http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article359580.ab
tror ni på detta??
Först var jag ganska chockad :o
Sedan så såg jag att artikeln var skriven av Aftonbladet :rolleyes:
möjligtvis att det finns något ämne i öl som är nyttigt och om man dricker 1 liter så får man i sig "tillräckligt" av detta ämne. men knappast att öl i sig är nyttigt.
Liksom med andra alkoholhaltiga drycker kan måttligt intag av öl ha vissa positiva hälsoeffekter, medan de skadliga hälsoeffekterna av alkoholkonsumtion är långt fler.
Handlar ju om att överviktiga ska byta ut måltidsdrycken som kanske är läsk eller saft, mot öl. Naturligtvis ger det bättre hälsa.
Man blir mycket, mycket våldsammare av stora mängder öl.
Synd bara att öl smakar piss.
↗ till inläggetSamma här, eller "Aftonhoran" som dem kallar den på flashbackFörst var jag ganska chockad :o
Sedan så såg jag att artikeln var skriven av Aftonbladet :rolleyes:
↗ till inläggetHur man reagerar på alkohol (inte enbart öl, naturligtvis) skiljer från person till person.Man blir mycket, mycket våldsammare av stora mängder öl.
Sant, jag blir aldrig någonsin aggressiv och jag dricker oftast alldeles för mycket ^^ Vet inte heller någon som blir aggressiv när denne dricker. Aggressiva personer blir mer aggressiva av sprit helt enkelt.
Låter som en trevlig forskning iaf, vore kul om det fungerade.
↗ till inläggetÖl innehåller väl otroliga mängder kolhydrater? Det är väl därför man använder uttrycket "ölmage"? xDHandlar ju om att överviktiga ska byta ut måltidsdrycken som kanske är läsk eller saft, mot öl. Naturligtvis ger det bättre hälsa.
Så jag skulle inte tro att ett byte från läsk till öl skulle vara en förbättring.
Visst det är Halvnyttigt, i en viss mängd, så är det med allt. En liter, man blir ju inte precis full av det. Men snart kommer det väl nån annan forskare och säger att det är livsfarligt.
Man blir oftas våldsamm vid stora mängder, en liter är inte så mkt.
Håller också med Sandkaka.
Mindtwistah: det är klart att det är bättre. Vet du vad det är i läsk?
Sen förstod jag att man blir BAAAAAARA alkoholist och BAAAAAARA förlorar sina pengar på det.
"...enligt amerikanska näringsexperter."
-.-'
Ät grönsaker för fan, billigare och godare i längden.
Jag tror att vissa saker i ölen kan vara hälsosamt men att om man dricker öl så är det mer ohälsosamt än hälsosamt.
Alla personer måste tydligen ha bekräftelse på att dom gör rätt. Att kunna säga att dom äter nyttigt, även om dom är alkoholister.
Det är klart som faan att öl inte är nyttigt, när 90 procent av alla brott och olyckor har med alkohol att göra!!! Hur i helvete tänker folk???
[EDIT] Nu tänkte jag visst på alkohol. Men folk förvränger ju allting till sitt eget bästa, så tillslut blir det att "Ju mer öl du dricker, ju smalare blir du". Och sen ska dessa då ge sig ut i trafiken och vad det nu är.. Alltså, innan man lanserar en sånhär "Upptäckt"(förmodligen skitsnack), får man ju tänka på konsekvenserna!! Slapp och dåligt! SLAPPT OCH DÅLIGT!
↗ till inläggetalkohol ja, men nu snackar vi om öl, där är alkoholen ganska utspätt.Alla personer måste tydligen ha bekräftelse på att dom gör rätt. Att kunna säga att dom äter nyttigt, även om dom är alkoholister.
Det är klart som faan att öl inte är nyttigt, när 90 procent av alla brott och olyckor har med alkohol att göra!!! Hur i helvete tänker folk???
↗ till inläggetHehe, notera min snygga lille EDIT. ;) Tillkom kanske efter ditt inlägg:P↗ till inläggetalkohol ja, men nu snackar vi om öl, där är alkoholen ganska utspätt.Alla personer måste tydligen ha bekräftelse på att dom gör rätt. Att kunna säga att dom äter nyttigt, även om dom är alkoholister.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in