💬
Logga in
Fuska.se

Ipad, Onödig Pryl?

74 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Total ownage.

OnT:

Om man har WIFI i sin router då är det ju nödigt, istället för att tända datan så tar man bara iPad:en. Om man inte har WIFI så är det ju total fail, då kan man bara köpa en iPod.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Total ownage.

OnT:

Om man har WIFI i sin router då är det ju nödigt, istället för att tända datan så tar man bara iPad:en. Om man inte har WIFI så är det ju total fail, då kan man bara köpa en iPod.

Finns ju iPad versioner som har stöd för 3G mobilt bredband, då är det inte onödigt.

Ingen tablet är onödig så länge man har behoven.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #43
↗ till inlägget

Därför importerar man.

Det finns ingen regionslåsning eller att det blir ej nordisk/europisk version då, eller?

4 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det finns ingen regionslåsning eller att det blir ej nordisk/europisk version då, eller?

Ingen regionslåsning nej, känner fler antal personer som importerade.
Nivå 7 · Fuskare
Var väldigt anti iPad när den kom. Men företaget där jag helgjobbar så införskaffa dom en till lagret där jag jobbar. Otroligt smidig, gillar den skarpt i det sammanhanget. Men skulle aldrig tänka mig att köpa en för att ha hemma och ligga.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Vad heter då föreataget?

Har ett kinesiskt namn...och jag skulle inte vara sa dum att jag skrev det här!

↗ till inlägget
Yeah, right. Du kan gärna posta adressen här. Eller i ett pm till mig!

sant, den ligger i södra kina

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har ett kinesiskt namn...och jag skulle inte vara sa dum att jag skrev det här!

sant, den ligger i södra kina

Bara det att Foxconn endast sätter ihop enheterna och inte distributerar dem, sen genomgår produkterna en massa processer för kvalitetstest innan dem hamnar i butikshyllorna, som kan vara i andra ställen än Foxconn.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Bara det att Foxconn endast sätter ihop enheterna och inte distributerar dem, sen genomgår produkterna en massa processer för kvalitetstest innan dem hamnar i butikshyllorna, som kan vara i andra ställen än Foxconn.

Foxcon gör endast komponenterna, andra ftg e inkopplade i ihopsättning och den egentliga produktionen! Kvaltetstesning ligger utanför.

12 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Spel som man laddar ner antingen gratis eller med betalning.

Några spel är Mega Jump, UnBlockMe, Angry Birds och Fruit Ninja. Sök dem på YouTube så får du se.

Samma som ipod och iphone alltså.

17 Feb 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag köpte en Ipad för cirka 2 veckor sedan, det är det sämsta köpet jag någonsin har gjort. Jag kan inte äns ringa på den.

Vad ska jag då göra med den dumma appeln. Enligt professionella recensioner skulle den ju vara så bra.

Man brukar ju läsa om en produkt innan man köper den. Om du hade velat kunna ringa med den så kanske du borde kollat upp det innan du köpte den.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Foxcon gör endast komponenterna, andra ftg e inkopplade i ihopsättning och den egentliga produktionen! Kvaltetstesning ligger utanför.

Och hur vet du det?

post-91395-1297959243_thumb.png

Nivå 3 · Lärling

Enligt mig är det en ganska onödig pryl, men om jag fick en skulle jag inte tacka nej men skulle aldrig betala för en

18 Feb 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Enligt mig är det en ganska onödig pryl, men om jag fick en skulle jag inte tacka nej men skulle aldrig betala för en

Jo det kanske är så men när man väll använder den så är man fast i den och använder den dagligen.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jo det kanske är så men när man väll använder den så är man fast i den och använder den dagligen.

Samma här (fast iTouch då). Om iPad skulle ha kostat lika mycket som iPod skulle jag ha köpt det direkt, t.om om det kostade några hundringar mer. iPad 2 är på väg btw. Sägs att den ska ha kort-skannare och kamera :o

Då blir det inte en onödig pryl längre enligt mig.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Samma här (fast iTouch då). Om iPad skulle ha kostat lika mycket som iPod skulle jag ha köpt det direkt, t.om om det kostade några hundringar mer. iPad 2 är på väg btw. Sägs att den ska ha kort-skannare och kamera :o

Då blir det inte en onödig pryl längre enligt mig.

Framför allt har den 4 ggr högre upplösning...
Nivå 3 · Lärling

Jag kommer inte att köpa iPad 2 då jag redan har en iPad. Det verkar heller ändå inte vara en större skillnad. Visst, det sägs att den har en inbyggd kamera men en kamera vill man kunna ha plats för i sin ficka. Vad har den mer? Jo, en förbättrad skärm och kortläsare. En kortläsare har jag ingen användning för men en förbättrad skärm är ju alltid positivt. Men att köpa en ny iPad för cirka 7000 kr (inklusive 3G) är det inte värt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Framför allt har den 4 ggr högre upplösning...

RETINA-skärm? :0
1 Mar 2011
Nivå 1 · Novis

Alla pads är onödiga, men man skapar liksom ett eget behov av att ha en.

2 Mar 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Alla pads är onödiga, men man skapar liksom ett eget behov av att ha en.

Du bör utveckla din åsikt om att pads är onödiga.
Nivå 1 · Novis

Folk som inte har en tycker det, men jag förstår att man inte tycker likadant när man väl har en. Om du inte förstod, vilket det inte verkade som att du gjorde.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in