Jag kanske ska köpa iPhone 4 nu när den kommer ut, men jag undrar en sak. Finns det något sätt att få gratis internet till en iPhone? Jag har inget trådlöst internet hemma, utan jag har mobilt (en som där liten grej som man kopplar via usb). Kan jag på något sätt få internet genom att koppla iPhone till datorn med usb och dela internet med datorn? (Jag använder samma teknik med xbox 360 men använder ethernet-kabel (stavning) istället för usb). Eller finns det något annat sätt? Om det inte finns hur mycket kostar det att surfa?
Iphone Gratis Internet
Jag har abonemang med surf.
Till exempel så kan du betala: 109kr/månad för Halebop + 0,5GB mobilsurf
Eller: 149kr/månad för halebop + 3GB mobilsurf
Jag vet inte vad det kostar hos tex telia.
Hade tänkt att köpa en utan abonnemang. Finns det inget annat sätt?
Jag vet inte om det går att använda internet gratis om du nu inte har WiFi.
Och jag rekommenderar inte att ha kontantkort om du har tänkt surfa, det brukar vara väldigt dyrt.
Det finns inget som heter "gratis".
↗ till inläggetSå poetiskt av dig B)Det finns inget som heter "gratis".
Man kan dela ut laptopens nätverk och använda den med iphonen. Det fanns en tråd om det för ca. 1 månad sen.
Om du vill kan du ju a SIM kortet till det mobila bredbandet i mobilen också. :)
Jag hade inte tänkt surfa på mobilen, utan för att få hem apps med cydia etc. behöver man inte internet då? Det är allt jag behöver internet till för, för att hämta hem apps. (Kanske man inte behöver internet för att öppna cydia?).
↗ till inläggetDu behöver internet för att ladda ned apps från Cydia, Appstore och Installous.Jag hade inte tänkt surfa på mobilen, utan för att få hem apps med cydia etc. behöver man inte internet då? Det är allt jag behöver internet till för, för att hämta hem apps. (Kanske man inte behöver internet för att öppna cydia?).
Kör med wifi hotspot, sedan är det ett otroligt slöseri på pengar att ha en 3G dongel hemma, att folk blir så lurade..
↗ till inlägget↗ till inläggetDu behöver internet för att ladda ned apps från Cydia, Appstore och Installous.Jag hade inte tänkt surfa på mobilen, utan för att få hem apps med cydia etc. behöver man inte internet då? Det är allt jag behöver internet till för, för att hämta hem apps. (Kanske man inte behöver internet för att öppna cydia?).
Kör med wifi hotspot, sedan är det ett otroligt slöseri på pengar att ha en 3G dongel hemma, att folk blir så lurade..
Vad är wifi hotspot?
Ställen där det finns gratis wifi, inte så ovanligt att hitta i stan. Om du bor i göteborg har Max hamburgare på Ullevi gratis wifi, kan inte komma på några fler just nu.
↗ till inläggetJag har faktiskt sett skyltar på autobahn där det står "WiFi connection".Ställen där det finns gratis wifi, inte så ovanligt att hitta i stan. Om du bor i göteborg har Max hamburgare på Ullevi gratis wifi, kan inte komma på några fler just nu.
Men visst, dra sig ner till tyskland för att få gratis internet är lite onödigt :)
Finns i princip wifi hotspots överallt i större städer (syftar på Stockholm) finns också en app som listar relativt många ställen som finns att hämta gratis på App Store. Annars kan du köpa en router som delar ut Internet från ett 3G modem.
Förresten, jag har en iPhone och jag skulle aldrig kunna föreställa mig den utan Internet, om du inte ska surfa på den kan du lika gärna köpa en iPod Touch och någon gammal Nokia för 300 spänn. En iPhone utan internet är bara slöseri med pengar..
Kan man köpa till ett internet abonnemang till sin iphone? Dvs om jag köper en olåst iphone från internet kan jag köpa från t.ex halebop ett abonnemang på typ 150:-/mån?
Ja, men då är det nog bättre om du tar allt på abonnemang.
Såg att Tele2 ska böra sälja iPhone 4, och jag är Tele2 kund. Så jag köper nog en därifrån med abonnemang.
Finns något som kallas "fri surf" inom iPhone världen som kostar typ 149:- och uppåt beroende på abonnent då kan du surfa var som helst.
↗ till inläggetFinns något som kallas "fri surf" inom iPhone världen som kostar typ 149:- och uppåt beroende på abonnent då kan du surfa var som helst.
Vart kan man skaffa ''fri surf''?
Kolla med din abbonent. Telia, Telenor, Tele2 etc.