💬
Logga in
Fuska.se

§3.10 - Ny Regel

29 svar · startad

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #1

§3.10 - Missbruka ej BB-KOD och använd endast BB-KOD när det finns ett vettigt skäl för det.

Riktlinjer: Små företeelser leder till tillsägelse, t.ex. jättestor text i onödan eller liknande.

Stora företeelser som ljud/videos i inlägg utan anledning eller liknande leder DIREKT till varning.

Regeln skall börja tillämpas från och med 2 Juli 2009.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Haha. :P

Nivå 9 · Veteranfuskare

I brist på vettiga saker att göra och för mycket fritid tänkte jag bara illustrera hur sådana här regelbrott brukar se ut...

Vilken bra regel!

http://www.ahlgrensbiler.no/src/high/Ahlgrens_3bilar_3D_4.jpg

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Bananaphone börjar gå dig på nerverna eller? :P

När du ändå är i farten kan du se om du kan göra något åt massquotes, kolla på detta inlägget och scrolla uppåt, http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t&p=1545213

Och regeln om "snacka om spel X här"-trådar borde tillbaks.

Och du har råkat ta bort alla mod krafter från PSP forumet.

post-7291-1246473045_thumb.jpg

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #5

WASD: Citat är BB-Kod det med. Ska fixa PSP-forumet.

Nivå 16 · Legendfuskare

Då kan jag äntligen ge tillsägelser till folk som massquotar? :D

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Då kan jag äntligen ge tillsägelser till folk som massquotar? :D

Om du frågar mig ska man inte få tillsägelse för massquoting. Det är trots allt ett diskussionsforum, inte någon statlig regelanstallt.
Nivå 16 · Legendfuskare

Jo jag har alltid stört mig på det bara. Det fanns ju §1.20 förut som sa att man inte fick klistra in onödigt stora bilder (minns den för jag fick varning för den^^) och det är ju nästan samma sak som att massquota bara att sidan inte blir väldigt bred (som blivit fixat nu). Borde fixas nåt system för massquotes, detta ser inte rätt ut: http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t&p=1545213

Väntar på admins tillåtelse innan jag börjar ge tillsäger för massquote. Men om man följer regeln "använd endast BB-KOD när det finns ett vettigt skäl" så är faktiskt massquotes = tillsägelse

Nivå 9 · Veteranfuskare

Enligt mig så är massquotes tillåtet. Håller med det Boffa skrev.

2 Jul 2009
Nivå 12 · Mästerfuskare

Men det är ju seriöst irriterande när 75% av en sida är quotes...

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ja, men så länge det är något vettigt som skrivs så gör det inte mig något.

Nivå 16 · Legendfuskare

Men det är ju precis samma sak som om någon skriver med stor röd text och klistrar in algrens bilar.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men det är ju precis samma sak som om någon skriver med stor röd text och klistrar in algrens bilar.

Hur kan det vara det? Inläggen som man quotar har något med diskussionen/debatten att göra och man ser vad användaren svarar till.

@WASD, jag har svårt att tänka mig att detta är ett överseriöst forum där vi måste följa alla regler till punkt och pricka. Dubbelinlägg är ok här av vad jag har förstått, om det ger något.

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är däremot inte nödvändigt att quota 10 inlägg i rad. Och det finns väl inget vettigt syfte.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är däremot inte nödvändigt att quota 10 inlägg i rad. Och det finns väl inget vettigt syfte.

Hade jag varit ny på forumet och vill svara på ett inlägg, som vi säger i det här fallet har 5 tidigare quotes av andra inlägg, skulle jag inte orka sitta och editera koden i inlägget, dels för att det finns folk som inte har en aning om hur en BB-kod ser ut, och dels för att man inte skulle tänka på det.

Att man då får en tillsägelse för att man quotat någon annans inlägg är inte rätt, då hade jag nog inte brytt mig om att fortsätta skriva i forumet om jag var ny.

Bästa lösningen är om admin sätter en automatisk borttagning i inlägg som är över 2-3 quotes, så det bara visas 2-3 quotes i ett inlägg.

Som sagt jag skulle aldrig, aldrig ge en tillsägelse/varning för massquoting om svaret till quoten i frågan är relevant, i annat fall går det under en annan regel.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jo men om man ska följa regeln så finns det inget vettigt syfte att quota 10 quotes, men jag ger väl inga tillsägelser för det. Admin du får fixa ett anti-massquote system :)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det finns det väl? Om nu en användare börjar quota något för att han ska svara på inlägget, så kanske någon annan quotar användaren som quotade först och sen håller det på så. Då blir det ju automatiskt en del quotes.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Tycker bästa lösningen är att bara redigera inlägget så att bara 1-2 inlägg quotas, om man nu skulle ramla över en sida som till 75% bara består av quotes. Är man nybörjare kan man ju knappast kräva att de aktivt ska kunna sudda bort quote-taggar ur det inlägg som står som standard när man har tryckt på citera. Där har vi skillnaden mot röd text och Ahlgrens bilar: det kräver bara att du trycker på citera-knappen. I fallet jag demostrerade förut måste man aktivt lägga till bb-koden, i fallet quote måste man bara trycka på citera-knappen.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Annars kan man kanske ha någon funktion som "kollapsar" quotes om det är >3 stycken eller något, så bara klickar man på en knapp för att återställa alla quotes?

Nivå 16 · Legendfuskare

Ja det finns massa olika funktioner som är bättre än det är nu, bara för admin att välja en.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in