↗ till inlägget
Men snälla, dina argument håller ju inte alls. Det känns som att du bara argumenterar utan att ha någon direkt anledning, som att du har bestämt dig för att i varje tråd på hela forumet ha en åsikt som skiljer sig från alla andras.
För det första så tror jag knappast att man har råd med marknadsföring, och allt som hör till, när man är ny inom branschen och ännu inte är upptäckt.
Hur många blir stjärnor egentligen? Räcker det att sjunga bra för att bli känd? Precis, nej!
Och därför så tror jag knappast att chansen ökar om man inte får stöd av ett stort, etablerat företag (i detta fallet ett skivbolag), som kan branschen och som kan ge en skjuts på vägen.
Skivbolagen satsar pengar, de har kapitalet, när en ny artist håller på att etableras. För då är man inte i de flesta fall kapabel att betala flera miljoner själv vid skapande av sitt album, betala marknadsföring och ja allt som hör till. För det rör sig om miljoner!
Och då tycker jag att det är mer eller mindre självklart, varför eller att, skivbolagen behöver pengarna!
Hädanefter får du gärna komma med argument som håller.
//
Henrik jag älskar dig för du snackar som om du vore typ 21 men p12:igheten bara skiner igenom, det finns inget som ligger still grund i ditt "argument", det är snarare en falsk axiom som grundar sig på inget annat än en indoktrinerad fördom.
Att jag har annorlunda åsikter är andra spelar väl fan ingen roll överhuvudtaget? vad spelar det för roll seriöst? det är väl jävligt tur att någon har en annan åsikt för hur kan vi i så fall röra oss framåt som samhälle om ingen kommer med något nytt/annorlunda?
Hur viktiga är egentligen skivbolagen? tänker du "hmm jag vill ha en ny låt, bäst jag ringer (eller whatever) mitt favoritskivbolag och hör om de har släppt någon ny bra låt!". och hur ofta bryr man sig ens om reklamen på TV:n eller reklamen längst ner i på sidan i tidningen? vi (iaf jag) har lärt mig att strunta i reklam rätt så bra då den är extremt överdriven i dagens samhälle.
skivbolagen står för väldigt lite av PR:en, det är oftare så att en kompis länkar en youtube-video eller tipsar om ett band som du sen kollar upp. Popularitet sprids genom vänner, för det är dem man litar på och det är deras åsikter man värderar, inte ett företags lama försök att försöka sälja på dig sina produkter. Det finns mängder av artister som har blivit kända och populära utan skivbolag och som ger ut sina låtar gratis, däribland Parry Gripp, Raddox och Tay Zonday bara för att nämna några.
RHCP (tror jag det var) släppte ett album/låt gratis på ThePirateBay just därför att det genererar mängder med PR, helt gratis, och TPB gick med på att promota detta, HELT GRATIS. Internet och youtube funkar absolut som en ersättning för skivbolagen, de är en MYCKET bättre spridare av media än något annat medie. Och nya artister har möjlighet att bli kända just tackvare fildelningen och internet, för den kan ta sig an hur många artister som helst då de inte har något vinstkrav.
att det krävs ett skivbolag för att någon ska bli känd är ett urbotat löjligt argument och har blivit överbevisat otaliga gånger:
23 000 000 views
64 000 subscribers