💬
Logga in
Fuska.se

Cheat Engine

31 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

1.Jag undrar hur cheat engine funkar

2. kan man få virus av det?

3. vilka spel funkar det till? (ex runescape?)

Tack i förhand! :)

Nivå 0 · Nykomling

Runescape ändrar värden i lokala spel, typ flashspel. Alltså funkar inte runescape.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

kan du förklara som jag har frågat?

hur det funkar och om det är virusfritt (jag antar det men frågar ändå)

och vilka spel det funkar till

?

Nivå 0 · Nykomling

Nej programmet är fullpackat med virus och förstör din dator direkt. Det är därför det är så populärt.

Cheat Engine funkar till många, många spel. Nästan alla flash spel, dock inga multiplayerspel eftersom där sparas alla värden på en server istället för på din dator.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

1. Med den kan du ändra siffror (värden) i spel, mestadels flashspel.

2. Nej.

3. Den virus inte till serverspel såsom Runescape. För att hacka Runescape, så måste du hacka deras server/servrar

Du kan hacka servrar med ett program som heter WPE Pro. WPE står för Winsocket Packet Editor och gör precis vad det låter som.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Asså du kan också hacka spel du har på datorn (Inte online) Har hackat min Need for speed: Most Wanted med cheat engine, har max tillåtna pengar :o

Och nä, man får inget virus av det.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

ok tack så mycket! :)

ska försöka övertyga morsan att få ladda ner det..:)

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Runescape ändrar värden i lokala spel, typ flashspel. Alltså funkar inte runescape.

Jo det fungerar, men bara Visuellt... = egentligen onödigt.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

ok tack så mycket! :)

ska försöka övertyga morsan att få ladda ner det..:)

Är du 14 så ska du inte behöva övertyga morsan om att få ladda ner grejer.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

När jag kollade på cheat engine på youtube så stod det i kommentarerna att Cheat engine innehåller ett virus. blir lite osäker nu.... Hjälp!

↗ till inlägget

Är du 14 så ska du inte behöva övertyga morsan om att få ladda ner grejer.

Jo tyvärr måste fråga innan jag laddar ner något. :) men men

Nivå 0 · Nykomling

Haha, är du tvungen att ha tillstånd från din mamma för att ladda ner program på datorn? ChatEngine innehåller heller inget virus, vad har fått dig att tro det?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

Ja tyvärr är det så.... Jag kollade på youtube och där stod det i kommentarerna att det innehåller virus

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

När jag kollade på cheat engine på youtube så stod det i kommentarerna att Cheat engine innehåller ett virus. blir lite osäker nu.... Hjälp!

Jo tyvärr måste fråga innan jag laddar ner något. :) men men

Nej, några anti-virus program kan indenfitera det som virus, men det är det ej.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

ok, men varför kan antivirus programmen se det som ett virus?

Nivå 0 · Nykomling

Det finns såkallade false-positives bara. Så är det. Sluta vara så rädd, herregud.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16

Jag var inte rädd, jag undrade bara varför antivirusprogrammen kunde se det som ett virus...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag var inte rädd, jag undrade bara varför antivirusprogrammen kunde se det som ett virus...

Cheat Engine can inject code into other processes, but doing so can cause anti virus software to mistake it for a virus. There are versions that avoid this false identification at the cost of many features (those which rely upon code injection). The most common reason for these false identifications is that Cheat Engine makes use of some techniques also used in trojan rootkits to gain access to parts of the system, and because some executable files are too small (16KB or less), and therefore get flagged as suspicious. Newer versions of Cheat Engine are less likely to be blocked by anti virus programs so features like code injection can be used without problems.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

Tack :)

7 Feb 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Tack :)

Cheat Engine är en .exe-fil, en körbar fil av en viss typ. Den är packad (och krypterad) på ett sådant sätt som de flesta virusprogram k'nner igen virus på. Cheat Engine är inget virus, och de som säger så är idioter. De flesta virusprogram kommer varna för virus, men som redan sagt ovan, så är det bara false-positives (falska alarm, med andra väl valda ord)

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

1. Cheat Engine funkar till de flesta flashspel, snabba upp, lägga till, ta bort osv.

2. Man kan få virus av allt.

3. Lägger du till pengar på runescape så är det bara en siffra som täcker den riktiga summan pengar du har, dvs. det kommer stå att du har 100000000 fast du fortfarande bara har 100 eller liknande, fungerar utmärkt till spel som Minecraft osv.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in