💬
Logga in
Fuska.se

Terrordåd I Oslo

107 svar · startad

Mette-Marits styvbror förövrigt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2509336/...or-dog-pa-utoya

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det jag har hört om honom är imponerande för mig, testa själv att sätta upp ett mål idag som du ska genomföra om exakt 10 år och planera allting inför det får du se hur svårt det är. Själv kan jag inte ens hålla ett mål i en månad innan jag ger upp. Planeringen han genomförde var också väldigt precis och väl utförd.

Sen måste man ju ge honom cred för att han erkänner allting, underlättar ju så otroligt för samhället, och han verkar inte skämmas för det han gjort/kommer göra. (Han är ju inte klar än så..)

Vi kan väl passa på att ge Hitler lite cred också. Jag menar, hur många lyckas faktiskt med att initiera ett av de största folkmorden i historien och starta ett världskrig? Grabben var en visionär och höll fast vid vision av det tredje riket till det bittra slutet, allt hat är ganska oförtjänt med tanke på hans målmedvetenhet och förmåga att ena hela Tyskland mot ett folkslag. Han har min respekt.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det jag har hört om honom är imponerande för mig, testa själv att sätta upp ett mål idag som du ska genomföra om exakt 10 år och planera allting inför det får du se hur svårt det är. Själv kan jag inte ens hålla ett mål i en månad innan jag ger upp. Planeringen han genomförde var också väldigt precis och väl utförd.

Sen måste man ju ge honom cred för att han erkänner allting, underlättar ju så otroligt för samhället, och han verkar inte skämmas för det han gjort/kommer göra. (Han är ju inte klar än så..)

Det var inte beväpnade poliser han sköt ihjäl, utan obeväpnade människor på sommarläger. Om man nu tycker det är imponerade med brottslighet finns det flera rån även i Sverige som är betydligt mer välplanerade och precist utöförda.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det var inte beväpnade poliser han sköt ihjäl, utan obeväpnade människor på sommarläger. Om man nu tycker det är imponerade med brottslighet finns det flera rån även i Sverige som är betydligt mer välplanerade och precist utöförda.

Helikopterrånet mot Securitas värdedepå ?
↗ till inlägget

Vi kan väl passa på att ge Hitler lite cred också. Jag menar, hur många lyckas faktiskt med att initiera ett av de största folkmorden i historien och starta ett världskrig? Grabben var en visionär och höll fast vid vision av det tredje riket till det bittra slutet, allt hat är ganska oförtjänt med tanke på hans målmedvetenhet och förmåga att ena hela Tyskland mot ett folkslag. Han har min respekt.

Visionär stämmer verkligen in på hans profil.

↗ till inlägget

Helikopterrånet var jag otroligt fascinerad av.

Jag är inte imponerad av "brottslighet".

29 Jul 2011
↗ till inlägget

Helt allvarligt är det nog säkrare i buren än på gatorna för denna mannen..

Eller inte: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/595492...-breiviks-huvud

Tror inte killen är säker någonstans.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Eller inte: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/595492...-breiviks-huvud

Tror inte killen är sker någonstans.

Precis. Han lär inte vara särskilt populär i fängelset.

Jag fattar inte varför alla snacker om de där? Alla skaffar så där norge flagga i profil bilden asså wtf :blink: :mellow:

nvm.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag fattar inte varför alla snacker om de där? Alla skaffar så där norge flagga i profil bilden asså wtf :blink: :mellow:

Det är ju väldigt tragiskt att så många ungdomar dog i detta terrordåd, folk vill väl diskutera det. Jag antar att de personer som har Norge som profilbild vill sörja Norges hemska händelse.
↗ till inlägget

Är det inte intressant om det inte är en muslim som utfört dådet?
↗ till inlägget

Visionär stämmer verkligen in på hans profil.

Min poäng, vad han gjorde var fruktansvärt och hur lätt han än gjorde det för poliserna efteråt förtjänar han ingen cred. Ärligt talat var det rätt korkat sagt.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Helikopterrånet mot Securitas värdedepå ?

dom failade ju totalt fast på typ 1 vecka, im just sayin'
30 Jul 2011
↗ till inlägget

dom failade ju totalt fast på typ 1 vecka, im just sayin'

Tog en månad innan 6/7 var häktade, 4 månader för den sjunde.

31 Jul 2011
↗ till inlägget

Är det inte intressant om det inte är en muslim som utfört dådet?

Va? Ingen har sagt något om muslimer. Du ser smygrasister överallt.
↗ till inlägget

Jag fattar inte varför alla snacker om de där? Alla skaffar så där norge flagga i profil bilden asså wtf

Tycker själv att det är tragiskt helt klart, men inte alls tragiskt jämfört med hur det ser ut i världen och tiotusentals barn dör i svält varje dag. Därför förstår jag inte varför alla ska tycka så synd nu och visa massa solidaritet mot Norge osv.

Senast ändrad:

Trådstartare #77
↗ till inlägget

Tycker själv att det är tragiskt helt klart, men inte alls tragiskt jämfört med hur det ser ut i världen och tiotusentals barn dör i svält varje dag. Därför förstår jag inte varför alla ska tycka så synd nu och visa massa solidaritet mot Norge osv.

Varför alla tycker synd om norge är för att, detta är första gången det händer i ett skandinavien land och den har aldrig varit utsatt för sånt här, innan nu. Sen dom där barnen i Afrika dör av svält är väll sårligt ochså att dom har ingen hjälp och det. Men varför folk bryr sig inte så mycket om dom nog är för att dom är hellt utjatade. På TV Unicef visar sina reklamer nog för mycket, därför slutar folk bry sig.
↗ till inlägget

Sen dom där barnen i Afrika dör av svält är väll sårligt ochså att dom har ingen hjälp och det. Men varför folk bryr sig inte så mycket om dom nog är för att dom är hellt utjatade. På TV Unicef visar sina reklamer nog för mycket, därför slutar folk bry sig.

Det där var lite väl ohumant..

Själv tror jag att det är såhär att vi rent av blev rädda. Något som har hänt i lilla trygga Skandinavien, kanske har vi fått upp ögonen ? Vi är inte rädda för svält och därför inte "bryr" oss lika mycket om det.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Va? Ingen har sagt något om muslimer. Du ser smygrasister överallt.

Anledningen till att jag sa det till "petolv", är för att jag har ett solklart minne över hur "intressant" det var att

diskutera terrordådet i Stockholm och hur muslimer är onda i alla forum. Sen vet jag inte vart du fick "Du ser smygrasister överallt".

Ah okej förlåt. Du skrev nämligen tidigare i tråden något som jag tolkade som att du tyckte svensk media var Islamkritisk och att Israel låg bakom Breiviks handlingar.

Så jag reagerade lite snabbt nu. :ph34r:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in