💬
Logga in
Fuska.se

Linus Odenring Photo & Design

30 svar · startad

Trådstartare #1

Tjo! Nu har jag uppdaterat min portfolio rejält! Då ja har skaffat mig en till kamera så blir de en hel del najs bilder! Och så en ny domän! Hoppas ni gillar de! Feedback tack^^

Linusodenring.com - Photo & Design

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Hej jag skulle vilja veta vad ni tycker om min nya personliga portfolios design.

Portfolion

Vad kan förbättras? Den är dock inte klar än men designen har skapats:)

Ser konstigt ut när Välkommen är längre ner än Portfolio texten. Sen har "Linus Odenring Photo & Design konstiga taggar i sig, ser konstigt ut jämfört med resten av texten.
Trådstartare #3

Hmm okay ska testa höja kvalitén på sidan.

EDIT: det är bara för att texten är större än dom andra

Senast ändrad:

Inte så snygg.

Bakgrunden är för grå.

Sen lite svårt att avgöra fyll i lite text.

Men tror den kommer bli för tråkig med innehåll.

Där all text är kanske bakgrunden kan vara vit?

Och en sak kan man använda taggar som <first> ?

Trådstartare #5
↗ till inlägget

Inte så snygg.

Bakgrunden är för grå.

Sen lite svårt att avgöra fyll i lite text.

Men tror den kommer bli för tråkig med innehåll.

Där all text är kanske bakgrunden kan vara vit?

Och en sak kan man använda taggar som <first> ?

<first> hämtar värdet first ur min css och ja det går, I det här fallet gör den de jag vill till blå bokstav. Det är en av funktionerna i html5 om jag inte mins fel. Och det kommer text och bilder senare.

Senast ändrad:

26 Aug 2010

Okej.

Är det inte bättre med first-child: ? :P

Men om det funkar å inte fastnar i valideringen är det ju bra :)

Lite grafik skulle inte skada

28 Aug 2010

Grafik som sagt!

Sen så stavas det "Material"!

Trådstartare #9

Stavfelet fixat. Och jag ska försöka göra något som gör det lite snyggare. Men min tanke med min portfolio är att den ska vara simpel och lätt navigerad.

29 Aug 2010
↗ till inlägget

Stavfelet fixat. Och jag ska försöka göra något som gör det lite snyggare. Men min tanke med min portfolio är att den ska vara simpel och lätt navigerad.

Då har du också en utmaning. Tilltalande simpla grejer är inte så lätt att åstadkomma som man kan tro. Personligen tycker jag att sidan känns aningen tomt, och den blåa färgen på delar av din text borde vara aningen mörkare så att de inte skär i din ljusa bakgrund. Sedan tycker jag att menylänkarna är alltför stora.

Oberoende om sidan ska vara enkel eller inte så krävs till en viss del grafik i alla fall. Inte sådär grymt avancerade Michelangelo-artwork, men något - så fånigt enkelt att det känns coolt - som lyfter enkelheten och din personliga "signatur" till en ny nivå. Härifrån kan det bli riktigt, riktigt intressant. :)

Senast ändrad:

Trådstartare #11
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Då har du också en utmaning. Tilltalande simpla grejer är inte så lätt att åstadkomma som man kan tro. Personligen tycker jag att sidan känns aningen tomt, och den blåa färgen på delar av din text borde vara aningen mörkare så att de inte skär i din ljusa bakgrund. Sedan tycker jag att menylänkarna är alltför stora.

Oberoende om sidan ska vara enkel eller inte så krävs till en viss del grafik i alla fall. Inte sådär grymt avancerade Michelangelo-artwork, men något - så fånigt enkelt att det känns coolt - som lyfter enkelheten och din personliga "signatur" till en ny nivå. Härifrån kan det bli riktigt, riktigt intressant. :)

Ska se vad jag kan göra :)
2 Jan 2011
Trådstartare #12

Allt är uppdaterat nu och mer bilder inlagda! Ny design och nya bilder!:D

Tycker inte att fonten passar in, ta någon utan serifer isälllet. Annars bra.

4 Jan 2011
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Tack ja har ändrat de men ja tycker de blev bättre eller?

Sidan

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tack ja har ändrat de men ja tycker de blev bättre eller?

Sidan

Nice :D

Trådstartare #16

Något som kan förbättras?

↗ till inlägget

Något som kan förbättras?

Gör så att man kan betygsätta dina bilder och möjligtvis kommentera :D Borde inte vara så svårt för dig.

Trådstartare #18

haha nä de borde inte vara så svårt. men de blir nog bara en gästbok eftersom ja inte har byggt lightboxen

Sedan betygs sak kan ja nog lägga in under bilden:)

13 Jun 2011
Trådstartare #19

Ny design fixad och flera bilder kommer under veckans gång!

Ser faktiskt bra ut. Men länkarna i menyn är riktigt fula. Skulle valt en annan font, skulle även dra isär texten. Alltså göra större mellanrum mellan länkarna i menyn.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in