💬
Logga in
Fuska.se

Dina Betyg?

680 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Din framtid ser lyckad ut <_<

Betygen har ingenting med framtiden att göra.

Bild: G

Engelska: VG

Hem och konsumentkunskap: G

Idrott och hälsa: G

Matematik: G

Musik: MVG

Biologi: G

Fysik: G

Kemi: G

Geografi: G

Historia: VG

Religionkunskap: VG

Samhällskunskap: G

Slöjd: G

Svenska: G

Teknik: G

185 poäng.

Nivå 0 · Nykomling

Svenska: G

Engelska: VG

Matte: VG

Moderna språk-språkval Tyska: VG

Historia: G

Religion: G

Samhälle: G

Geografi: VG

Hemkunskap: VG

Slöjd: VG tror jag, kommer inte ihåg.

No-ämnena kommer jag inte ihåg vad jag har för betyg i dessa.

Musik: VG

Nivå 0 · Nykomling Knark

Får inte betyg ännu, men jag får ett papper med , ehm, "förväntingar" eller nått.

-Icke Godkänt

-Godkänt

-Godkänt med marginal

GMM i Geografi, TEXTILSLÖJD, Tyska, svenska, engelska, teknik, musik, bild, idrott och kemi. Resten är godkända :D

Nivå 0 · Nykomling

210p + iaf. Får betygen idag på skolavslutningen. Sent vi slutar va ?! [;

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Vi slutade igår:P
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Engelska: G

Hemkunskap: ***

Idrott: ***

Matte: ***

No: ***

So: ***

Svenska: ***

Teknik: ***

*** = Har inte gjort tillräckligt för att få nåt betyg alls.

Är bara åttans betyg <_<

Nivå 0 · Nykomling

Hur mycket poäng har jag om jag har VG i No och So och MVG i idrott och språk?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vi slutade igår:P

Vi slutar typ senast i Sverige.
17 Jun 2010
Nivå 0 · Nykomling

CAD-teknik A - VG

Engelska B - VG

Idrott och Hälsa A -VG

Matematik D - MVG

Biologi A - MVG

Psykologi A - MVG

Kemi B - MVG

G-fri so far, och snittar 3 VG/läsår. XD

Nivå 0 · Nykomling

Gött Dave37! Läser inte Kemi B, men har hört från mina klasskamrater att den ska vara riktigt jävlig (om det nu är samma där du går).

Är VG-fri än så länge, får hoppas att det håller i sig i trean också. Kurserna som avslutades den här terminen tror jag var Engelska B, Tyska Steg 4, Programmering A, Ljudteknik A, Slagverk och trummor A, Biologi A, Naturkunskap A, Matte D, Fysik breddning (astronomi), Idrott och Hälsa samt Samhällskunskap A.

18 Jun 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är bara åttans betyg <_<

Du vet att lärarna tar efter åttans betyg? Du måste alltså gå från IG till G som första steget, innebär att du måste fylla kriterierna som du inte uppnådde i åttan nu i nian.

Jag säger inte att du är dum i huvudet eller så, betyg mäter inte kunskap i någon minsta lilla detalj.

Men jag själv vet att skolor brukar låta elever gå om med hemskt låga betyg för att ge dem en chans

till ifall de vill.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är bara åttans betyg <_<

Du vet att lärarna tar efter åttans betyg? Du måste alltså gå från IG till G som första steget, innebär att du måste fylla kriterierna som du inte uppnådde i åttan nu i nian.

Jag säger inte att du är dum i huvudet eller så, betyg mäter inte kunskap i någon minsta lilla detalj.

Men jag själv vet att skolor brukar låta elever gå om med hemskt låga betyg för att ge dem en chans

till ifall de vill.

Erm, nej? Om man uppfyller kraven för nian så får man ett betyg, oavsett om det gick dåligt föregående år

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Vissa skolor lär ut på konstiga sätt också, så de inte kan sätta vissa betyg i 8an då klassen inte läst tillräckligt.

Mitt betyg såg ut sådär i 8an också, men jag gick ut med 280 poäng (8 VG och 8 MVG).

Nivå 0 · Nykomling

Japp, vi hade t.ex ingen slöjd och teknik i 8an..

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Erm, nej? Om man uppfyller kraven för nian så får man ett betyg, oavsett om det gick dåligt föregående år

Hur enkelt är det att uppfylla nians mål utan att uppfylla åttans?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hur enkelt är det att uppfylla nians mål utan att uppfylla åttans?

Man gör vad läraren säger att man ska göra det året?..
Nivå 0 · Nykomling

Omg -.-

Det läraren säger att man ska göra är det man behöver göra för att uppfylla nians mål. Kvar står fortfarande att man troligtvis måste ta igen de målen man har missat i åttan för att nå upp till de krav som sätts i nian. Det är inte som att läraren ber dig att hämta en kopp kaffe till honom/henne och vips har du nått nians mål.

Nivå 0 · Nykomling

Men nu babblar du ju bara. Betygen i åttan och nian är ju två helt olika, jag hade *** i religion i åttan eftersom jag råkade skita i ett arbete, men jag fick VG i nian eftersom jag uppfyllde målen för VG i arbetena i nian, jag behövde aldrig ta igen någonting eller uppfylla gamla mål, varför har du fått för dig det?

Nivå 0 · Nykomling

Nej, jag babblar inte. Om du har IG i religion för att du 'råkade' skita i arbete betyder det att du kanske kunde mer än det som visades i dina betyg. Om du däremot skiter i allt och får IG så kan du ju ingenting, och du har du missat en massa till nian.

I några få ämnen kanske det inte gäller, men jag vill påstå att det gäller i de flesta ämnen. Om du inte lär dig vad det nu är du ska i åttan så kommer det bli svårare för dig i nian, och du måste ta igen det genom att plugga extra mycket.

Kort sagt: Skiter du i åttan kommer du få svårare betyg i nian eftersom du har mindre kunskap i ämnet.

Nivå 0 · Nykomling

Går första året på NV. Inte fått betyget än, men får nog MVG på alla kurser hittils, alltså Sv A, Hi A, Eng A, IDH A, Spanska steg 3. Fick MVG på Nk A, Ma A och Ma B samt EsV musik som jag läste förra terminen...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in