💬
Logga in
Fuska.se

Hur Öppnar Man En Apelsin?

14 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hejsan! :)

Jag sitter och försöker att öppna en apelsin, men det går inte bra. Jag testade bita, men då fick jag nåt besprutningsmedel i halsen och det började svida. Och jag kan inte riva, mina naglar är för korta. :(

Hur ska jag göra? :)

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare

Jag brukar bita ett hål högst upp på den sen skala, även om det smakar skit när jag biter först.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Kniv..

Nivå 7 · Fuskare

Var lite biff och stick tummen igenom toppen av apelsinen.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Hehe, lyckades skala halva, sedan år jag ur skalet. :P

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Skär apelsinen i små klyftor, då känns det lite mer exotiskt när du käkar, lite spanien-festa-våldtäkt-style.
2 Nov 2010
Nivå 5 · Fuskare

Köp en sak(kommer inte ihåg namnet) som man sätter på fingret och så är det liksom en klo på den och så kan du skala apelsinen(sorry för rörig text, sover fortfarande halvt)

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #8
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Skär apelsinen i små klyftor, då känns det lite mer exotiskt när du käkar, lite spanien-festa-våldtäkt-style.

Tack då vet jag! Måste käka en nu, det är jävligt gott. :P

EDIT: Det funkade! :D :D

↗ till inlägget
Köp en sak(kommer inte ihåg namnet) som man sätter på fingret och så är det liksom en klo på den och så kan du skala apelsinen(sorry för rörig text, sover fortfarande halvt)
Nej, det kostar pengar och känns onödigt.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Bäst att du lär dig skala med kniv, kommer vara nödvändigt för en massa frukter. T.ex om du vill ha skalfria äpplen, apelsiner eller kiwis.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Bäst att du lär dig skala med kniv, kommer vara nödvändigt för en massa frukter. T.ex om du vill ha skalfria äpplen, apelsiner eller kiwis.

Nej. Äpplen äter man med skal, apelsiner delar man, kiwis delar man på hälften och äter med sked. :)
Nivå 8 · Veteranfuskare

Finns ingen regel i det.. Sen undrar jag, om du nu vet hur apelsiner ska ätas, varför frågar du om hur man skalar det?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Finns ingen regel i det.. Sen undrar jag, om du nu vet hur apelsiner ska ätas, varför frågar du om hur man skalar det?

Det var ju CHORDAZBA som lärde mig. :)
Nivå 4 · Lärling

Weeeeeird, Howcast lade nyligen upp

video som visar hur man göre ;o
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Weeeeeird, Howcast lade nyligen upp

video som visar hur man göre ;o
Haha. xD

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Mandariner är lite som apelsiner, fast något mer lättskalade.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in