💬
Logga in
Fuska.se

Photoshop Cs3

13 svar · startad

hur lägger man en ram runt en bild typ då menar jag ifall jag vill lägga en tunn svart ram runt hur gör jag det? :huh:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Fel forum, men du markerar hela bilden, högerklickar och väljer "fyll i markering" och så väljer du antal pixlar du vill fylla i och färg och sen har du en ram.

Flyttar till rätt forum.

↗ till inlägget

Fel forum, men du markerar hela bilden, högerklickar och väljer "fyll i markering" och så väljer du antal pixlar du vill fylla i och färg och sen har du en ram.

Flyttar till rätt forum.

ja har inte svensk version så hur gör jag i engelsk`detta är vad jag fårnär jag högerklickar o markerar http://i50.tinypic.com/vdpvn6.jpg

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Ta "Fill".

10 Jun 2010
↗ till inlägget

Ta "Fill".

ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men lol. Testa dig fram, det beror ju på hur stor bild du har. Blir det fel så trycker du ctrl+z så ångrar du det du gjorde så det försvinner.

↗ till inlägget

Men lol. Testa dig fram, det beror ju på hur stor bild du har. Blir det fel så trycker du ctrl+z så ångrar du det du gjorde så det försvinner.

ok tack för hjelpen du kan låsa nu :)

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ta "Fill".

ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:

1-2px duger.

Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ta "Fill".

1-2px duger.

Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.

Smart Raptomex ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Ctrl-A

Sen edit>stroke

sen tar du black

och 1 px.

↗ till inlägget

Ctrl-A

Sen edit>stroke

sen tar du black

och 1 px.

Jag jag gör så

ok då vet vi vi

Nivå 12 · Mästerfuskare

På en avatar så brukar jag ta 3px färg, 2px clear och sen 1px färg. Stiligt.

↗ till inlägget

På en avatar så brukar jag ta 3px färg, 2px clear och sen 1px färg. Stiligt.

jag gör så med ;:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in