Har nån i 7an eller vilken klass ni går i fått en macbook av skolan? Jag går i 7an och alla andra 7or har fått en mac dator och min klass.
Fått Mackbooks Från Skolan?
Fråga varför inte du fått?
↗ till inläggetHan har fått en macbook.Fråga varför inte du fått?
Han undrar om det är någon annan klass som har fått macbook.
Vi har datorer med Windows 2000. 1 per klassrum.
↗ till inläggetHaha High-tec skolan! ;)Vi har datorer med Windows 2000. 1 per klassrum.
Vi har fått Thinkpad R400 med W7 av skolan, var dock drygt 1.5år sedan
↗ till inläggetJag har fått en. Och jag frågade alla andra om dom fick någongång. Men visst ni kan ochså skriva vilka datorer eran skola har.Fråga varför inte du fått?
vi hade en datasal med 20talet datorer med win 98, o hela 4gb hårddisk
Vi har en datorsal med minst 20 datorer
Annars har vissa personer, som behöver det, rosa små mini-pc, och en klass till
Tycker det är synd att det bara är en klass som får ha det
Antingen ska alla ha det, eller inga om ni frågar mig
Förutom dom med dyslexi eller liknande
EDIT: vi har även 5-10 datorer i laget (avdelningen), och vi är 4 lag på skolan.
så vi har 40-60 datorer totalt som eleverna får använda, men inom lagen får vi använda 25-30 datorer, om vi har bokat datorsalen.
Plus att lärarna har varsin dator som elevrna kan få låna om man frågar läraren personligen.
Men inom mitt lag så har datorerna blivit stulna, så ska man få låna dator, måste man ha en fanimej jävla bra anledning
Finns en hel del grundskolor här som nu får sina laptops och blir man godkänd i alla ämnen i slutet av nian får man behålla dem. För två år sen när jag gick i grundskolan lämna vi bara tillbaka dem.
Det var macbook pro datorer, fast inte av senaste årsmodellerna.
↗ till inläggetFinns en hel del grundskolor här som nu får sina laptops och blir man godkänd i alla ämnen i slutet av nian får man behålla dem. För två år sen när jag gick i grundskolan lämna vi bara tillbaka dem.
Det var macbook pro datorer, fast inte av senaste årsmodellerna.
bra och dåligt med det
Bra: Man får anledning att sluta skolka och vara närvarande
Dåligt: Är man dyslektiker så måste man kämpa timma efter timma för att få ett G, och klarar man det inte så får man IG fast man borde ha fått ett G+/VG
Vi har en datorsal. Det vore slöseri av skolan att köpa Apples överprisade skräp. Man kan lätt få en laptop med dubbel prestanda gentemot vad en Apple-laptop skulle ha.
Skräp? Haha, bra där!
Ja, vi fick varsin av skolan. Och som det ser ut nu (klart det kommer ändras), skulle jag aldrig byta över till PC igen.
Där jag bor ska alla 2:or få varsin Mac. Förstår verkligen inte hur dom tänker.
↗ till inläggetDet är ju skräp, kolla prestanda för priset på en mac och inse själv.Skräp? Haha, bra där!
Ja, vi fick varsin av skolan. Och som det ser ut nu (klart det kommer ändras), skulle jag aldrig byta över till PC igen.
Går teknik så jag har fått en HP Laptop med en i5'a i, rätt schyst dator faktiskt :)
vi har också mackbooks
Men fyfan vad allas skolor måste vara rika.
Lärarna har dåliga löner och skräparbetsvilkor, maten är äcklig och på min skola måste man köpa egna pennor och kollegieblock. Klart det är en macbook till varenda liten tolvåring med fingret i näsan som är prioritet ett då??
Vi har fått HP-laptops med i5 och lite annat smått och gått, duger helt klart till att arbeta på. Vi delar datorerna på 3 personer, och om den skulle vara upptagen så finns det ca 20 st likadana laptops att låna.
Pfft. På min tid hade vi knappt en dator. Den första vi fick tillgång till i skolan var någon gammal jävel med windows ME. Där samlades vi och spelade flipper på rasterna!
Men å min skola har ochså skit mat. Dom bara hade tur med macbooks. Förra året skulle vi faktiskt få och alla blev stulna.