Jag ska sälja tröjor på stan där det står ''I survived the appocolyps'' :)
Världen Går Under 2012
Jag ser fram emot vad som kommer stå i Expressen och Aftonbladet dagarna innan.
Tex 20 December 2012:
"JORDEN KOMMER GÅ UNDER I MORGON!" osv.
↗ till inläggetJag ser fram emot vad som kommer stå i Expressen och Aftonbladet dagarna innan.
Tex 20 December 2012:
Eller så visar det sig att en jättekomet slår ner på Jorden den 20:e eller 22:e istället. :D
↗ till inläggetJorden lever i sig, den har växter och liv. Det han menar är att mänskligheten kanske tar en stor skada, men att jorden inte sprängs i bitar och går förlorar all sin "möjlighet" till att ha liv.Jorden lever ju inte så den kan ju inte dö?
↗ till inläggetOch sedan kommer det stå "JORDEN GICK UNDER I GÅR" dagarna efter :PJag ser fram emot vad som kommer stå i Expressen och Aftonbladet dagarna innan.
Tex 20 December 2012:
Fast det skulle väl snarare vara människorna som gick under 2012?
alla scenarion är högst osannolika:
1. Bara människorna dör ut.
2. Allt levande dör ut.
3. Jorden typ klyvs eller på nått annats ätt upphör att vara ett klot med dagens ungefärliga diameter.
för det är de nivåer av "undergång" som är relevanta. man kan ju inte säga att "vi" kommer gå under om det bara är en del av oss som dör.
Om världen går under då, hoppas tiden är 13:37 :kung:
Det ska tydligen ske 11:11 :P ''Uneversal time''.
Mayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah:
HAHA stämmer nog ;)
↗ till inläggetYeapp, 100% rätt :PMayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah:
↗ till inläggetJag tror de planerade ganska bra innan de skrev den kalendern och såg till att de hade tillräckligt med "färg" och plats osv. Det var inte en slump att det slutade just vid 2012.Mayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah:
Mayakalendern nollställs helt enkelt vid vad enligt vår tideräkning är 2012. Precis som vår kalender nollställs varje år.
Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar!
↗ till inläggetÖhh, jaha. :huh: Man skulle lika gärna kunna längta till att man blir en gammal gubbe och dör av en hjärtattack eller längta tills en bil kör över en, det är precis samma sak. Frågan är förstås hur roligt liv man kommer ha om man längtar tills man dör.Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar!
↗ till inlägget↗ till inläggetÖhh, jaha. :huh: Man skulle lika gärna kunna längta till att man blir en gammal gubbe och dör av en hjärtattack eller längta tills en bil kör över en, det är precis samma sak. Frågan är förstås hur roligt liv man kommer ha om man längtar tills man dör.Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar!
Nej det är absolut inte samma sak! Man vet aldrig hur man blir när man blir gammal. Man kanske hamnar upp på ett ålderdomshem och vet inte vem man är och alla minnen smälter ihop och man kan inte skilja mellan de minnen man hade från förr och de minnen som kanske hände för 5 minuter sen! Dör man av en hjärtattack tror jag verkligen inte att man kan "njuta" av de sista sakerna i livet. Men nu dör även hela jordens befolkning (om nu 2012 är undergången) och det är det som är spännande! Vad händer med allt liv om allt liv förstörs? Vad händer efter döden? That's the good stuff.
Jag fattar fortfarande inte vad som är så speciellt med en undergång. Död som död. Jag kommer nog inte att njuta av några ögonblick i alla fall.
Sedan är ju det löjligt liten risk att det någon undergång (enligt Daves definition av undergång) och risken är inte större 2012. Därför är det onödigt att längta till något som troligtvis aldrig kommer att ske.
Liksom vår kalender så går mayaindianernas om, det enda som händer är att en stackare måste sitta och rista en ny stenjävel för dom att spå ifrån.
↗ till inläggetJag fattar fortfarande inte vad som är så speciellt med en undergång. Död som död. Jag kommer nog inte att njuta av några ögonblick i alla fall.
Sedan är ju det löjligt liten risk att det någon undergång (enligt Daves definition av undergång) och risken är inte större 2012. Därför är det onödigt att längta till något som troligtvis aldrig kommer att ske.
Troligtvis aldrig kommer att ske? Inte generalisera nu! Möjligheten finns! Även om det ej är av naturliga skäl så kan allt hända. Krig, och vad fan som helst. Eller så kanske ingenting händer!
Men vart ifrån grundar du dina påståenden om att det finns en liten chans om att det inte blir någon undergång?
Risken för att världen går under 2012 är lika hög som den är varje år.
Kan alltid hända något.
Synd bara att allt snack om alla "speciella" astronomiska händelser 2012 bara är meningslöst snack.
"oooh alignments!"
Tänka sig, att något i RYMDEN ligger i linje med varandra, ni vet, en linje som går mellan TVÅ PUNKTER.
Folk försöker använda dessa dumheter till att få folk att reagera negativt/med skräck utifrån den lilla kunskap de har. De vet att objekt påverkar varandra genom gravitation, så då kommer dessa idioter och försöker inbilla folk att när saker hamnar i linje (vilket egentligen är konstant, 24/7) så blir allt värre och allt bara exploderar ooooooooooooh.
Det värsta lär ju vara dom som faktiskt FÖRBEREDER sig inför "NÅGOT" 2012, bara för att vara "REDO"? Trots det så är det tydligen inte värt att förbereda sig inför "NÅGOT" 2010, 2011, 2013 o.s.v?
IDIOTI