💬
Logga in
Fuska.se

Wasd Rts

58 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare

Så är det med mig också, jag har typ lovat att göra flera CS:S mappar men jag har bara kommit halvvägs.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #22
↗ till inlägget

WASD gör aldrig färdigt något ordentligt, så är det bara, sluta tjata på honom, han är sån när det gäller allt, tänker/gör bara halvvägs.

Jag anser att detta projektet är färdigt, PouyaShirin vill bara att utvecklar det mer. WoW är "färdigt" men blizzard fortsätter jobba på det ändå.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Funkar det här på mobil? :P

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Funkar det här på mobil? :P

Skulle inte tro det, men jag är inte säker.
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #25

Nepp. Mobiler använder också java, .jar-filer. Men detta programmet och alla andra mina program funkar endast till datorn.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Får jag gissa att man högerklickar för att flytta trupper?

I så fall känner jag mig som Mac-användare mobbad,

då ctrl+klick (vanligtvis =högerklick) inte fungerar :c

Men trailern är mäktig. :D

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #27
↗ till inlägget

Sorry :( Ctrl+klick betyder markera flera gubbar. Det är bara en rad kod jag behöver ändra så jag kan fixa det åt dig, vilken knapp kombination vill du ha? Skift+Klick kanske?
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sorry :( Ctrl+klick betyder markera flera gubbar. Det är bara en rad kod jag behöver ändra så jag kan fixa det åt dig, vilken knapp kombination vill du ha? Skift+Klick kanske?

SURPRISE ME C:

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #29

Så, nu kan man gå med Skift+klick :)

7 Aug 2010
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nepp. Mobiler använder också java, .jar-filer. Men detta programmet och alla andra mina program funkar endast till datorn.

Kan du fixa det åt mobil?
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #31

Ne, jag programmerar hellre program till datorn. Om jag vill göra nåt till mobil har jag ju kunskaperna i alla fall.

Nivå 3 · Lärling

Nice spel:) klarade det på ca 5.5minuter så var inte så svårt, Men bra gjort!:)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Men jag menar spelet är inte fullt utvecklat till mig, du borde komma på mer idéer, som att man möter 1v1v1 och typ större map o sånt :)

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #34

"Fullt utvecklat" är inget spel isåfall. Men jag har tröttnat på detta projektet nu :P Om jag ska göra att man kör mot 2 bottar måste jag programmera om grunden i spelet typ och det har jag inte lust med, detta projektet kommer högst sannolikt inte uppdateras mer.

Nivå 4 · Lärling

Hur går man på det spelet

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #36

Du väljer en eller flera gubbar med vänsterklick och högerklickar sedan på gräset för att gå med dem. Som med alla RTS spel.

Nivå 4 · Lärling

går det inte skicka ut flera gubbar på nåt sätt

8 Aug 2010
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #38

Hur menar du? Du kan skapa en gubbe i taget genom att klicka på en byggnad som har möjligthet att spawna gubbar, sedan kan du markera flera gubbar och gå med dem samtidigt. Om 10 gubbar står på samma ruta ser det ut som en, men om du markerar dem genom att dra musen (ett klick = markerar max en gubbe) så får du markerat alla 10 och kan gå med dem.

Nivå 6 · Fuskare

Tycker det är bra att det ser ut som 1, då känns det som att en gubbe är 10 gånger uppgraderad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #40

Jag tänkte ha det så att det stod en siffra på rutor där det fanns mer än 1 gubbe men jag tror det skulle ta massa CPU att varje frame kolla var alla gubbar står så jag försökte inte ens. Spelet drar väldigt lite CPU nu :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in