💬
Logga in
Fuska.se

Forum Som Kanske Skall Uppdateras?

32 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Tycker att vissa forum skall uppdateras. Några jag tänkte på var:

PSP: Lägg till PSP2 (NGP?)

DS: Lägg till 3DS

Kingdom Hearts & Kingdom Hearts 2: Lägga till PSP och DS/3ds spelen.

Musikspel - Guitar Hero, Rock Band & SingStar: Lägg till musikspelet Lips till 360?

Dessa tre saker är ju väldigt lätt att uppdatera, antar jag. Samt att det visar att forumet är uppdaterat, något som varit i diskussion på senare tid är ju att nya saker lockar hit folk, antar att uppdaterade forum också gör det, eller?

Om ni har några andra forum som ni tycker skall bli upd. så kan ni ju skriva i denna tråd, så kan admin kanske se efter och fixa det då det andra också skulle komma, det som blev försenat.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om 3DS och PSP2/NGP: Kommer dyka upp när konsollerna släpps. (Personligen tycker jag att forumen kan slängas in nu, men inte mitt val).

Om KH: Alla spelen är redan ihopbuntade i det forumet, dock kan ju namnet ändras till Kingdom Hearts-serien.

Om musikspel: Står det musikspel är det redan rätt formulerat, det finns inte plats för att skriva in alla diverse namn, de tre största finns med.

Nivå 5 · Fuskare

Själv tycker jag det är lite onödigt att vi har ett KH forum, det är ganska inaktivt(tror jag)

Man kanske kan byta ut det mot minecraft eller liknande

29 Jan 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #4

Ett minecraft-forum skulle nog varit bra, byta ut det mot Final Fantasy forumet kanske :D?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ett minecraft-forum skulle nog varit bra, byta ut det mot Final Fantasy forumet kanske :D?

Ja

Eftersom det inte är så speciellt aktivt i Final Fantasy forumet

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tycker i för sig det behöver kryddas på lite extra forum, PSP2/NGP tycker jag ska ha ett forum för sig.

Även datorforumet skulle behöva ett subforum som kallas till exempel Köpråd, då bör det handla om köpråd när det

kommer till all hårdvara inom datorer och hårdvara som knyter sig till datorer.

Även spel till mobilen har börjat trappas upp, t.ex så är hårdvaran i en high end smartphone idag kraftigare än Nintendo DS, vilket gör att det kommer allt mer välutvecklade spel till telefonerna. Skulle vara väldigt bra då folk kommer söka sig till fuska.se ännu mer.

Nintendo 3DS tycker jag ska klumpas ihop med Nintendo DS forumet, vet dock inte om Nintendo 3DS ska klassas som en ny konsol generation av konsol som är bakåtkompatibel med DS Classic spelen, så som Gameboy Advance spelen fungerade med Nintendo DS. Är inte så insatt i Nintendo så där får Nintendo pojkarna/flickorna att avgöra eller admin. Tycker i alla fall fuska.se har väldigt stor potential att bli större än någonsin.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Tycker att PSP och PSP2 ska vara ett enda forum, desamma gäller DS och 3DS.

Sen så ett nytt Mobil-forum skulle varit passande, och man skulle kunna diskutera om mobiler, mobilers spel och problem med dem. Det kan skapas många bra trådar där.

Jag håller även med dig om Köpråd. Många sådana trådar har skapats, och skulle varit bra att ha ett subforum till dator om köpråd.

Nivå 7 · Fuskare

Gött med ett Android forum! :D

Nivå 7 · Fuskare

Bra med iPhone och Android forum, det har ju kommit upp så många frågor på senaste tiden i allmänt som handlar om sånt. Tummen upp Admin.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Gött med ett Android forum! :D

Jo fint.

Men jag saknar att man inte kan diskutera lite mer gamla mobiler. Jag är kanske ensam att ha en gammal mobil?

Känns inte värt att skaffa en ny då jag inte behöver en ny ens.

Så kanske ett mobilforum för övrigt eller något sådant? Jag vill kunna diskutera jag med :D

Nivå 8 · Veteranfuskare

Vad har du för mobil 3FJSKFJSKGJES?

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #12

Jag har en gammal Sony Ericsson w300i

Jag saknar ett forum för sådant, kanske ett lite mer allmänt forum för det skulle passa bra. Istället för att ha 3 forum på startsidan så kanske det vore bra med

Mobilforum

Subforum: Android, Iphone.

Och man skriver om det övriga i själva mobilforumet. Skulle kanske varit bättre så?

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Mobilforumen kom upp då de ändå får ses som riktiga utmanare till t.ex. PSP och DSi och därmed är tanken att spel kan diskuteras i forumen för iPhone/Android. Givetvis kan även mobilfrågor tas upp i forumen då de ändå finns. Har man en annan mobil så får man ställa sin fråga i t.ex. Allmänt.

Förutom dessa forum så har ett NGP, 3DS, Facebook-spel och Minecraft-forum dykt upp.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kul detta. hehe, jag vet inte varför.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

Jo, okej. Bra uppdateringar ändå. Även om facebook-spelen forumet var lite.. knepigt.

Men sen så tycker jag att Nintendo 3DS kan vara brevid Nintendo DS. Samt att Sony NGP kan vara brevid antingen 3DS/DS eller Ps3.

Nivå 3 · Lärling

Så här tycker jag att det brode vara:

Playstation 3

Sub Forum: PSP

Nintendo Wii and DS (inklusive Nintendo 3DS)

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #17

Nja, i Ps3 forumet och PSP2 forumet kan det nog postas mycket i, det är bra att ha forum som är aktiva på index också.

Men till er moderatorer: Ni har en massa jobb att göra :D

Flytta till iPhone-forumet:

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=Se...highlite=iphone

Flytta till Android-forumet:

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=Se...ighlite=android

Det är något som har hänt forumet förutom de nya också.

Jag kan inte komma på vad det är, men om man kollar på index så ser man att det är något anorlunda :s

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Mobilforumen kom upp då de ändå får ses som riktiga utmanare till t.ex. PSP och DSi och därmed är tanken att spel kan diskuteras i forumen för iPhone/Android. Givetvis kan även mobilfrågor tas upp i forumen då de ändå finns. Har man en annan mobil så får man ställa sin fråga i t.ex. Allmänt.

Förutom dessa forum så har ett NGP, 3DS, Facebook-spel och Minecraft-forum dykt upp.

Varför dök inte forum upp för t.ex Windows Phone 7? Windows Phone 7 har t.ex Xbox Live integrerat i sig och väldigt

bra hårdvara för spel, t.ex finns DirectX 9 till Windows Phone 7. Borde ha vart ett mobilforum för subforum för varje OS.

Men i alla fall, good job ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #19

Har aldrig hört talas om det, inte sett något om på forumet heller. Så det kanske skulle passa i allmänt också, tror nog att de nya forumerna kan ha svårt att komma igång, blir nog ännu svårare för ett forum som inte så många känner till. Men det kanske är bara jag som inte visste om det?

Kanske har läst om det, men minns inte den då.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Alltså egentligen är Symbian som är Nokias smartphones populärast i världen, Windows Phone 7 har börjat bli större och större och spelen ser allt mer lovande ut. Arkadspel ifrån din xbox live konto är spelbara i mobilen, du får microsoft points m.m, ett mobilforum med subforums hade varit bäst.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in