💬
Logga in
Fuska.se

Lg Optimus 2x Eller Ip4?

23 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Tja!

Jag har tänkt skaffa en ny mobil och undrar om jag ska skaffa iphone4 eller Lg optimus 2x som kommer nu i februari

Jag vet att Lg optimus 2x och iphone 4 har 2 helt oika OS, Men jag skriver i android forumet eftersom jag är mest intresserad av Lg optimus 2x

Nivå 5 · Fuskare

Optimus 2X, mycket billigare, har hdmi utgång, bättre kamera, inte låst på samma sätt. Det finns widgets, full hd filmning. Du slipper itunes, har "riktig" multitasking.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Optimus 2x helt klart.

Mycket snabbare processor, billigare, bättre kamera, mer valmöjligheter, bättre grafik om du gillar att spela, HDMI, Full-HD kamera och inspelning mm.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Tja!

Jag har tänkt skaffa en ny mobil och undrar om jag ska skaffa iphone4 eller Lg optimus 2x som kommer nu i februari

Jag vet att Lg optimus 2x och iphone 4 har 2 helt oika OS, Men jag skriver i android forumet eftersom jag är mest intresserad av Lg optimus 2x

Då går jag emot, köp Iphone 4. Det finns en anledning till varför alla har Iphone och inte Android och det är för att den är bättre. Det är bra en massa jävla lagg på android, det är även bättre applikationer till Iphonen. Ska köpa Ipad "2" när den kommer nu har jag Galaxy S, men vill nog mer ha iphone 4.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej, köp en android. Dem är inte laggiga alls. Fungerar perfekt. Kanske finns bättre applikationer på iphone, men nog faen finns det en massa bra apps på androider också.

Sen så finns det nog mera personer som har Android, skulle jag gissa på. Om man räknar med alla androidtelefoner och iphone..

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Då går jag emot, köp Iphone 4. Det finns en anledning till varför alla har Iphone och inte Android och det är för att den är bättre. Det är bra en massa jävla lagg på android, det är även bättre applikationer till Iphonen. Ska köpa Ipad "2" när den kommer nu har jag Galaxy S, men vill nog mer ha iphone 4.

:rolleyes: iPhone är INTE bättre, iPhone har blivit en riktig "svennemobil". Att det finns bättre applikationer till iOS är rent skitsnack.

Vill du ha en telefon där du inte har garanti när du är i minusgrader, samtal som bryts, en låst mobil, en väckarklocka som inte fungerar, en tvättäkta "statusmobil" och betala för märket på baksidan, köp en iPhone. Vill du slippa allt sånt, köp en android.

26 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lol, vilken Android har du testat då? Typ en wildfire som varit igång i ett halvår med 100 appar igång eller? Nej, en Android behöver inte vara segare. Kolla bara på denna videon tex: http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM

Att många i Sverige har iPhone är nog för att de gjorde de bästa produkterna i början och det har därför blivit en riktig statuspryl, men nu har android gått om. Apple har dessutom alltid överprisad skit, du betalar flera tusen för äpplet på baksidan.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Lol, vilken Android har du testat då? Typ en wildfire som varit igång i ett halvår med 100 appar igång eller? Nej, en Android behöver inte vara segare. Kolla bara på denna videon tex: http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM

Att många i Sverige har iPhone är nog för att de gjorde de bästa produkterna i början och det har därför blivit en riktig statuspryl, men nu har android gått om. Apple har dessutom alltid överprisad skit, du betalar flera tusen för äpplet på baksidan.

Det är väl bara en 10st av de senaste apparna som är "öppna"? Sen så har android gjort det så grymt så att telefonen faktiskt fungerar bättre när man har apparna öppna i RAM minnet. Observera RAM, inte CPU = den går inte segare med flera appar öppna i bakgrunden.

27 Feb 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är väl bara en 10st av de senaste apparna som är "öppna"? Sen så har android gjort det så grymt så att telefonen faktiskt fungerar bättre när man har apparna öppna i RAM minnet. Observera RAM, inte CPU = den går inte segare med flera appar öppna i bakgrunden.

Jag överdrev ju rätt rejält, men det sista där visste jag inte.
28 Feb 2011
Nivå 1 · Novis

LG

2 Mar 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Anledning till att Android blir seg med tiden är för att det saknar stöd för hårdvaruacceleration. Men överhuvudtaget är Optimus 2x bättre, iPhone 4 var självklara valet in mot December 2010 ungefär.

Dock är iOS mycket stabilare då Apple endast behöver anpassa det för en produkt, men Android kan du göra

mer personlig och är mindre låst. Att Appstore har mer apps än Android Market är sant, men vem vill ha 20 000 pruttappar i mobilen?

Nivå 1 · Novis

Skulle råda dig att inte skaffa iPhone för Apple står för censur och skit.

Nivå 7 · Fuskare

Jag vill slå dom personerna som säger "ah med en iPhone 4 är du låst, inget funkar blabla". Har ni ens testat mobilen längre än fem minuter vid demo station på eran lokala Telia butik? Min erfarenhet med iPhone är allt annat än dåligt. När man kommer till antalet appar så fullständigt krossar iPhone Android. Klagar ni på att man måste använda iTunes? Då är ni rentav icke tekniskt lagda, man kan för guds skull göra en fabriksåterställning rentav via det. Sen så tror ju de flesta att iPhone 2G & 3G är samma sak som iPhone 4 när det kommer till problem och buggar osv.

Dock har jag inte en aning om vad denna LG är för telefon eller vad den ens kostar så jag ska inte yttra mig om det.

Nivå 1 · Novis

Jag menar att Apple censurerar vissa appar på sin Appstore som tex porr-appar, även om den som lägger ut appen på något sätt nämner Android så censurerar dom appen. Visst vet jag inte till 100%, men det är vad jag har läst.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag menar att Apple censurerar vissa appar på sin Appstore som tex porr-appar, även om den som lägger ut appen på något sätt nämner Android så censurerar dom appen. Visst vet jag inte till 100%, men det är vad jag har läst.

Ska man ha porr appar så är man en sorglig jävel faktiskt. Sen om det nu krisar på den punkten är det bara att jailbreaka iPhonen, done.
Nivå 1 · Novis

Var bara ett exempel...

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Var bara ett exempel...

Du tycker inte det var ett dåligt exempel?
Nivå 1 · Novis

Nej, ett ganska bra exempel faktiskt. För det är det dom har censurerat mest.

4 Mar 2011
Nivå 6 · Fuskare

Nej, det är ett dåligt exempel. Fortfarande sorgligt att snacka exempel om porr i mobilen... jag menar.. hur många är det som går runt med porr-appar i mobilen?!

Det är bara sjukt imo.

Edit: Ofc ska man välja Optimus 2x (2x = 2 Core ftw)

Edit2: http://www.mobil.se/tester/lg-optimus-2x-f...t-1.388805.html

Senast ändrad:

5 Mar 2011
Nivå 1 · Novis

Själv tycker jag att det är dumt att censurera porr-appar, men ni kanske står för censur och diktatur.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in