💬
Logga in
Fuska.se

Bra Bärbar Dator Under 6 Tusen-lappen!

29 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Hejsan!

Jag ska snart skaffa ny bärbar dator under 6 tusen lappen, men vet inte vilken jag ska köpa. Ska mest använda för videoredigigering, webbdesign, photoshop och liknande saker som kräver rätt mycket minne, men även kunna spela spel, typ som gta iv, Call of duty 5 och liknande spel. Tacksam för svar!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

gta iv

En omöjlighet.

Ja du, håller med Aircondition. Det kommer inte att gå.

Du kan hitta en som passar det första, men inte för det andra. Om du inte känner någon bra inom en butik som kan få ned ett pris från 20 000 till runt 6 000

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ja du, håller med Aircondition. Det kommer inte att gå.

Du kan hitta en som passar det första, men inte för det andra. Om du inte känner någon bra inom en butik som kan få ned ett pris från 20 000 till runt 6 000

Håller med er båda om att det är omöjligt att få en dator som klarar av det under 6 tusen.

Men som Justfiwi sa så kan man nog hitta en som klarar av det först.

2 Apr 2009
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6

Justfiwi: Klarar nån av dom där datorerna gta iv eller?

Annars, är de bra? Inte så kunnig... Vilket är det bästa spelet den skulle klara?

Nivå 2 · Novis

skulle inte tro det. om du vill spela satsa på en stationär

3 Apr 2009
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Hejsan!

Jag ska snart skaffa ny bärbar dator under 6 tusen lappen, men vet inte vilken jag ska köpa. Ska mest använda för videoredigigering, webbdesign, photoshop och liknande saker som kräver rätt mycket minne, men även kunna spela spel, typ som gta iv, Call of duty 5 och liknande spel. Tacksam för svar!

Komplett.se är den bästa sidan lätt, du kan bygga ihop en egen dator, du väljer vilka delar du vill ha. Dock så får du bygga ihop datorn själv men jag du får en guide om hur man gör det (Om jag inte har fel :P)

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hejsan!

Komplett.se är den bästa sidan lätt, du kan bygga ihop en egen dator, du väljer vilka delar du vill ha. Dock så får du bygga ihop datorn själv men jag du får en guide om hur man gör det (Om jag inte har fel :P)

Han vill ha en laptop...

OnT: Nej den klarar inte GTA IV. För att klara det så behöver du en mycket bättre dator, framförallt om du vill klara de högre inställningarna då spelet är väldigt ooptimerat så det krävs mer av datorn än vad det egentligen borde kräva.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hejsan!

Han vill ha en laptop...

OnT: Nej den klarar inte GTA IV. För att klara det så behöver du en mycket bättre dator, framförallt om du vill klara de högre inställningarna då spelet är väldigt ooptimerat så det krävs mer av datorn än vad det egentligen borde kräva.

Ah, men man kan ändå köpa riktigt billiga laptops på komplett.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

va f*n alienware.com ftw

maxa innehållet, klarar du nog GTA IV

↗ till inlägget

va f*n alienware.com ftw

Läs tråden :S

Max 6 tusen, dit når du inte med en Alienware? Eller hur? Nej skulle inte tro det va.

OnT: Jo men du får inte en för 6k som klarar GTA IV, även om du köper på Komplett.se

4 Apr 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

det du behöver ha om du vill att din laptop ska vara snabb med videoredigigering och sånna saker är en bra processor och tillräkligt med RAM.

men att spela med en laptop som bara har ett integerat grafik-kort på 256Mb eller ngt sånt kommer du inte kunna spela spel som cod iaf.

jag skulle sattsa på en ganska bra stationär om du vill spela spel och hålla på med videoredigigering. för det blir en annan fart på det hela.

iaf en laptop som du kanske skulle kunna lira spel på.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...06-3772039.html

men kostar lite mer än 6tusen.

eller så väljer du en stationär ;)

--> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF...67-3894683.html (har kortläsar i denhär också så om du har en kamera där du har kort så är det bara dra i kortet i läsaren så har du dom där)

eller denna Acer för 7999kr.

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=185798

jag skulle nog ta Acern.

fanst det finns nog bara en hårdiskpå den :s och på Hp så får du med en på en på 500gig

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #14

Du, Acern ser inte så tokig ut... Kanske ska satsa på en stationär ialafall!

Nivå 5 · Fuskare

GTA IV lol, in your dreams ;)

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #16

Mmm ^^ ... Har ju förståss redan mitt Xbox 360 som jag spelar Gta IV, cod etc. , men skulle vara kul att ha på datorn, till att typ modda och så :)

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du, Acern ser inte så tokig ut... Kanske ska satsa på en stationär ialafall!

det gör du rätt i! ;) men synd att den HP datorn jag har köpt inte längre finns kvar, isåfall så hade du fått en bättre dator än den Acern.
Nivå 6 · Fuskare

GTA4 på en LAPTOP för under 6000?

Min quadcore har lagomt svårt med det spelet och den är stationär och kostade 12000...

En laptop för 6000 kör man warcraft 3 på

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

va f*n alienware.com ftw

Läs tråden :S

Max 6 tusen, dit når du inte med en Alienware? Eller hur? Nej skulle inte tro det va.

OnT: Jo men du får inte en för 6k som klarar GTA IV, även om du köper på Komplett.se

jag tänkte liksom på GTA IV kravet ;)

5 Apr 2009
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Hejsan!

om du ska han nått som ska kunna ta det så får du satsa lite mer pengar

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in