💬
Logga in
Fuska.se

192.168.1.1

18 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Jag ska öppna en port genom en tut på Youtube men hur får jag reda på usernamet och passwordet till sidan?

Min Router är Netgear WNR1000.

Nivå 16 · Legendfuskare

Om du inte ändrat bör din router ha dessa uppgifterna:

användarnamn: admin

lösenord: password

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Om du inte ändrat bör din router ha dessa uppgifterna:

användarnamn: admin

lösenord: password

Skit det var inte det :P

Vet ni ngt annat sätt att öppna en port på?

Nivå 16 · Legendfuskare

Det beror på var den är stängd. Om det är din router har stängt porten och den är öppnad på alla andra ställen så är den fortfarande stängd. Om du har 10 dörrar på rad och 9 är öppna kommer man fortfarande inte förbi.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Det beror på var den är stängd. Om det är din router har stängt porten och den är öppnad på alla andra ställen så är den fortfarande stängd. Om du har 10 dörrar på rad och 9 är öppna kommer man fortfarande inte förbi.

För på ett program står det att jag ska öppna den porten.
Nivå 16 · Legendfuskare

Säger routern att du skriver in fel lösenord?

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Säger routern att du skriver in fel lösenord?

Ja det gör den.
Nivå 16 · Legendfuskare

Kolla om någon i familjen ändrat lösenordet då, annars förlorar man egentligen ingenting på att resetta den för att den ska ändra tillbaks till standardlösenordet.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Lösenordet kan variera, testa andra lösenord såsom:

1234

12345

admin

osv...

Om ni har glömt lösen helt och hållet använd:

http://kbserver.netgear.com/media/flash/tr...stPassword.html

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag kollade upp att standardinställningarna på just hans router ska vara admin och password.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #11

Ok inget av det funkade som ni skrev men isf finns det ngt annat sätt att öppna en port då?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ta bort routern helt och stoppa in din sladd direkt i uttaget i väggen.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Ok inget av det funkade som ni skrev men isf finns det ngt annat sätt att öppna en port då?

Provade du att fråga familjen om de ändrat lösenordet? Och provade du att återställa routern och sedan använda standardlösenordet?
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #14
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Provade du att fråga familjen om de ändrat lösenordet? Och provade du att återställa routern och sedan använda standardlösenordet?

Både och men inget funkade inte :(
Nivå 9 · Veteranfuskare

Annars är det vanligt att det inte finns något lösenord alls eller "1234". Om inget funkar går det väl att återställa routern? Borde finnas ett litet reset hål där man kan sticka in något smalt och hålla i ett par sekunder.

28 May 2010
Nivå 7 · Fuskare

Om ett namn och lösenord krävs när routern är nyköpt så ska det stå på routern eller i handboken eller på något annat papper som följde med.

Annars så kan det ju räcka med att logga in utan namn och lösenord. Fast det kanske du redan hade testat.

↗ till inlägget

Om ett namn och lösenord krävs när routern är nyköpt så ska det stå på routern eller i handboken eller på något annat papper som följde med.

Annars så kan det ju räcka med att logga in utan namn och lösenord. Fast det kanske du redan hade testat.

Precis

29 May 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare

Användarnamn: admin

Lösenord: admin

Så var det på min gamla router, testa det.

Nivå 7 · Fuskare

Dessa sidor har jag aldrig varit inne på bortsett från nu då. Men det går nog att hitta lösenordet där.

http://www.routerpasswords.com/index.asp

http://cirt.net/passwords

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in