💬
Logga in
Fuska.se

Bärbart Eller Stationärt?

18 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Vad är bäst av stationära konsoller och bärbara?

Fuderar på att köpa antingen PS3 eller PSP Go (när det kommer ut). Vilket är bäst?

Nivå 8 · Veteranfuskare

... Du får självklart mer prestanda från PS3en

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

Ok. PS3 eller X360 då?

Nivå 16 · Legendfuskare

Tror det är lite en smaksak, vad jag vet har PS3 lite bättre grafik.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Lite skillnad på pris också. Men Xbox-priset blir som PS3, i längden, eftersom det inte är gratis att spela online.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Är ingen fanboi men jag skulle nog föredra PS3 :)

Xbox 360 har väl mer och roligare spel? Samt så är blue-ray spelare o.s.v. på PS3n onödigt, och man måste ha en bra TV som stödjer sådant för att få det man betalat för.

Så, Xbox 360 är mer prisvärt om du inte ska köpa en massa Blue-Ray filmer och om du inte har en HD-tv, och den har fler roliga spel.

Nivå 9 · Veteranfuskare

BLU-RAY ONÖDIGT?

jag älskar det. Samt 5.1 ljud. Ohohoh vilken upplevelse det är.

360 har väl många spel.. men ps3 kommer ikapp.. 360 har ju varit ute 1 år mer ;)

LittleBigPlanet

Uncharted

Ratchet & clank: Tools of destruction

Ratchet & clank: Quest for booty

Gran Turismo 5 Prologue

Killzone 2

Motorstorm

Motorstorm 2

Resistance: Fall of man

Resistance 2

Och dessa är bara några roliga eklusiva spel :).

Fast det bästa är ju att köpa 360 och ps3. Då får du ut allt!

↗ till inlägget

BLU-RAY ONÖDIGT?

jag älskar det. Samt 5.1 ljud. Ohohoh vilken upplevelse det är.

Det är inte alla som har TVn som stödjer detta, det är inte alla heller som köper Blue-ray filmer.

Då är det väl onödigt att betala 2 tusenlappar extra för något man inte använder?

Nivå 9 · Veteranfuskare

jo. om så är fallet. Men då missar man många spel. Sedan så kanske man vill se på vanlig film som också fungerar bra.

Köp ps3, xbox 360 helt enkelt..

Nivå 9 · Veteranfuskare

Xbox 360 har mycket bättre spel och onlinefunktioner, även om man får pröjsa för dem. Men det är som sagt smaksak.

Nivå 9 · Veteranfuskare

sen så att du säger att 360 har bättre spel och onlinefunktioner.. sedan säger du "smaksak"

självklart är det en smaksak. Men då kan man inte säga att 360 har bättre spel heller. Det beror på spelaren.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

sen så att du säger att 360 har bättre spel och onlinefunktioner.. sedan säger du "smaksak"

självklart är det en smaksak. Men då kan man inte säga att 360 har bättre spel heller. Det beror på spelaren.

Forumulerade inlägged väldigt dåligt inser jag nu, men jag menade att det var vad jag tyckte eftersom jag föredrar first person shooters.
9 Jun 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Så vad är bäst generellt sett?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så vad är bäst generellt sett?

Det kan man inte säga, det är induviduellt.
Nivå 16 · Legendfuskare

Ja, Xbox har ju bättre grafik än Wii men det betyder inte att ingen köper Wii. Man kan säkert rada upp flera olika kategorier vad ps3/xbox är bäst på och även där skulle flera kategorier vara en smaksak som vilka spel de har.

Nivå 9 · Veteranfuskare

grafiken ska ju inte bedömmas. Utan spelen.

Om man gillar spelen till wii så köp det.

Nivå 8 · Veteranfuskare

PS3 tar ju XBOX 360 i prestanda, smaksak annars.

Nintendo all teh way, lite besviken på Wii dock. Men köp de äldre konsolerna och smaka på äkta spel.

Nivå 6 · Fuskare

om du reser mycket kan ju ett psp vara bra men om du är en soffpotatis kan ju ps3 vara bättre

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in