Hejsan! :)
Jag sitter och försöker att öppna en apelsin, men det går inte bra. Jag testade bita, men då fick jag nåt besprutningsmedel i halsen och det började svida. Och jag kan inte riva, mina naglar är för korta. :(
Hur ska jag göra? :)
Hejsan! :)
Jag sitter och försöker att öppna en apelsin, men det går inte bra. Jag testade bita, men då fick jag nåt besprutningsmedel i halsen och det började svida. Och jag kan inte riva, mina naglar är för korta. :(
Hur ska jag göra? :)
Jag brukar bita ett hål högst upp på den sen skala, även om det smakar skit när jag biter först.
Kniv..
Var lite biff och stick tummen igenom toppen av apelsinen.
Hehe, lyckades skala halva, sedan år jag ur skalet. :P
↗ till inläggetSkär apelsinen i små klyftor, då känns det lite mer exotiskt när du käkar, lite spanien-festa-våldtäkt-style.Hehe, lyckades skala halva, sedan år jag ur skalet. :P
Köp en sak(kommer inte ihåg namnet) som man sätter på fingret och så är det liksom en klo på den och så kan du skala apelsinen(sorry för rörig text, sover fortfarande halvt)
↗ till inläggetTack då vet jag! Måste käka en nu, det är jävligt gott. :P↗ till inläggetHehe, lyckades skala halva, sedan år jag ur skalet. :P
Skär apelsinen i små klyftor, då känns det lite mer exotiskt när du käkar, lite spanien-festa-våldtäkt-style.
EDIT: Det funkade! :D :D
↗ till inläggetNej, det kostar pengar och känns onödigt.Köp en sak(kommer inte ihåg namnet) som man sätter på fingret och så är det liksom en klo på den och så kan du skala apelsinen(sorry för rörig text, sover fortfarande halvt)
Bäst att du lär dig skala med kniv, kommer vara nödvändigt för en massa frukter. T.ex om du vill ha skalfria äpplen, apelsiner eller kiwis.
↗ till inläggetNej. Äpplen äter man med skal, apelsiner delar man, kiwis delar man på hälften och äter med sked. :)Bäst att du lär dig skala med kniv, kommer vara nödvändigt för en massa frukter. T.ex om du vill ha skalfria äpplen, apelsiner eller kiwis.
Finns ingen regel i det.. Sen undrar jag, om du nu vet hur apelsiner ska ätas, varför frågar du om hur man skalar det?
↗ till inläggetDet var ju CHORDAZBA som lärde mig. :)Finns ingen regel i det.. Sen undrar jag, om du nu vet hur apelsiner ska ätas, varför frågar du om hur man skalar det?
Weeeeeird, Howcast lade nyligen upp
↗ till inläggetHaha. xDWeeeeeird, Howcast lade nyligen upp
video som visar hur man göre ;o
Mandariner är lite som apelsiner, fast något mer lättskalade.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in