💬
Logga in
Fuska.se

Youtube Koden - Borde Finnas!

17 svar · startad

Ja, det är ganska jobbigt att alltid behöva skriva ner YouTube koden i forumet för att en video skall visas. Borde det inte finnas en funktion tillgänglig så att man direkt skriver in YouTube koden och [ youtube ] taggen fanns med?

Tycker jag i alla fall.

Vem håller med mig?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det finns en redan en youtube kod. Bara skriv

[youtube]film id goes here[/youtube]

Eller, jaha, jag fattade fel. Du menar en knapp som man trycker på så att en ruta kommer upp där man skriver in id't som sedan infogas i inlägget mellan [ youtube ] och [ /youtube ]? Det är ju en enkel sak att fixa, men det låter lite onödigt enligt mig.

Senast ändrad:

20 Jan 2010
Nivå 11 · Veteranfuskare

Några tecken mer eller mindre spelar väl ingen roll, så jobbigt kan de inte vara ?

↗ till inlägget

Några tecken mer eller mindre spelar väl ingen roll, så jobbigt kan de inte vara ?

Det har jag inte sagt. Jag har inte heller sagt att det är jobbigt att skriva in taggen.

Men skulle vara najs om en sådan funktion redan fanns tillagd.

21 Jan 2010
Nivå 6 · Fuskare

"Ja, det är ganska jobbigt att alltid behöva skriva ner YouTube koden i forumet för att en video skall visas."

15 Feb 2010
Nivå 3 · Lärling

Ja det borde finnas

Senast ändrad:

16 Feb 2010
Nivå 6 · Fuskare

Är du rädd för att få kramp i fingrarna?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

XD, men det är väl inte så jobbigt att skriva?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

XD, men det är väl inte så jobbigt att skriva?

Det är exakt det jag menar.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Men det är smidigare att bara ha en sån sak :)

17 Feb 2010
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jo det kanske är smidigare och relativt enkelt att fixa.

Frågan är hur ofta man lägger in youtube videos. Kanske max ett par per dag, och då är det väl inte så farligt att trycka på några extra knappar?

20 Feb 2010
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

"[" & "]" fins väl inte på svenska tangentbord? Eller är det bara jag som måste gå in på teckenuppsättning varje gång jag ska använda dom :S?

alt gr 8 & 9? Finns ju på varenda svenskt keyboard
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

"[" & "]" fins väl inte på svenska tangentbord? Eller är det bara jag som måste gå in på teckenuppsättning varje gång jag ska använda dom :S?

alt gr 8 & 9? Finns ju på varenda svenskt keyboard

samt shift+6

nvm, såg fel.

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Om man är pro kan man göra ett script man lägger i bokmärksfältet i firefox, och när man klickar på scriptet sätts ­[youtube­]­[­/youtube­] automatiskt in där man skriver inlägget.

↗ till inlägget

Om man är pro kan man göra ett script man lägger i bokmärksfältet i firefox, och när man klickar på scriptet sätts ­[youtube]­[­/youtube] automatiskt in där man skriver inlägget.

Nu är det så att det inte är så många som vet hur man gör det. xP

Du kan väl berätta hur man gör? XD

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag vet bara att det går. När du trycker på te.x "b"-knappen så körs ett script som skriver ut ­­[/b­] i fönstret där man postar inlägget. Det är inte så svårt att lära sig om man googlar.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag vet bara att det går. När du trycker på te.x "b"-knappen så körs ett script som skriver ut ­­ i fönstret där man postar inlägget. Det är inte så svårt att lära sig om man googlar.

haha f*n vad fail att ha b till det xD
21 Feb 2010
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag vet bara att det går. När du trycker på te.x "b"-knappen så körs ett script som skriver ut ­­ i fönstret där man postar inlägget. Det är inte så svårt att lära sig om man googlar.

haha f*n vad fail att ha b till det xD

Någonsin hört talas om ett exempel?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in