💬
Logga in
Fuska.se

Tv-spel/datorsittande

24 svar · startad

Ett ganska intressant ämne att diskutera. Hur länge får du sitta vid datorn och spela TV-spel? Spelar du ingenting, spelar du hela tiden? Sitter du hela tiden vid datorn, sitter du nästan ingenting alls? Det är ju beroende från person till person. Vissa sitter i flera timmar i rad, vissa sitter en timme per dag.

Hur är det med just dig?

Själv så sitter jag inte alls mycket vid datorn, men nu när jag är sjuk kan det såklart bli mycket mer sittandes via en burk eller TV-spelet.

När det är skola så är det runt 4 timmars sittande, förut satt jag vid datorn mycket mer, men min hjärna har sagt till mig att det inte skall sittas så mycket vid datorn. Hjärnan säger stopp helt enkelt.

Hoppas denna tråden inte tas som onödig eller inte har någon diskussion, men själv tycker jag denna tråd tillför väldigt mycket.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag sitter konstant vid datorn. Mycket p.g.a. att jag studerar på distans och alla mina lektioner görs via nätet och det mesta av litteraturen finns där också.

Nivå 6 · Fuskare

Utbildar mig inom 3D och programmering så det blir mycket dator, oavsett om jag är i skolan eller hemma.

Nivå 0 · Nykomling

5 timmar om dagen, oavsett vardag/helg

Nivå 2 · Novis

man kan säga 24/7 :P switchar lite ibland mellan datan & tv-spel :P

Nivå 13 · Mästerfuskare

Xbox 360 spelar jag i stort sätt hela dagen.

Flera timmar per dag, sitter också vid datorn lite då och då, har en laptop bredvid mig när jag spelar Xbox 360.

Brukar gå ut lite då och då.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sitter så ofta jag kan vid datorn om jag inte har hittat något annat som är roligare att göra.

Sitter väl rätt ofta vid datorn och spel osv. Det beror helt på vädret ute och vilket humör jag är på.

Men om man skulle ta ett medelvärde för en vecka så är det väl 3h/dag på datorn och 3h/dag på tv-spel.

Sitter ganska mycket vid datan.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Datorn i mitt rum.

Står på hela tiden.

Pluggar på mitt skrivbord, som datorn står brevid.

Musiken finns här.

Så ja, datorn är jag väl framför en del.

Nivå 5 · Fuskare

Jag brukar sitta vid datorn om jag inte har något särskilt att göra, och jag har sällan något särskilt att göra.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag spelar ofta xbox 360 några timmar när vi slutar tidigt i skolan, hinner typ bara då, jag får inte spela xbox 360 på kvällarna/nätterna :( .Spelar data då och då,är också ute ibland.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Går på en teknisk linje så det blir mycket tid framför datorn oavsett om jag är hemma eller i skolan. Men blir nog cirka 6 timmar framför datorn hemma under skoldagar. Spelar för det mesta men varierar med att vara ute på lite hemsidor.

↗ till inlägget

Sitter så ofta jag kan vid datorn om jag inte har hittat något annat som är roligare att göra.

Samma här.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ett ganska intressant ämne att diskutera. Hur länge får du sitta vid datorn och spela TV-spel? Spelar du ingenting, spelar du hela tiden? Sitter du hela tiden vid datorn, sitter du nästan ingenting alls? Det är ju beroende från person till person. Vissa sitter i flera timmar i rad, vissa sitter en timme per dag.

Hur är det med just dig?

Själv så sitter jag inte alls mycket vid datorn, men nu när jag är sjuk kan det såklart bli mycket mer sittandes via en burk eller TV-spelet.

När det är skola så är det runt 4 timmars sittande, förut satt jag vid datorn mycket mer, men min hjärna har sagt till mig att det inte skall sittas så mycket vid datorn. Hjärnan säger stopp helt enkelt.

Hoppas denna tråden inte tas som onödig eller inte har någon diskussion, men själv tycker jag denna tråd tillför väldigt mycket.

Jag sitter väl vid datorn 2h max, brukar vara mindre beroende på om jag snackar med nån eller inte. När jag sitter vid datorn gör jag hemläxa och sitter på MSN. Mest hemläxa.

Får sitta vid datorn hur mkt jag vill men spelandet brukar oftast bli bort prioriterat. Om jag skulle sitta och spela 24/7 skulle nog mina föräldrar börja sätta upp regler men jag brukar nöja mig med att gibba en HoN match innan jag ska sova för att varva ner^^

Nivå 4 · Lärling

Jag spelar när jag har tråkigt, roligt, inget speciellt, vilket humör som helst, alltså nästan hela tiden ;o.

Jag får ju nästan ha 100% tillgång till dator, oftast.

Nivå 5 · Fuskare

De blir väl runt 3 timmar per dag, mellan 22.00 och 00.00, brukar också sätta mig vid 16-17 och se något TV program via datorn när jag äter innan jag drar iväg på träning m.m.

Nivå 2 · Novis

Jag sitter inte så mycket vid datorn längre. På skoldagar kanske bara 1 timme. 2 timmar om datorn inte är upptagen vilket den ofta är. :rolleyes:

16 Apr 2010
Nivå 6 · Fuskare

Varför får jag en känsla av att alla har sänk sin speltid med minst 3 timmar? :lol:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in