Det är nog inget att oroa sig. Folk dör hit och dit, men inte du eller jag.
Wikipedia om svin-"pesten": http://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa
Det är nog inget att oroa sig. Folk dör hit och dit, men inte du eller jag.
Wikipedia om svin-"pesten": http://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa
Som fishmaster sa, det är ingeting om man gämför med andra sjukdomar som finns.
Jag blev mer orolig av fågelinfluensan, för fåglar finns överallt och det finns typ 4 fågelholkar i närheten där jag bor.
Vafan media ska alltid göra en j*vla stor grej av saker, ändra rubriker varje kvart med samma innehåll i artikeln.
Har också sett en massa stavfel pga hetsskrivande.
å nej! 80st av 6 000 000 000 har dött.
håller med Garone media blossar upp det hela väldigt mycket,men om någon ändå är rädd för att dö av tex gris sjukan så kan jag ju tipsa dom om att inte åka i en bil då det är minst 100ggr större chans att dö i en trafik olycka en av svin sjukan.
↗ till inlägget80st sedan det bröt ut vilket skedde för någon vecka sedan.å nej! 80st av 6 000 000 000 har dött.
håller med Garone media blossar upp det hela väldigt mycket,men om någon ändå är rädd för att dö av tex gris sjukan så kan jag ju tipsa dom om att inte åka i en bil då det är minst 100ggr större chans att dö i en trafik olycka en av svin sjukan.
ok det är en hemsk sjukdom.men vad hände med fågelinfluensan,AIDS/HIV,SARS och malaria?
men åter igen så 80st på en vecka visst det är mycket men hur många har dött i trafik olyckor runt om i världen den senaste veckan?jag tycker inte det är något att oroa sig för,är man ändå rädda för att dö kan man ju sätta sig i en bunker med skydds väst,kondom och bomb dräkt.
Meh, ni förstår inte vad det egentligen handlar om. Det handlar om en ny muterad virus stam som är resistant mot en hel del medicin.
det är SARS ochså faktisk är den resistant mot all medicin som finns nu.
↗ till inläggetalla på jorden kommer att dö antagligen. :/Va? Nu blev jag ännu mer orolig, hur ska detta sluta?
Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
Men varför kallas den svinpest om det smittar människor främst?
Det finns nog någon anledning till namnet.
↗ till inläggetNä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
↗ till inläggetSay what?↗ till inläggetNä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
↗ till inlägget↗ till inläggetNä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.Det kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)
Media blossar ju upp det.
80 dog!
Men Mexico är ju känt för sin erkänt gudomliga sjukvård och där finns ju absolut inga fattig.
Media = Överdriver allt och gör det alltid.
Svininfluensan = Är inget stort.
↗ till inlägget↗ till inläggetDet kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.
Nästan 50 miljoner dog, men det var 1918-1919. Lite bättre mediciner nu om man säger så ;)
Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p
↗ till inlägget↗ till inläggetDet kommer nog lösa sig. Kolla bara på fågelinfluensan vad hände med den? Dog alla av den? Nej!
Nä, det är ju bara 65 miljoner som dog av den.
Vad jag kommer ihåg var det bara för något år sen den härjade, inte 1918, och definitivt inte 50 milj. dog =p
Den har ju funnits innan men uppstog igen i Kina för 1-2 år sen.
Svininfluensan är som fågelinfluensan fast mer utvecklad så att den är mer resistent och det blir svårare för forskare och hitta vaccin till det.
↗ till inläggetMedian gör så stor sak av det... Tro mig, inget kommer att hända er.
Äh, inte mitt fel att jag råkar göra en stor sak av det hela =D
Näh, skämt åsido, är inte ett dugg räd, hjälper inte att vara rädd, då skulle jag vara djupt deprimerad sen länge ;o
Det enda som skapar rädsla är media som blåser upp allting.
När man hela tiden läser strunt som
"OMG NU HAR SVINPESTEN NÅTT EUROPA SÅ HÄR SKYDDAR DU DIG!!!
* UMGÅS INTE MED SMITTADE PERSONER
* ÄT INTE MISSTÄNKT MAT
* RULLA INTE RUNT BLAND GRISAR",
inser man att fler antagligen kommer dö av hjärtinfarkt p.g.a idiotiska överdrivna artiklar än denna "pandemihotande sjukdom".
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in