💬
Logga in
Fuska.se

Vad Tycker Du Om Skolan?

106 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare

ja tycker det är ganska gött...nu är det en del pluggande dock. högstadiet var en pest och kursplanen var väl lite sisådär...varför skulle man läsa vissa ämnen liksom.

sista året för mig nu och jag känner att karaktärsämnena ger mig en hel del och jag är glad för den chansen att utbilda mig som jag får, i många andra länder hade det kostat svinmycket att få så bra undervisning. men samtidigt tär det på krafterna och jag har nog aldrig längtat efter ett jullov så mycket som jag gör nu

10 Dec 2009
Nivå 2 · Novis

Jag gillar min skola men jag hatar att göra läxer men i skolan så går det ann

19 Dec 2009
↗ till inlägget

Genom att göra läxor höjer det ditt betyg. Så läxor är väldigt bra och de skall göras.

Sådär. Jag är glad att jag får utbildning.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Asså har dom i skolan hjärntvättat er elr?

Hur f*n kan man tycka om skolan?!

Så länge leder ju: jag är glad att få uttbildning.

Men det är ine jag, på internet finns allt nu för tiden.

Dom kommer kanske hitta på att man slipper skolan och år ett chipp inplanterat i kroppen så att varje dag lär du dig så mycket som i skolan!

SHIT VAD COOL DU ÄR! DU HATAR SKOLAN!

Tror för övrigt att flertalet av de som röstade på att de hatade skolan var P12 eller under som tror de är coola.

↗ till inlägget

Älskar den! Underbar!

i så fall har du precis börjat

älskade också skolan när jag var liten

När du var liten?

Det brukar oftast vara tvärtemot. När man är liten tycker man det är coolt att hata skolan (gäller inte alla). När man blir några år äldre fattar man att man inte kommer bli mycket utan skolan och att det inte handlar enbart om att gilla det (än en gång gäller det inte alla).

Själv valde jag sådär. Man hurrar inte direkt när man ska till skolan men har lärt sig att leva med det och att det hjälper en själv.

20 Dec 2009
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Genom att göra läxor höjer det ditt betyg. Så läxor är väldigt bra och de skall göras.

on sith, herlsock.
23 Dec 2009
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Dom kommer kanske hitta på att man slipper skolan och år ett chipp inplanterat i kroppen så att varje dag lär du dig så mycket som i skolan!

typiska funderingar från en 11-åring :P

Det där med ett chip i hjärnan är rent utav livsfarligt och kommer aldrig att fungera, för det första så kan inte kroppen kommunicera med ett chip för ett chip är gjort av plast och metall och vi är anatomiska och för det andra så behövs ett batteri för att chippet ska kunna fungera utan aslutning till ett nät-uttag.

Det är bra att vi alla får gratis utbildning, och det är tråkigt att vissa inte tycker det. Men å andra sidan så behövs det ju städare och sopgubbar också, så trots allt gör det väl inget. Man kan välja vad man vill ha för framtid, vill man ha ett bra jobb så får man jobba hårt i skolan, och så ska det vara också, man måste kämpa för att få det man vill ha. Jag tycker att skolan är kul eftersom att jag går i gymnasiet och har själv valt vilka ämnen jag vill läsa.

4 Jan 2010
Nivå 6 · Fuskare

Tog den tredje.

Nöjd att ja får utbildning, men det suger på samma gång.

5 Jan 2010
Nivå 6 · Fuskare

Är väl sådär, tog "Jag är glad att jag får utbildning" .

Ibland är skolan riktigt skit, men sen igen ibland så är det bra, inget man behöver gnälla om.

6 Jan 2010
Nivå 2 · Novis

Jag tycker om skolan mycket eftersom jag kan få lära mig saker. Har man en negativ inriktning mot skolan blir skolan tråkigt och vice versa.

Nivå 1 · Novis

Jag är glad för att få utbildning men jag anser att jag e dum i huvudet och inte har kapacitet till att utbilda mig till något bra.

7 Jan 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

"Hoppas vi blir insnöade imorrn, så man inte kommer till skolan" tänkar jag nu. Så jag vill ha lov året om.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Du, om de ska uppfinna det sistnämnda så måste man först ha gått i skolan :D tog punkt 4

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Dom kan nog göra nåt liknande. Men hur bra skulle det va? Vill du bli nåt "bra (skit bra alltså)" som astronaut så kanske du inte får det för andra vet redan hur man gör.

Såhär menar jag.

1: Går till jobbansökings sak.

2: Vill bli hjärndoktor. (Det är väll krävande? xD)

3: Du får inte för att ett gäng tog det.

4: Du är sur för att du har ett chip i dig.

5: Du dör för chipet slutar fungera och du vet inte hur man går :)

8 Jan 2010
Nivå 4 · Lärling

Visserligen är det tungt ibland, men om man får ett läxförhör/prov tillbaka och får hög poäng på det så är man väldigt nöjd! Så det finns ju ljusa sider i skolan också.

↗ till inlägget

Visst, försök lära dig allt du ehöver på Internet. Du kommer till 99,9999999 % att misslyckas. Säga vad man vill om lärare, men nog kan dem lära ut saker.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Du, jag kan plantera ett chip i dig, jag måste bara gå i skolan ca 25 år till... :bah:

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Visserligen är det tungt ibland, men om man får ett läxförhör/prov tillbaka och får hög poäng på det så är man väldigt nöjd! Så det finns ju ljusa sider i skolan också.

↗ till inlägget

Visst, försök lära dig allt du ehöver på Internet. Du kommer till 99,9999999 % att misslyckas. Säga vad man vill om lärare, men nog kan dem lära ut saker.

Vem har sagt att man behöver lära sig ALLT skit man lär sig i skolan utantill? Vissa grejer är bara onödiga att lära sig så länge man inte har tänkt bli typ kirurg, som t.ex. vad alla delar i hjärtat heter, eller vad alla kroppens ben heter...
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vem har sagt att man behöver lära sig ALLT skit man lär sig i skolan utantill? Vissa grejer är bara onödiga att lära sig så länge man inte har tänkt bli typ kirurg, som t.ex. vad alla delar i hjärtat heter, eller vad alla kroppens ben heter...

Jag vill bara fråga om du anser att du kan få en utbildning lika bra som skolans på dagens internet?
9 Jan 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om man ska bli det då :o Men håller lite med om det där med benen.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag vill bara fråga om du anser att du kan få en utbildning lika bra som skolans på dagens internet?

Sa jag aldrig

Om man ska bli det då Men håller lite med om det där med benen.
Då får väl de som vill bli kirurg lära sig de så vi slipper

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in