💬
Logga in
Fuska.se

Socket 1155

5 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Tja har en fråga vafan finns det inte längre socket 1155 för ? finns inte på inet o inte i komplett heller kan ngn förklara?

Nivå 5 · Fuskare

Har för mig att det är en Sandy bridge socket och det var något fel på de moderkorten så Intel drog tillbaks de. Rätta mig bara om jag är ute och cyklar.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kretsarna i moderkorten hade fel i sig, några SATA kontakter funkade inte hos alla så dem blev återkallade.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Precis, fel hos SATA kretsen. Använder man andra än SATA3 portarna så kan man få läs och skrivproblem ifall man har otur. Intel återkallar alla och släpper fixade moderkort i April.

Senast ändrad:

4 Feb 2011
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Precis, fel hos SATA kretsen. Använder man andra än SATA3 portarna så kan man få läs och skrivproblem ifall man har otur. Intel återkallar alla och släpper fixade moderkort i April.

Aha ok tack för svaren

↗ till inlägget
Aha ok tack för svaren
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Aha ok tack för svaren

Aha ok tack för svaren

Om man redan har ett moderkort med SB så bör man inte oroa sig... det är bara när det händer + de har garanti i ett par år.

det är faktiskt bara runt 4-10% möjligt att det händer just dig, så var inte paranoid eller något.

Som sagt oroa dig inte om du har kortet, och vänta på det om du inte har det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in