hur lägger man en ram runt en bild typ då menar jag ifall jag vill lägga en tunn svart ram runt hur gör jag det? :huh:
Photoshop Cs3
Fel forum, men du markerar hela bilden, högerklickar och väljer "fyll i markering" och så väljer du antal pixlar du vill fylla i och färg och sen har du en ram.
Flyttar till rätt forum.
↗ till inläggetFel forum, men du markerar hela bilden, högerklickar och väljer "fyll i markering" och så väljer du antal pixlar du vill fylla i och färg och sen har du en ram.
Flyttar till rätt forum.
ja har inte svensk version så hur gör jag i engelsk`detta är vad jag fårnär jag högerklickar o markerar http://i50.tinypic.com/vdpvn6.jpg
Ta "Fill".
↗ till inläggetTa "Fill".
ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:
Men lol. Testa dig fram, det beror ju på hur stor bild du har. Blir det fel så trycker du ctrl+z så ångrar du det du gjorde så det försvinner.
↗ till inläggetMen lol. Testa dig fram, det beror ju på hur stor bild du har. Blir det fel så trycker du ctrl+z så ångrar du det du gjorde så det försvinner.
ok tack för hjelpen du kan låsa nu :)
↗ till inlägget1-2px duger.↗ till inläggetTa "Fill".
ok har testat det nu men vilket värde på px ska ja ta för att det ska bli en bra ram :huh:
Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.
↗ till inlägget1-2px duger.↗ till inläggetTa "Fill".
Eller om man vill göra en lite roligare ram så kan man först göra en svart ~8px ram, sedan en vit 6-7px ram sedan en svart 1px ram och sätter lagret på ljusare, täck över eller något som blir bäst till bilden.
Smart Raptomex ;)
Ctrl-A
Sen edit>stroke
sen tar du black
och 1 px.
↗ till inläggetCtrl-A
Sen edit>stroke
sen tar du black
och 1 px.
Jag jag gör så
ok då vet vi vi
På en avatar så brukar jag ta 3px färg, 2px clear och sen 1px färg. Stiligt.
↗ till inläggetPå en avatar så brukar jag ta 3px färg, 2px clear och sen 1px färg. Stiligt.
jag gör så med ;: