💬
Logga in
Fuska.se

Vilka Språk Förutom Engelska Och Svenska Läser Du I Skolan?

67 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Haha wow imponerande. :)

Själv slutade jag spanskan efter steg 4 och engelskan efter kurs B för jag tycker språk är så jobbigt. XD

Men varför ett jugoslaviskt språk? De flesta kan ju ryska där i alla fall så är det inte mer användbart att lära sig ryska? :o

Tack.

Därför jag är i det jugoslaviska området oftare än Ryssland och jag har fler kompisar med rötter från Balkan än Ryssland. Dessutom gillar jag särskilt kroatiskan och bosniskan. Jaja, får se om det blir något av det ens..

26 Jul 2011
Nivå 11 · Veteranfuskare

Måste instämma att det är jävligt imponerande att kunna lära sig så många språk !

29 Jul 2011
Nivå 10 · Veteranfuskare

Håller med dig, sedan att lära sig allt på en gång.

Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Men Spanskan Italienskan och Franskan är väl nästan samma språk igentligen, eller iallafall väldigt lika?

Lol wat?

Italienskan ligger mycket närmare spanskan än franskan.

30 Jul 2011
Nivå 6 · Fuskare

Läste tyska i 6an - 9an, men nu på gymnasiet så satsar jag endast på engelskan.

31 Jul 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Dem alla har sin rot från latinet ja, men det är inte samma språk. Det Draghon påpekade är att Spanskan och Italienskan står närmast.
13 Aug 2011
Nivå 13 · Mästerfuskare

Läste Tyska steg 3 i ettan på gymnasiet, men slutade med det för läraren sög. Det enda jag fick ut av det var en serie jag ritade på när jag inte försökte sova bort lektionerna.

29 Aug 2011
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

De kommer ur den latinska stammen och är lika i många ord och begrepp och verbböjningar etc. etc. Men italienskan är närmre spanskan än franskan. Har dock dragit extremt stor nytta av att ha läst alla tre samtidigt. Har underlättat något enormt.

31 Aug 2011
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

De kommer ur den latinska stammen och är lika i många ord och begrepp och verbböjningar etc. etc. Men italienskan är närmre spanskan än franskan. Har dock dragit extremt stor nytta av att ha läst alla tre samtidigt. Har underlättat något enormt.

jag sfyftade mer på att om man läst tex spanska, så kan man italienska och franska på ett ungefär, ungefär som Svenska, norska och danska.

Ontopic: Började om på spanska 1 igår, men jag vill läsa ryska, tror det är ganska bra för rymdforskningen

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

jag sfyftade mer på att om man läst tex spanska, så kan man italienska och franska på ett ungefär, ungefär som Svenska, norska och danska.

Ontopic: Började om på spanska 1 igår, men jag vill läsa ryska, tror det är ganska bra för rymdforskningen

De språken är inte lika på samma sätt som svenska, danska och norska. Det är mer som svenska/norska/danska och isländska isådanna fall.
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Min spanskalärare berättade om detta. Hon kunde läsa en högskolebok på franska, och förstå sammanhang och det stora hela tack vare sina spanskakunskaper. Hon hade aldrig läst franska någonsin. Men de tre språken är inte så lika varandra som S/N/D är.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Börjar med Tyska steg 1 nu på måndag.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Har iallafall hört att det är så.

Jaja, alla kan ha fel ;)

2 Sep 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

tyska -.-

7 Sep 2011
Nivå 6 · Fuskare

Har fortfarande Spanska

Fattar inte ett skit

Nivå 13 · Mästerfuskare

Jag läste franska, lärde mig inte ett skit under 3 år.

20 Sep 2011
Nivå 4 · Lärling

Jag läser spanska, går väl skapligt.

16 Oct 2011
Nivå 6 · Fuskare

Jag läste tyska, men jag sket i att läsa vidare när jag började gymnasiet. Tyskan och jag var inte direkt bästa vänner.

19 Oct 2011
Nivå 3 · Lärling

Tyska, ända i hela min klass som inte läser spanska

P.S

Vi läser tillsammans med ett annat spår också

Nivå 5 · Fuskare

Tyska

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in