💬
Logga in
Fuska.se

Ny Dator

17 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

tjoo fuska.

jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar.

tack på förhand!

Nivå 9 · Veteranfuskare

Kan du inte strunta i operativsystemet? Blir väldigt lite pengar annars. Kan du återanvända något mer? Chassi, hdd eller nätagg tex.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Kan du inte strunta i operativsystemet? Blir väldigt lite pengar annars. Kan du återanvända något mer? Chassi, hdd eller nätagg tex.

jag kan väl återanvända hårddisk och eventuellt nätagg med. Bara att mitt nätagg är rätt så svagt, tror det ligger på endast 400W men det lär ju räcka. tänker mer på om man ska skaffa något tungt graffekort i framtiden. chassi tror jag inte jag kan återanvända dock. är inte jättebra på datorer osv precis, men om jag återanvänder min HDD, då har jag kvar mitt OS där på va?
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

tjoo fuska.

jo jag tänkte ge mig på att bygga en dator istället för att köpa färdigt, men behöver ett bra men framför allt billigt paket som iaf är bättre än mitt nuvarande (hd5670, amd 5000+ x2 2.6ghz, 2gig ram etc..). Paketet ska innehålla allt som "kör" en dator, dvs operativsystem osv med. Jag tänker återanvända mitt grafikkort då det är riktigt vasst för att vara så billigt så ni behöver inte ha med något grafikkort i paketet. Min budget är 3.5k om man kan få in allt detta för den prisklassen, men skulle bli glad om man kunde få ner det till 3k också. Det behöver inte vara ett monsterpaket men ska helst klara dagens spel med iaf medium-high och även kommande spel på hyfsade inställningar.

tack på förhand!

lägg på 500 kr och du får: http://www.inet.se/kundvagn/visa/133249/2011-01-19

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget
jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :)

rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

jo, men pengar växer ju inte på träd du vet :)

rätt fattig nu efter jul, precis skaffat andra datorprylar med dessutom. får ta och spara längre annars, är ju inte fel med ett "riktigt" paket istället för något budget.

Ta bara bort grafikkortet från kundvagnen då så har du råd.
20 Jan 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ta bara bort grafikkortet från kundvagnen då så har du råd.

Så länge han skaffar ett i framtiden..

Nivå 9 · Veteranfuskare

Han har redan ett om du läste första posten.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9

okej tackar, blire ett bra paket då? det som alexanderice postade då, utan grafikkortet. kommer det klara framtida spel på high osv?

21 Jan 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Du kommer inte klara dagens spel som Bad Company 2, Black Ops, WoW och Crysis på high med ett HD 5670.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Du kommer inte klara dagens spel som Bad Company 2, Black Ops, WoW och Crysis på high med ett HD 5670.

Vad klara man då med ett: Gigabyte Radeon HD5750 1GB

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Klarar WoW med exakt allt på Ultra med det kortet. Crysis ska jag kunna maxa med enligt youtube videos.
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Klarar WoW med exakt allt på Ultra med det kortet. Crysis ska jag kunna maxa med enligt youtube videos.

Inte med bra fps i alla fall, det där är heller inte maxat.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Inte med bra fps i alla fall, det där är heller inte maxat.

Lustigt då denna snubben kör very high (som är max?) med average 25 fps med hd5670: http://www.youtube.com/watch?v=3ZmFIbLxvxE

Edit: Körde edit då firefox slutade fungera medans jag skriver så allt blev fucked up :P

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jo, med lägre upplösning ja. 25 fps är inte särskilt skönt att spela i heller.. ;)

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Jo, med lägre upplösning ja. 25 fps är inte särskilt skönt att spela i heller.. ;)

Sant sant... Han var dock uppe i 40fps ibland skrev han. Men behöver kanske inte ha precis allt maxat, kan ju dra ner någon inställning så man höjer fpsen med.
Nivå 7 · Fuskare

Maxat? 1280*720 samt 0x antialiasing är inte maxat. 1080p och 8x antialiasing så snackar vi. Kommer förmodligen inte snitta mer än 10 fps. FPS spel brukar tappa spelupplevelse när fpsen går under 30. Men du kan inte förvänta dig mer över ett grafikkort för ~600kr.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är mitt system, det laggar. Alla kan i princip maxa men är det en bra upplevelse?

Visst spelas det in med fraps som äter mycket av systemet, men det kan hända sånt med

riktigt bra high end kort det också.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in