💬
Logga in
Fuska.se

Tv-spel/datorsittande

24 svar · startad

Ett ganska intressant ämne att diskutera. Hur länge får du sitta vid datorn och spela TV-spel? Spelar du ingenting, spelar du hela tiden? Sitter du hela tiden vid datorn, sitter du nästan ingenting alls? Det är ju beroende från person till person. Vissa sitter i flera timmar i rad, vissa sitter en timme per dag.

Hur är det med just dig?

Själv så sitter jag inte alls mycket vid datorn, men nu när jag är sjuk kan det såklart bli mycket mer sittandes via en burk eller TV-spelet.

När det är skola så är det runt 4 timmars sittande, förut satt jag vid datorn mycket mer, men min hjärna har sagt till mig att det inte skall sittas så mycket vid datorn. Hjärnan säger stopp helt enkelt.

Hoppas denna tråden inte tas som onödig eller inte har någon diskussion, men själv tycker jag denna tråd tillför väldigt mycket.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag sitter konstant vid datorn. Mycket p.g.a. att jag studerar på distans och alla mina lektioner görs via nätet och det mesta av litteraturen finns där också.

Nivå 6 · Fuskare

Utbildar mig inom 3D och programmering så det blir mycket dator, oavsett om jag är i skolan eller hemma.

Nivå 0 · Nykomling

5 timmar om dagen, oavsett vardag/helg

Nivå 2 · Novis

man kan säga 24/7 :P switchar lite ibland mellan datan & tv-spel :P

Nivå 13 · Mästerfuskare

Xbox 360 spelar jag i stort sätt hela dagen.

Flera timmar per dag, sitter också vid datorn lite då och då, har en laptop bredvid mig när jag spelar Xbox 360.

Brukar gå ut lite då och då.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sitter så ofta jag kan vid datorn om jag inte har hittat något annat som är roligare att göra.

Sitter väl rätt ofta vid datorn och spel osv. Det beror helt på vädret ute och vilket humör jag är på.

Men om man skulle ta ett medelvärde för en vecka så är det väl 3h/dag på datorn och 3h/dag på tv-spel.

Sitter ganska mycket vid datan.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Datorn i mitt rum.

Står på hela tiden.