💬
Logga in
Fuska.se

Ska Ni Ta Vaccinet

95 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

har tagit vaccinet och fick bara lite ont i armen

Nivå 0 · Nykomling

Har tagit vaccinet, fick ont i armen, feber och förkylning

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

Ingen expert men vad jag läst på de mesta sidor är att vaccinet är farliga är sjukdomen, större dödschans i alla fall. Vet inte men tänker inte riskera, chansar hellre på att inte bli sjuk ;)

Dessutom är influensatiden snart slut, håller väl på att dö ut?

28 Nov 2009
Nivå 0 · Nykomling

Svininfluensan är exakt som vilken annan influensa som helst, den normala folk drabbas av dödar 3000 i Sverige varje år.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Seriöst. Varför tror alla att vaccinet är farligt? Jag tog det och jag mår skinande nu. Hade bara lite ont i armen dagen efter.

Vi tycker det är onödigt med tanke på hur ofarlig svininfluensan är.

Men helvete vad egoistisk man kan vara!

Fyfan asså, om du får influensan och tycker att du klarar dig bra, lite soffliggande, några dagar borta från skolan, inte så farligt? Nä, inte för dig ja, men du kan däremot smitta några som tillhör en riskgrupp, gravida, spädbarn, astma, osv. då kan det vara livshotande för dem.

Bara för att du inte vill ha lite ont i armen i en dag så behöver du inte reagera själviskt och inte tänka på någon annan i din omgivning.

Min farsa tillhör en riskgrupp så jag tänker vaccinera mig.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Borde det inte räcka om han vaccinerar sig själv?
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Aha, så det är bara han som är inom en riskgrupp?
Nivå 0 · Nykomling

Tog det igår, så nu är jag sjuk.. :I

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Aha, så det är bara han som är inom en riskgrupp?

Tror nog WASD menar; Alla som är inom riskgrupper borde ta ansvar och vaccinera sig själv. Då kan ingen som inte vill ta vaccinet som inte är i en riskgrupp smitta den personen. Dock personer som inte kan ta vaccinet, men ligger i en riskgrupp kanske man borde ta hänsyn till.
Nivå 0 · Nykomling

Ungefär så. Om någon inte vill bli sjuk (i svininfluensan) så får de vaccinera sig själva.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Personer i riskgrupper behöver längre tid på sig att bygga upp ett fullgott skydd än vad en frisk person behöver.

Alltså är det en bra faktor att personer som umgås med personer i riskgrupper vaccinerar sig också.

Jag tänker vaccinera mig, när nu de börjar vaccinera allmänheten här i Kalmar... -.-'

Nivå 0 · Nykomling Moderator

Jag kommer inte att vaccinera mig då jag redan har haft svininfluensan.

Nivå 0 · Nykomling

Vaccinerade mig för några veckor sedan, fick inga biverkningar alls.

29 Nov 2009
Nivå 0 · Nykomling Knark

Vaccinerade mig igår, kan knappt röra armen :(

btw så har jag redan haft svininfluensan.

Nivå 0 · Nykomling
Eftersom att vissa medlemmar fick nerdrage för att jag låste den andra tråden så har jag nu lagt till en omröstning i denna tråd.

/2 tradechannel moar.

JAG TOG VACCINET OCH TRODDE JAG SKULLE DÖ!!!!!

JAGLÅG PÅ DÖDSBÄDDEN OCH KUNDE NÄSTAN INTE ANDAS!!!!!

Broadway-fail moar.

wat

Kan ni sluta säga "har redan tagit det" osv, det finns en omröstning för det.

Nu är det meningen att ni ska säga vad ni fick för biverkningar och vad folket runt omkring vet så att man kan vara säker på att skiten är ganska ofarlig.

Har haft vänner som fått seriösa biverkningar som t.ex otrolig högfeber och någon svimmade och fick hjärnskakning.

Ska själv inte ta det då som en massa sagt, verkar vaccinet farligare en själva influensan.

Jag vet inte om någon i min familj ligger i någon riskgrupp men ingen har bett mig att ta det, därför ser jag ingen anledning till varför jag borde ta det.

Nivå 0 · Nykomling Moderator
↗ till inlägget
Eftersom att vissa medlemmar fick nerdrage för att jag låste den andra tråden så har jag nu lagt till en omröstning i denna tråd.

/2 tradechannel moar.

JAG TOG VACCINET OCH TRODDE JAG SKULLE DÖ!!!!!

JAGLÅG PÅ DÖDSBÄDDEN OCH KUNDE NÄSTAN INTE ANDAS!!!!!

Broadway-fail moar.

wat

Kan ni sluta säga "har redan tagit det" osv, det finns en omröstning för det.

Nu är det meningen att ni ska säga vad ni fick för biverkningar och vad folket runt omkring vet så att man kan vara säker på att skiten är ganska ofarlig.

Har haft vänner som fått seriösa biverkningar som t.ex otrolig högfeber och någon svimmade och fick hjärnskakning.

Ska själv inte ta det då som en massa sagt, verkar vaccinet farligare en själva influensan.

Jag vet inte om någon i min familj ligger i någon riskgrupp men ingen har bett mig att ta det, därför ser jag ingen anledning till varför jag borde ta det.

Det finns ingen vettig anledning för mig att vaccinera mig om jag redan har haft influensan. Du kanske inte visste detta men.. har man haft svininfluensa så är man immun mot den.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Det finns ingen vettig anledning för mig att vaccinera mig om jag redan har haft influensan. Du kanske inte visste detta men.. har man haft svininfluensa så är man immun mot den.

Därför tycker jag detta inlägget är lite lustigt...

↗ till inlägget

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

I lol'd.

Men Raptomex, vad hände när du hade influensan då?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling Knark

Jag tog sprutan, för då fick jag 300:- :)

Nivå 0 · Nykomling

Tog sprutan, mådde illa och hade huvudvärk i 2-3 dagar, tror jag hade lite feber också.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in