Jo. Men hundar skäller, det gör ej katter. :]
Spöken
↗ till inläggetMen ändå är båda fyrbenta. :ph34r:Jo. Men hundar skäller, det gör ej katter. :]
↗ till inläggetOm de skulle vara döda skulle de ju inte kunna göra något, de måste alltså leva imo.Andar behöver inte nödvändigtvis vara en död varelse, det kan vara något typ av väsen eller essens, så tolkar jag det
↗ till inläggetEh, spöken finns inte vet du, det är påhitt,↗ till inläggetAndar behöver inte nödvändigtvis vara en död varelse, det kan vara något typ av väsen eller essens, så tolkar jag det
Om de skulle vara döda skulle de ju inte kunna göra något, de måste alltså leva imo.
A ghost has been defined as the disembodied spirit or soul of a deceased person
Moho, var ej så säker. x)
Personens kropp är ju död då, men spöket lever antagligen.
Den definitionen nämner ju dessutom spirit=ande.
Jo.
Nja, vet ej om jag ska tro på det, eller ej.
↗ till inläggetVissa TV-apparater gör så.
Det kan väl vara flugor och annat irriterande skit.
hm... Kan väl vara vind som slår på huset... Eller möss som kör rugby.
rugbymöss FTW!
kom o tänka på en sak som hände på min skola för några år sen... jag va sist i omklädningsrummet (och de gillar nt jag) och höll på att ta på mig fort o gjorde allt sånt. sen när jag reste mig o skulle gå så hörde ja nåt i duschen, så jag gick snabbare. sen PRECIS innan jag stängde dörrn så svär jag på att de lät som någon som gick jätte snabbt ut ur duschen och mot mej, men jag såg inget. jag va ju typ 8 så jag blev livrädd och sprang. och jag lovar att det nt va nån annan där, för jag va sist ut ur duschen och alla andra hade redan börjat ta på sej då! vad kunde de va???
↗ till inläggetDu som inbillar dig förmodligen.rugbymöss FTW!
kom o tänka på en sak som hände på min skola för några år sen... jag va sist i omklädningsrummet (och de gillar nt jag) och höll på att ta på mig fort o gjorde allt sånt. sen när jag reste mig o skulle gå så hörde ja nåt i duschen, så jag gick snabbare. sen PRECIS innan jag stängde dörrn så svär jag på att de lät som någon som gick jätte snabbt ut ur duschen och mot mej, men jag såg inget. jag va ju typ 8 så jag blev livrädd och sprang. och jag lovar att det nt va nån annan där, för jag va sist ut ur duschen och alla andra hade redan börjat ta på sej då! vad kunde de va???
Tror inte på spöken, bullshit.
Däremot tror jag att andar och demoner finns.
Njääääääääe.
↗ till inläggetLustigt att du kallar spöken för "bullshit" men samtidigt tror på någonting lika övernaturligt och otroligt.Tror inte på spöken, bullshit.
Däremot tror jag att andar och demoner finns.
100%
Jag tror på andar och spöken, 100%.
↗ till inläggetKan ha varit trycket i duschslangen/-munstycket som gick ur så att det rann ut en del vatten som lät lite grann som fotsteg. Sen att du inte gillade det gör ju att du antagligen "övertolkar" saker till att bli mer läskiga.rugbymöss FTW!
Nej, jag tror inte på spöken eller några andliga väsen. Jultomten, religion, och påskharen är jag inte heller tillräckligt dum för att tro på. *No offence*
↗ till inläggetNej, jag tror inte på spöken eller några andliga väsen. Jultomten, religion, och påskharen är jag inte heller tillräckligt dum för att tro på. *No offence*
Jag tror vi alla kan komma överens om att jultomten och påskharen inte existerar. Är man "dum" bara för att man har haft vad man tror kan vara en övernaturlig upplevelse?
Och de som inte har haft en övernaturlig upplevelse tror faktiskt ofta inte på spöken heller. Man måste vara med om det för att man ska kunna tro.
Jultomten tror jag på, men att han har funnits.
För jag läste om en kille som gav gåvor till folk som behövde dom. tex en tjej som skulle gifta sig, men familjen hade inga pengar.
Då kom denhär killen och lämnade lite kosing utanför dörren till familjen.
När man sedan såg han på bild, var han rödklädd med vitt skägg, inte stort, men lite halvt.
↗ till inläggetJag tror vi alla kan komma överens om att jultomten och påskharen inte existerar. Är man "dum" bara för att man har haft vad man tror kan vara en övernaturlig upplevelse?
Och de som inte har haft en övernaturlig upplevelse tror faktiskt ofta inte på spöken heller. Man måste vara med om det för att man ska kunna tro.
Hur definierar du "övernaturligt"?
↗ till inläggetAntar att du syftar på Nikolaus?Jultomten tror jag på, men att han har funnits.För jag läste om en kille som gav gåvor till folk som behövde dom. tex en tjej som skulle gifta sig, men familjen hade inga pengar.
Då kom denhär killen och lämnade lite kosing utanför dörren till familjen.
När man sedan såg han på bild, var han rödklädd med vitt skägg, inte stort, men lite halvt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikolaus_%28helgon%29
Jultomten har inte alltid varit röd och tjock. Om man frågar någon som växte upp under -30/-40-talet så minns de sin barndomstomte antagligen som en grå och sträng man. Kanske var ännu tidigare, jag är inte helt säker. Enligt ryktet ska den röda dräkten ha uppkommit i samband med Coca-cola reklamerna innan jul, men jag har ingen källa på det.
Men det är klart att jultomten inte finns, vi säger ju inte att Neo från matrix finns bara för att han är inspirerad av den historiska personen Jesus, om nu Jesus verkligen är historisk (vilket kan diskuteras i en annan tråd).