💬
Logga in
Fuska.se

Vad Tycker Ni Om James Cameron's Avatar?

83 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Här kan ni delge eran åsikt om James Cameron's Avatar.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Bästa filmen på länge, mycket låg i biokänslan dock

Nivå 2 · Novis

Min favoritfilm, låter säkert galet fanboy men jag tycker det är en av (om inte den) bästa filmerna genom tiderna. Även om det finns många kultförklarade filmer slår denna allt. Längtar som fan tills jag kan köpa den eller bränna ner en riktigt bra dvdrip från nätet.

Jag ♥ Avatar

28 Dec 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare

Oj, har just dragit mig ifrån en 50 sidors tråd som diskuterar denna film, skönt med ett "lammunge" till tråd.

Men jag får väl säga vad jag sa i den tråden-

Jag hördes talas om denna filmen av en slump långt långt innan mina vänner både online och irl gjorde det. Mina förväntningar var inte speciellt höga då, jag visste att det var James Cameron som styrde filmen men jag ser inte precis upp till den mannen som jag gör t.ex. Tim Burton osv. .

När filmen släpptes planerade jag inte på att se den, tanka den när den kom ut på rippen kanske, men mina vänner såg den, och OM dem gillade den. Då höjdes mitt omdöme om filmen från, ja typ 0-100 direkt, och jag trodde det var världens bästa film.

När jag såg den hade jag väldigt höga förväntningar och fick inte riktigt det jag önskat mig men ändå en sjukt grym film, 3D effekterna var väl sisådär men "första pannkakan blir alltid lite misslyckad" med tanke på att 3D tekniken är nyutvecklad.

En del saker hängde löst i plotten, men överallt var detta en bra film som jag säkert kommer se i 2D senare också.

8/10 får den.

29 Dec 2009
Nivå 5 · Fuskare

Den var väll bra men storyn var väll lite för lik pocahontas.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

När jag såg den hade jag väldigt höga förväntningar och fick inte riktigt det jag önskat mig men ändå en sjukt grym film, 3D effekterna var väl sisådär men "första pannkakan blir alltid lite misslyckad" med tanke på att 3D tekniken är nyutvecklad.

En del saker hängde löst i plotten, men överallt var detta en bra film som jag säkert kommer se i 2D senare också.

8/10 får den.

My words. Precis det där med 3D effekterna, är exakt samma tankar som mig. Jag hade skithöga förväntningar, eftersom alla som sett den sa att det var det häftigaste dom sett. Det var väldigt lite 3D effekter. Texten var väl det enda som på riktigt som var utanför bilden hela tiden. Reklamen för askungen var mer 3D effekter i. Men annars en väldigt bra film. Kan gärna se den igen, även utan 3D.

4/5, 8/10

30 Dec 2009
Nivå 7 · Fuskare

Jag fick inte se något med 3D effekter eller så på biografen.

Men jag tycker det är en av de större bra filmerna som har kommit ut nu på sistonde.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men jag tycker det är en av de större bra filmerna som har kommit ut nu på sistonde.

Man kunde välja om man ville se 2D eller 3D :P
31 Dec 2009
Nivå 7 · Fuskare

Kunde inte jag, haha. Dock var det en liten biograf haha :')

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Polsk biograf.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Man kunde välja om man ville se 2D eller 3D :P

Om jag inte minns fel så var det väl bara 28 biografer i Sverige som fick visa 3D?
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om jag inte minns fel så var det väl bara 28 biografer i Sverige som fick visa 3D?

Låter korrekt, men då bor man ju nära minst EN =D
Nivå 12 · Mästerfuskare

Det är bara 4 biografer som fick visa Avatar i 3D. En i Göteborg, en i Stockholm, en i Umeå och den sista i Malmö eller Lund, är inte säker.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är bara 4 biografer som fick visa Avatar i 3D. En i Göteborg, en i Stockholm, en i Umeå och den sista i Malmö eller Lund, är inte säker.

Taget från SF's hemsida:

De städer som visar Avatar i 3D är: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Umeå

Riktigt bra film, såg den dock inte i 3D.

1 Jan 2010
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

De städer som visar Avatar i 3D är: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Umeå

Jag var närmare än den förste snubben iaf. :P

Jag har sett filmen i 2D, men den var ju väldigt bra ändå~

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #17

Jag såg James Cameron's Avatar i 3D på Rigoletto i Stockholm. :cool:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Låter korrekt, men då bor man ju nära minst EN =D

Då var Karlstad's inte någon 3D inte!

Nivå 7 · Fuskare

Såg den i tisdags. Bra som in i helvete!

5/5

2 Jan 2010
Nivå 1 · Novis

Jag hade ingen möjlighet till att se den i 3D, så jag väntar ett par veckor och förhoppningsvis så kan man se den i 3D i min kommun. Jag skulle ju kunna se på den normalt, men jag vill se denna film med maximal filmupplevelse.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in