1000 liter parfym,

För att sedan ta bussen/cykeln till stan och träffa på massa tråkiga vidriga människor,

För att handla ett spel. Sen hem igen för att sätta sig ned och spela livet ut.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Betala via internet är ju skönt.

Slippa ta på sig massa kläder och spraya på sig 1000 liter parfym,

För att sedan ta bussen/cykeln till stan och träffa på massa tråkiga vidriga människor,

För att handla ett spel. Sen hem igen för att sätta sig ned och spela livet ut.

lol?

Sitter du naken hemma hela j*vla dagarna? Du måste inte spraya på dig massa parfym? Alla kanske inte har föräldrar som går med på att betala med kort via internet.

Du kan ju åka bil med dina päron till stan.

Så du vill inte gå ut bara för att du inte vill träffa massa människor...?

Slutsats: Det här med piratkopiering är ett väldigt omdiskuterat ämne som är oerhört svårt att lösa. Annars hade det redan varit löst. Men det verkar som att själva datorspelsbranschen, musikbranschen och liknande motarbetar oss. Nu när det kommer ett väldigt bra alternativ till nedladdad musik, syftar på Spotify, så drar massor av artister sig ur projektet. Steam och Direct2Drive är och kommer bli framtiden!

Det är nog inte det att det är för dyrt, folk köper ju konsolspel som är ännu dyrare. Men det faktum att några centimeter från dig så finns ett spel som antagligen lär gå snabbare och definitivt billigare, där du dessutom slipper DRM, på en torrent-hemsida. Då finns det lite som förhindrar dig att ladda ned istället för att gå och köpa spelet.

Såklart att lägre priser lär hjälpa, men inte mycket.

1 Apr 2009

Planing, jag är osocial. Så vad är problemet att jag inte vill träffa vidriga människor? :)

Vissa är för gamla för att fråga sina "föräldrar" om sådana saker.

Och jag tycker att föräldrar i detta årtal bör kunna betala via internet, och inte leva på kuvert-talet.

det är inte ens i närheten säkert att betala med sitt kort via internet,inte ens på steam.

så jag är inte förvårnad att det är fler än jag som inte vill betala vi internet.

håller med...

att handla med kort över internet är riskfullt och sen att handla i butik så finns det oftast inte spelen eller liknande i butik när man kommer fram.

Beställer alltid över postförskott/faktura för att mamma o pappa litar inte 100% med kortbetalning över internet.

Tips: vid handel över internet så kolla alltid om sidan finns på www.tryggehandel.se

Senast ändrad:

2 Apr 2009

Varför skulle det vara riskfyllt?

Skapa ett konto som du för över en x antal summa.

Köp det du ska ha. Sen vad mer ska hända?

Men som sagt, vad i helsike har betala med kort via inet med piratkopiering att göra.

Kanske döda det samtalsämnet och gå till OT.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Varför skulle det vara riskfyllt?

Skapa ett konto som du för över en x antal summa.

Köp det du ska ha. Sen vad mer ska hända?

Men som sagt, vad i helsike har betala med kort via inet med piratkopiering att göra.

Kanske döda det samtalsämnet och gå till OT.

vad har Inet med det här att göra? :rolleyes:

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in