Moppe är skitlätt att lära sig i teorin men ganska mycket svårare i praktiken.
Trim Till Moped?
↗ till inläggetHahaha tror du inte jag vet hur man skruvar ihop en moppe? Isåfall så tror du fel. Du vet vell inte ens hur man pumpar däcken på en moppe.↗ till inläggetSka du trimma så dra pluggen, köp nytt drev + munstycke,större förgasare, kapa ev:blindtarmen, 70cc cylinder, racing vev underliggande effekt rör. Blir snyggt med Dos salidos underligande dubbel rör. Sen så borde det röra på sig ganska så braa ;)
Vet du hur du ska göra för att få dit allt då? du vet väl att du måste dela på hela motorn för att byta vevparti? Jag tror inte du vet vad hälften av det där gör, du vet bara att det är trim.
Jag kör roadracing sm, och gissa vem det är på min bild? Jag är 7:e i Sverige, och jo, det vet jag. Och det är mer än att skruva ihop en moppe. Jag menade inte att vara elak, men jag tycker inte om när personer som inte har koll säger massa saker och sen inte vet hur det är, men vet du hur man gör det, så visst, men lita inte på att alla kan det.
ok ok jomen jag överreagerade lite där är på dåligt humör idag. Nice om du ligger 7:a i Sverige ;)
↗ till inläggetEns föräldrar kan inte bli av med körkortet för att han kör trimmad moppe... -.-säger bara trimma inte moppen för f*n, jovist det anske e kul när det går fortare men har du tex en bra mt5 så sjunker den i värde som f*n och om du åker fast med trim kan dina föräldrar bli av med körkortet.
Kolla moped forumet, finns på google.
Offtopic: Min polares moped går 110 km/h ;)
Finns det inte något som kallas black-box? Om man kör trimmat och blir tagen av polisen så gör man bara ett knapp tryck och så gör den 45 igen.
Fast snuten kanske inte är så dumma. :P
Om man nu orkar sätta in en, men smartaste stället för en bb är i handtaget.
↗ till inläggetdet är tvärt om ;) att skruva är 5 ggr så mkt enklare än att läsa hur man ska ta isär en cylinder. dessutom är en moped inget märkvärdigt.Moppe är skitlätt att lära sig i teorin men ganska mycket svårare i praktiken.
↗ till inläggetfunkar ju inte om man vill köra i skogen.Gör som denna killen istället för att ha moped. Mycket mer status å rizpekt.
↗ till inläggetNejmen man kör inte moppe i skogen. Cross kör man i skogen för moppar håller inte så bra om man kör i skogen för dom är inte till för det.↗ till inläggetfunkar ju inte om man vill köra i skogen.Gör som denna killen istället för att ha moped. Mycket mer status å rizpekt.
↗ till inläggetMen hur kul kan det vara då?... Status och respekt är ju inte allt.....Gör som denna killen istället för att ha moped. Mycket mer status å rizpekt.
↗ till inläggetOm man väl åker fast när man har blackbox blir straffet värre vad jag hört, pga ungefär som att man manipulerar bevis. Ingen aning om detta är sant dock, men det är någorlunda realistiskt.Finns det inte något som kallas black-box? Om man kör trimmat och blir tagen av polisen så gör man bara ett knapp tryck och så gör den 45 igen.
Fast snuten kanske inte är så dumma. :P
Jag råder dig att inte trimma som tidigare folk sagt.Du kan få indragetkörkort (om du nu har något),dom kan ta ifrån dig moppen och du kan få svårigheter att ta bilkörtkort om du nu ska ha något.
↗ till inläggetMen det är så mycket roligare! :DJag råder dig att inte trimma som tidigare folk sagt.Du kan få indragetkörkort (om du nu har något),dom kan ta ifrån dig moppen och du kan få svårigheter att ta bilkörtkort om du nu ska ha något.
Exakt :)
btw nån som kan se i lagboken om nåt indraget körkort för målsman?
nej men snuten har sakt det när han var på min skola.
Ett tips om du ska dra pluggen på en MT5 så försök inte... Den finns inte ;)
aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :)
Dra variator ringen.
Köper du en begagnad gilera stalker så är variator ringen redan utsliten, för kör man länge så slipas den så att den bli mindre och mindre ..
ja de är en begagnad ja ska köpa, asså brickan vet ja ju men tänkte om de finns några andra?