"För mig är det viktigt att visa att jag vill ha ett öppet samhälle där alla människor har samma rättigheter. Det var inte en manifestation för att krossa SD, utan för att visa att vi måste börja jobba med folks attityder, säger hon."
"Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu. "
Typ det är det som folk demonstrerar mot. Jag tycker att de verkar ha koll i alla fall.
↗ till inläggetJag ogillar också SD, men nu har ju de kommit in i riksdagen därför att folk har röstat in dom, så som man gör i en demokrati. Man kan inte komma efteråt och gnälla
...klart man kan. Tillämpar du samma logik när det gäller andra partier också? "Nu får vänsterpartiet inte öppna käften på fyra år för alliansen vann:) :) "
Ja, sd kom in i riksdagen för att 5,7% röstade för det. Det innebär även att de 94,3% som inte röstade på SD har rätt att gnälla precis hur mycket de vill. Precis som alla som röstade (s) har rätt att gnälla att moderaterna ökar klassklyftorna och är elaka mot sjuka (eller vad det nu är sossarna gnäller om)
, istället kunde de innan valet ha uppmanat fler att rösta så kanske saker och ting gått i en annan riktning. Snarare dessa idioter som är odemokratiska.
Eh...
Det är ju fan precis det som har hänt. Jag tror aldrig att ett parti har mött så stort mostånd från allmänheten som sd.