💬
Logga in
Fuska.se

Åldersgräns På Energidryck?

609 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Det är samma sak med kaffe. Få barn gillar kaffe, men kaffe är ingenting som är bra för barn. Få föräldrar tillexempel låter sina barn dricka kaffe eftersom det är dåligt för barn. Nu säger jag inte att kaffe ska förbjudas av barn då, men jag ser allt fler barn som är yngre än mig själv, till exempel 10-11 år dricka energidryck, och det är nog inge bra för dem.

Drog? Drog? Drog?

...

Vill gärna även ha en källa på att kaffe är farligt för barn förutom att det kan ge gula tänder. Tack.

5 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Få barn gillar kaffe

Skulle jag väl inte tro, varför skulle mindre barn än vuxna tycka om kaffe? <.<

↗ till inlägget

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Du verkar ha ett helt annat intryck av ordet "drog" än mig, ja, Koffein är en tillåten dråg, så vadå? Vad är poängen med det påståendet?

↗ till inlägget
Och ta och respektera andras åsikter för en gångs skull va? Skitsnack är ingenting man säger, sluta vara så otrevlig.
Hah, du är en av dom mest orespektfulla människorna jag har mött.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag har aldrig sett en enda förälder som inte låter sitt barn dricka kaffe.

Men det finns helt enkelt... t.ex mina.

Du verkar ha ett helt annat intryck av ordet "drog" än mig, ja, Koffein är en tillåten dråg, så vadå? Vad är poängen med det påståendet?

Ordet "Drog" uppfanns inte för intet.

Det är ett Varnings ord.

Koffein, som finns i kaffe, är den mest spridda psykoaktiva drogen

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag skiter ärligt talat i om ni inte tror på detta, men enligt en studie gjord av danska forskare så ökar livslängden om man dricker minst 7 koppar kaffe. De flesta dricker runt 4 muggar, och det går kanske 2 koppar på en mugg. Livslängden ökar inte jättemycket, den ökar minimalt.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Men det finns helt enkelt... t.ex mina.

Ordet "Drog" uppfanns inte för intet.

Det är ett Varnings ord.

Koffein, som finns i kaffe, är den mest spridda psykoaktiva drogen

Man blir kanske beroende av det, men det är inte farligt.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag skiter ärligt talat i om ni inte tror på detta, men enligt en studie gjord av danska forskare så ökar livslängden om man dricker minst 7 koppar kaffe. De flesta dricker runt 4 muggar, och det går kanske 2 koppar på en mugg. Livslängden ökar inte jättemycket, den ökar minimalt.

Kaffe är nyttigt, då det är berikat med antioxidanter samt att koffein också är nyttigt. Visat sig i många studier att det minskar risken för alzeimers samt demensjukdomar om man intar det med måttliga mängder. Nej koffein är ingen drog till alla som nämnt det. i så fall är socker en drog.
6 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling

Jag tycker inte om att dricka energidrycker. För det första så tycker jag inte direkt om smaken, sedan så slinker den ner så lätt. Efter knappt en minut så känns det som om jag aldrig druckit en energidricka ens.

Tacka vet jag monsterdricka som man brukade dricka back in the day. ;)

Nivå 0 · Nykomling

"En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull".. Kan ni nu ta och sluta och tjafsa om detta.

Note: Koffein är den mest spridda psykoaktiva drogen, enough med allt fanboy tjafs.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

En gräns på någonstans mellan 15 och 18 år tycker jag är rättfärdigad. 20 år däremot, som det är på samtliga livsmedelsbutiker där jag för närvarande är bosatt, är en överdrift.

7 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

En gräns på någonstans mellan 15 och 18 år tycker jag är rättfärdigad. 20 år däremot, som det är på samtliga livsmedelsbutiker där jag för närvarande är bosatt, är en överdrift.

20 är en klar överdrift men beslutet tror jag ligger butikvis. Hade jag varit bestämmande så hade jag satt en klar gräns på 18 år. Varför det? Jo, jag tror att det är en lagom ålder att själva bestämma hur pass man vill förstöra sitt liv. Det är bara att inse att väldigt många minderåriga inte kan hantera effekterna av en energidrick.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

coolt..

Så du menar att min syster som är 10 år mindre kommer leva längre än mig D:?

Hur tänker du?
15 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hur tänker du?

Nej, det vara bara ett skoj inlägg... det är nämligen så att jag tror min syster är smått beroende av kaffe....

Senast ändrad:

21 May 2011
Nivå 0 · Nykomling

Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ursäkta men vad fan bildar du det på?
22 May 2011
Nivå 0 · Nykomling

tror han riktar sig på koffinet

16 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

:D
↗ till inlägget

What you've been smokin' bro?
17 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

De, inte dem.

Och vilka droger syftar du på?

Då kan man ju lika gärna sätta åldersgräns på kaffe.

18 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Så alla droger förstör djuren (och då menar jag människan också för jag tycker att vi är lika mycket djur som "djuren")

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in