Jag kan va en brottsling, men kan lätt dölja mig själv bara jag använder en halsduk. Bandanas är lagliga, trots att det är en klassiker och även har ett syfte att lura ungdomar som tror sig representera Bloodz and Cribs (Två gäng som utför narkotikabrott, utpressningar, våldsbrott, har sitt fäste i Los Angeles och många andra delar av USA och Mexico).
Palestinasjalar är tillåtna, du kan enkelt täcka ansiktet med dem för att ingen ska identifiera dig, men vänta. Det är det som är meningen med dem, det är bra att bära dem i öknen så det skyddar ansiktet ifrån starka solstrålar. Men anledningen till att ingen debatt tagits upp om det är för att det inkasserar stora summor hos staten, men inte burka/niqab kläder.
Jag har inget emot att någon bär nån sort av kläder, visst det kan irritera mig, men jag håller det till mig själv.
Jag säger inte att det är okej att utföra ärenden på banker, flygplatser osv med dessa kläder, för att möjligheten att identifiera dig finns inte, så det är en självklarhet. Men annars ska det vara okej.
Sen förstår jag inte, en hel del forumnissar jag stött på i Internet röstar på Piratpartiet, men vill sedan förbjuda burka.. Det är liksom 2 grejer som går emot varann, har man inte rätt till skydd av sin privatliv om man nu vill?