Min laptop har nu kommit upp i 80 grader och jag gissar på att det är ganska mycket...
Kan man använda en trycklufts maskin till att blåsa av eller är luft på burk mera rekommenderat?
Har hört att man inte ska damsuga.
Min laptop har nu kommit upp i 80 grader och jag gissar på att det är ganska mycket...
Kan man använda en trycklufts maskin till att blåsa av eller är luft på burk mera rekommenderat?
Har hört att man inte ska damsuga.
Tryckluft som tryckluft. Tror dock det är bättre med dammsugare på bärbara eftersom om du blåser på dammet har det inte riktigt någonstans att ta vägen...
↗ till inläggetTryckluft som tryckluft. Tror dock det är bättre med dammsugare på bärbara eftersom om du blåser på dammet har det inte riktigt någonstans att ta vägen...
du ska använda tryckluft och öppna upp datorn så dammet har ngn stans att ta vägen
Bäst så ja, alla vill/kan dessvärre inte öppna sin bärbara dator. Ska du öppna den tycker jag du ska byta kylpastan när du ändå håller på.
Kollade på lite manualer och öppnade datorn men kom inte in till fläkten.
Kan man blåsa direkt in i fläkten utan att öppna den?
Sug i utblåsen på datorn ifall du inte villl öppna.
Det kanske skulle fungera med tryckluft på burk, och sätta munstycket emot de ventilationshål som finns och bara blåsa. Allt lär man ju inte få ut, och hur mycket beror ju på var ventilationshålen sitter, men något enklare sätt utan att skruva isär den kan jag inte komma på.
Tänk på att dammsugare kan skapa statisk elektricitet,
(Om du får för dig att använda tryckluft så vänta till datorn har svalnat. Varma komponenter+kall spray är inte att föredra. Samma sak när du ska stoppa på datorn igen, låt den värmas upp till rumstemperatur)
↗ till inläggetMen det är inte svårt att öppna tar bara lite tid första gången alla klarar att skruva upp 20 skruvar;PBäst så ja, alla vill/kan dessvärre inte öppna sin bärbara dator. Ska du öppna den tycker jag du ska byta kylpastan när du ändå håller på.
Det kändes som att HP ville att man absolut inte skulle ta isär den. -_-
↗ till inläggetdet e jobbigt men du behöver ju inte öppna så mkt...Det kändes som att HP ville att man absolut inte skulle ta isär den. -_-
Blåste rent med tryckluft direkt i fläkten och temperaturen sänktes bara med typ 5 grader...
Det måste vara något annat?
↗ till inläggetDu får inte ut allt om du inte öppnar den.Blåste rent med tryckluft direkt i fläkten och temperaturen sänktes bara med typ 5 grader...
Det måste vara något annat?
nu är den uppe i 80 igen... -_- vafan!!!
HP är rätt kända för att deras bärbara lätt blir överhettade. Lämna in den, du har ju garanti av en anledning.
↗ till inläggetEftersom att 80 grader inte är skadligt så lär han inte få den utbytt.HP är rätt kända för att deras bärbara lätt blir överhettade. Lämna in den, du har ju garanti av en anledning.
Beror på vilken del, är processorn 80 grader så är det väldigt skadligt.
75-80 grader i CPUn i en laptop är inte så högt/ovanligt...
Jo det är det, räkna inte med lång livslängd ifall din processor går så varmt.
Datorn är 3 år gammal och har ingen garanti kvar. Men har läst att några datorer är över 100 så.
Absolut, men hur länge håller dom?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in