↗ till inläggetMan blir mer "mindre" beroende av cigaretter första gången, då man hostar resten av dan och mår piss.Vill bara fråga om man testar en vattenpipa en gång blir man beroende som med cigarret?
Köpa Vattenpipa
- Som Guggo säger så är vattenpiperökande skadligare än cigarettrökning.
- Det är 18-årsgräns på att köpa all form av tobak.
- Vattenpiperökning, liksom all förtäring av tobak på ett eller annat sätt, är beroendeframkallande (detta förutsätter naturligtvis att det inte är nikotinfri tobak som röks).
Vatenpipa är nice.
Blev förvirrad när jag läste tråden, finns nikotinfri tobak?
Men alltså, om man skulle röka nikotinfri tobak, är det ändå skadligt om man bara testar en gång?
↗ till inläggetJa.Vatenpipa är nice.
↗ till inläggetMen alltså, om man skulle röka nikotinfri tobak, är det ändå skadligt om man bara testar en gång?
↗ till inläggetJa.Vatenpipa är nice.
Ok, tack för snabba svaret xD.
Det är la inte skadligt första gången? Jag har kört med tobak någon gång.
Och det borde inte vara skadligt alls att röka nikotinfri tobak!
↗ till inlägget
Läs vad Guggo skrev. (tror de var han)
Bra info ;)
Det är alltså farligt att röka nikotinfri tobak? Jag hade ju lust att testa, men i så fall känns det ganska onödigt, iaf i min ålder.
↗ till inläggetGör inte det.Det är alltså farligt att röka nikotinfri tobak? Jag hade ju lust att testa, men i så fall känns det ganska onödigt, iaf i min ålder.
Bara dumt.
↗ till inlägget
Du vet väl att det sitter ett glödande kol på vattenpipan som för med gift tillsammans med det
den bränner till lungorna?
↗ till inlägget↗ till inläggetVatenpipa är nice.
Ja.
Du vet väl att det sitter ett glödande kol på vattenpipan som för med gift tillsammans med det
den bränner till lungorna?
Klart jag vet att det sitter ett glödande koll på vattenpipan, men aldrig tänkt på att det drar till sig gift in i lungorna.
Kanske är något att tänka på i framtiden.
Okej, jag testar nog inte! :)
Du vet det är inte skadligt att röka en gång, men har man väl gjort det en gång så kanske det känns som man lika gärna kan göra det en gång till.
Det blir konsekvenser först efter månader av daglig användning, t,ex dålig kondition.
↗ till inläggetMen låter ändå lite konstigt om mna köper vattenpipa för ca 200kr & säger att man ska röka nikotinfri tobak? eller? :o
Asså egentligen inte, det är faktiskt ganska vanligt, det är för att den nikotinfria tobaken har olika smaker som är rätt goda, som äpple, vattenmelon, eller jordgubb, den här nikotinfria tobaken heter egentligen molass, när jag köpte min vattenpipa på vattenpipakungen så köpte jag molass också, sen finns det också nåt som heter tasty puff men då måste man ha tobak men det är också olika typer av smaker.. lycka till :)