Hoppa till innehåll

Lg Optimus 2x Eller Ip4?


Tilvas
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja!

 

Jag har tänkt skaffa en ny mobil och undrar om jag ska skaffa iphone4 eller Lg optimus 2x som kommer nu i februari

 

Jag vet att Lg optimus 2x och iphone 4 har 2 helt oika OS, Men jag skriver i android forumet eftersom jag är mest intresserad av Lg optimus 2x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja!

 

Jag har tänkt skaffa en ny mobil och undrar om jag ska skaffa iphone4 eller Lg optimus 2x som kommer nu i februari

 

Jag vet att Lg optimus 2x och iphone 4 har 2 helt oika OS, Men jag skriver i android forumet eftersom jag är mest intresserad av Lg optimus 2x

Då går jag emot, köp Iphone 4. Det finns en anledning till varför alla har Iphone och inte Android och det är för att den är bättre. Det är bra en massa jävla lagg på android, det är även bättre applikationer till Iphonen. Ska köpa Ipad "2" när den kommer nu har jag Galaxy S, men vill nog mer ha iphone 4.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då går jag emot, köp Iphone 4. Det finns en anledning till varför alla har Iphone och inte Android och det är för att den är bättre. Det är bra en massa jävla lagg på android, det är även bättre applikationer till Iphonen. Ska köpa Ipad "2" när den kommer nu har jag Galaxy S, men vill nog mer ha iphone 4.

:rolleyes: iPhone är INTE bättre, iPhone har blivit en riktig "svennemobil". Att det finns bättre applikationer till iOS är rent skitsnack.

 

Vill du ha en telefon där du inte har garanti när du är i minusgrader, samtal som bryts, en låst mobil, en väckarklocka som inte fungerar, en tvättäkta "statusmobil" och betala för märket på baksidan, köp en iPhone. Vill du slippa allt sånt, köp en android.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då går jag emot, köp Iphone 4. Det finns en anledning till varför alla har Iphone och inte Android och det är för att den är bättre. Det är bra en massa jävla lagg på android, det är även bättre applikationer till Iphonen. Ska köpa Ipad "2" när den kommer nu har jag Galaxy S, men vill nog mer ha iphone 4.

Lol, vilken Android har du testat då? Typ en wildfire som varit igång i ett halvår med 100 appar igång eller? Nej, en Android behöver inte vara segare. Kolla bara på denna videon tex: http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM

 

Att många i Sverige har iPhone är nog för att de gjorde de bästa produkterna i början och det har därför blivit en riktig statuspryl, men nu har android gått om. Apple har dessutom alltid överprisad skit, du betalar flera tusen för äpplet på baksidan.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, vilken Android har du testat då? Typ en wildfire som varit igång i ett halvår med 100 appar igång eller? Nej, en Android behöver inte vara segare. Kolla bara på denna videon tex: http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM

 

Att många i Sverige har iPhone är nog för att de gjorde de bästa produkterna i början och det har därför blivit en riktig statuspryl, men nu har android gått om. Apple har dessutom alltid överprisad skit, du betalar flera tusen för äpplet på baksidan.

Det är väl bara en 10st av de senaste apparna som är "öppna"? Sen så har android gjort det så grymt så att telefonen faktiskt fungerar bättre när man har apparna öppna i RAM minnet. Observera RAM, inte CPU = den går inte segare med flera appar öppna i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara en 10st av de senaste apparna som är "öppna"? Sen så har android gjort det så grymt så att telefonen faktiskt fungerar bättre när man har apparna öppna i RAM minnet. Observera RAM, inte CPU = den går inte segare med flera appar öppna i bakgrunden.

Jag överdrev ju rätt rejält, men det sista där visste jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledning till att Android blir seg med tiden är för att det saknar stöd för hårdvaruacceleration. Men överhuvudtaget är Optimus 2x bättre, iPhone 4 var självklara valet in mot December 2010 ungefär.

 

Dock är iOS mycket stabilare då Apple endast behöver anpassa det för en produkt, men Android kan du göra

mer personlig och är mindre låst. Att Appstore har mer apps än Android Market är sant, men vem vill ha 20 000 pruttappar i mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...