💬
Logga in
Fuska.se

Värt Att Köpa Ps3?

19 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Tjena!

Jag har haft ett 360 i två år nu, och har många vänner som spelar på 360. men nu är det så att jag vill ha Little Big Planet 2, och undrar om det är värt att lägga ner 2500-3000 kr på ett PS3, de enda jag vet som spelar på PS3 är min kusin och min morbror, plus två i min klass.

vad tycker ni?

26 Jan 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Playstation 3 köper man med anledning till de exklusiva titlarna som finns.

Kan nämna: Uncharted, Killzone, Gran Turismo, God of War.

I och med det kan spelutvecklarna fokusera på playstations 3 hårdvara som är kraftigare än 360, vilket ger sjukt fin grafikupplevelse samt känsla och inlevelse. Jag seriöst köpte Ps3 särskilt för Gran Turismo, finns inget klockrenare bilspel.

Nivå 5 · Fuskare

Absolut värt att köpa, om din tv har hdmi ingång så köp en hdmi kabbel också, grafiken förbätras enormt(speciellt om du har hd tv)! Om du nu ska köpa så lägg till några hundringar så att du får bra med minne på hårddisken, då kan du överföra film och då finns det inga problem med minnet eller något när du ska installera spel.

Nivå 3 · Lärling

Köp det underbar grafik + du kan kolla på blueray filmer mtk bättre bild :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Köp det underbar grafik + du kan kolla på blueray filmer mtk bättre bild :)

vad jag har hört så är även spelen i blu-ray :D

btw så tycker jag att du ska köpa PS3, oavsett om du har kompisar eller inte :P

Nivå 2 · Novis

Bra beslut!

De sköna spelen, grafiken, gratis onlinemode och allt annat roligt man kan göra.

Move paket finns om du vill röra dig med armarna. Riktigt många krigsspel och en massa annat.

Blocket.se har väldigt bra spelkonsoller på auktion från ~2000-~3500kr. Ink. Spel...

Själv tycker jag att det är ett bra val eftersom jag tycker xbox är mycket sämre.

Hoppas du läste detta inlägg och gör ett bra beslut!

Nivå 4 · Lärling

Jag körde 360 innan,men det blir ju alldeles för dyrt när man kör online,vilket ingår (och är mycket,mycket bättre) på Ps3

Mycket bättre grafik,och det finns många exlusiva titlar

Och LBP2 är hur kul som helst;)

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #8

GangstaLean: jag har kollat på Slim 320GB. HDMI kabel har jag, spelar på 360 med det ibland, men nu kör jag med komponent kablar för att kunna spela med hörlurar.

Connection: move lär jag inte köpa, ska jag köpa något "motion" så köper jag Kinect. och ska jag köpa en konsol så köper jag inte begagnat, köper isåfall nytt i butik, då jag har garanti och möjligtvis försäkring.

30 Jan 2011
Nivå 6 · Fuskare

Kinect är sjukt efterblivet. Du måste hoppa två sek innan den gör de på spelet..

Och ps3 äger boxen.

31 Jan 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Kinect är sjukt efterblivet. Du måste hoppa två sek innan den gör de på spelet..

Och ps3 äger boxen.

Off: Nu är du ändå lite åt skogen.

On: Ja, det är lika värt som att köpa en 360, men de bjuder på olika saker.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Och ps3 äger boxen.

jag har spelat kinect och det är ingen lagg alls, det du gör, gör spelet då, inte två sekunder senare.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

jag har spelat kinect och det är ingen lagg alls, det du gör, gör spelet då, inte två sekunder senare.

Eller så är det bara han xD

On: Som jag sa, gå efter PS3, sj tycker jag att Xbox är skönare. Men man kan skaffa XB kontroller till ps3 också :P

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Det är inte segt och det tar absolut inte två sekunder. MEN, det är inte lika snabbt som PS Move.

Senast ändrad:

1 Feb 2011
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #14

ska köpa det antingen imorn eller överimorgon! :D

Nivå 1 · Novis

Jah har haft ps3 och den är ganska bra. Jag tror det fortfarande är gratis internet. Men jag tycker Xbox 360 är bättre, den har skönare kontroll och bra spel men bra spel har ps3:sn med så det är kanske en smaks sak. :D

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

↗ till inlägget
Det är inte segt och det tar absolut inte två sekunder. MEN, det är inte lika snabbt som PS Move.
Har ni ens testat kinect? Svårt att hitta ett enda test där playstation move hade vunnit över kinect.

Orka ha rörelseintegration OCH kontroller, antingen eller ska det vara.

3 Feb 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har ni ens testat kinect? Svårt att hitta ett enda test där playstation move hade vunnit över kinect.

Orka ha rörelseintegration OCH kontroller, antingen eller ska det vara.

Tycker kinect är trist.. Testat bara en gång, inte länge heller.. Men alltså det är ju sjukt lame när PS(2!) hade EyeToy. I princip samma sak, och de laggade aldrig. sjukt bra. Det kom ju typ 04. Nu kom kinect.. -.-
4 Feb 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Tycker kinect är trist.. Testat bara en gång, inte länge heller.. Men alltså det är ju sjukt lame när PS(2!) hade EyeToy. I princip samma sak, och de laggade aldrig. sjukt bra. Det kom ju typ 04. Nu kom kinect.. -.-

Off topic much? :_

Ja, Playstation 3 är värt att köpa. Slår Xbox 360 & Wii på alla plan.

8 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad som kan vara nackdelen idag med att köpa Playstation 3 är för att många spelföretag dissar PS3 plattformen när det kommer till spel som är i multiplattform. Just nu så får Xbox 360 mest feedback och uppdateringar som löser buggar osv. Red Dead Redemption har inte varit en höjdare t.ex för Playstation 3, inte Blac Ops heller. Kan inte köra på FULL HD i många spel om man kollar på några kritikersajter. Annars är de exklusiva spelen grymma!

14 Feb 2011
Nivå 4 · Lärling

Ta en titt på konsolens utbud av spel och tjänster och bilda dig en egen uppfattning!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in