💬
Logga in
Fuska.se

Dödsstraff

585 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är väl klart att bestraffning inte är en snäll grej, det är ju meningen att det inte skall vara snällt.

Om det finns lagar i ett samhälle så måste det ha konsekvenser att bryta lagarna, annars är de helt överflödiga.

Lagar finns för att man skall ha rätt att inte var snäll mot sina medmänniskor?

... och för att samhället ska vara tryggt och säkert.

Ja, för det funkar ju verkligen strålande.

Med den logiken skulle vi behöva vara så avskräckande att vi sköt folk på fläcken vid minsta lilla misstanke om brott för att samhället skulle bli "tryggt och säkert".

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Samhället ÄR inte tryggt och säkert och detta är just för att vi har lagar UTÖVER de i Den Heliga Skrift och inte heller har dödsstraff!

Guds lagar Guds perfektion, välsigne samhället.

Usch, det vore jäkligt jobbigt om vi endast gick efter bibelns medeltida dumheter, tänk om vi inte hade trafikregler :(

13 Jul 2010

Vissa förtjänar att dö. Hur hemskt det än är så finns det människor som förtjänar det. :/ Inte kallblodig avrättning men kanske sådär med en grupp står med gevär och skjuter samtidigt. Det ska ju finnas en gräns för avrättning med. Seriemördare förtjänar att dö eftersom de har dödat 3 personer eller fler. Våldtäktsmän ska sitta länge i ett hårt fängelse. Varför kan inte svenska fängelsen vara som i U.S.A? Jag har sett hur det är på ett flertal fängelsen där. Fångarna gör vadsomhelst för att få tag i ett vapen. De smälter rakblad på tandborstar, gör egna knivar, gömmer saker i analen(Ouch). De är helt "out of space". Är det någon som håller med mig?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Samhället ÄR inte tryggt och säkert och detta är just för att vi har lagar UTÖVER de i Den Heliga Skrift och inte heller har dödsstraff!

Guds lagar Guds perfektion, välsigne samhället.

Det finns fler muslimer än kristna i Sverige och jag fattar nog att du är oseriös. Om du inte är det så kan du åtminstonde respektera att det finns folk som skiter fullständigt i religion och annat skit. Te.x jag :)

↗ till inlägget

Vissa förtjänar att dö.

"Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends." - Gandalf, Sagan om ringen

Jävligt bra citat och väldigt sant.

↗ till inlägget

:/ Inte kallblodig avrättning men kanske sådär med en grupp står med gevär och skjuter samtidigt.

:_ Det är det som är kallblodig avrättning.

↗ till inlägget
Varför kan inte svenska fängelsen vara som i U.S.A? [...] Fångarna gör vadsomhelst för att få tag i ett vapen. De smälter rakblad på tandborstar, gör egna knivar, gömmer saker i analen(Ouch).
Och det är bra eller jag hängde inte med riktigt? :huh:

↗ till inlägget

Det finns fler muslimer än kristna i Sverige och jag fattar nog att du är oseriös. Om du inte är det så kan du åtminstonde respektera att det finns folk som skiter fullständigt i religion och annat skit. Te.x jag :)

Min broder vart har du fått din kunskap? 73% av den svenska befolkningen är protestantiskt Kristna medan resterande 27% är Gudshatande ateister, muslimer, buddhister, judar och så vidare.

Må Gud fylla dig med demografi.

"Several studies have found Sweden to be one of the most atheist countries in the world. According to Davie (1999), 80% of Swedes do not believe in God. In the Eurostat survey, 23% of Swedish citizens responded that "they believe there is a God", whereas 53% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force" and 23% that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force"."

Må 4chan fylla dig med bättre trollnings-skills.

Du lär vara helt pantad om du tror att 73% av Sveriges befolkning är troende.

...Gudshatande ateister...

Passar in på mig, må tron på den där värdelösa "guden" försvinna i avgrunden, tillsammans med religionen.

Må Gud, som inte har något annat för sig än att skicka orkaner på oss, brinna!

Senast ändrad:

↗ till inlägget

"Several studies have found Sweden to be one of the most atheist countries in the world. According to Davie (1999), 80% of Swedes do not believe in God. In the Eurostat survey, 23% of Swedish citizens responded that "they believe there is a God", whereas 53% answered that "they believe there is some sort of spirit or life force" and 23% that "they do not believe there is any sort of spirit, God, or life force"."

↗ till inlägget

Du lär vara helt pantad om du tror att 73% av Sveriges befolkning är troende.

Och det betyder alltså att 73% inte är Kristna TROTS att de konfirmerat sin tro? Nu får ni ändå ta och ge er...

Guds nåd.

↗ till inlägget
Må 4chan fylla dig med bättre trollnings-skills.
Jag surfar inte på kommunistiska satanistsidor som 4chan, jag har sett några troll därifrån och de försöker bara trolla som nazister vilket de är relativt värdelösa på, precis som några här.

Jesu seger mot det onda.

Alla hyperreligiösa fjantar är troll.

True story.

Newsflash, folk konfirmerar sig för gåvorna man får.

Satan styrke dig.

Senast ändrad:

14 Jul 2010

Är det inte en hädelse att missbruka Jesus namn?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför kan inte svenska fängelsen vara som i U.S.A? [...] Fångarna gör vadsomhelst för att få tag i ett vapen. De smälter rakblad på tandborstar, gör egna knivar, gömmer saker i analen(Ouch).

Och det är bra eller jag hängde inte med riktigt? :huh:

1. Håller med.

2. Jag tänkte mer att kallblodigt var kapa av huvudet men ok.

3. Jag menade att U.S.A:s fängelsen är fångarna helt galna. Som jag sa, de gör vadsomhelst för ett vapen.

3. Och så ska vi ha det tycker du? :huh: jag hänger inte riktigt med på ditt resonemang.

Varför skulle det vara mer kallblodigt att kapa huvudet av någon än att skjuta?

EDIT: Beror väl på vad man menar med "kallblodigt", men jag menar att det knappast är mer smärtsamt.

Senast ändrad:

Cold blooded

(kōld'blŭd'ĭd)

adj.

1.

1. Lacking feeling or emotion: a cold-blooded killer.

2. Executed without feeling or emotion: a cold-blooded crime; a cold-blooded performance of the concerto.

2. Ectothermic.

Jaha, men i så fall har det inte så mycket med metoden att göra.

Nej, inte alls.

Jag kör bara efter följande definition:

Cold blooded

(kōld'blŭd'ĭd)

adj.

1.

1. Lacking feeling or emotion: a cold-blooded killer.

2. Executed without feeling or emotion: a cold-blooded crime; a cold-blooded performance of the concerto.

2. Ectothermic.

Hittar ingen referens till metoden.

↗ till inlägget

Är det inte en hädelse att missbruka Jesus namn?

Jag antar att du syftar på mitt visningsnamn.

Det tredje budordet lyder "du ska inte missbruka Herrens namn", Gud har tre delar, Fadern (Herren), Sonen samt Den Helige Anden. "Gud" tillhör just Herren då han är den största delen och från början den enda vilket han fortfarande är enligt de två andra kättande Abrahamistiska religionerna.

Välsigne er och må du vakas över av Jungfru Maria.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in