💬
Logga in
Fuska.se

Graffiti? Bra/dåligt

103 svar · startad

↗ till inlägget

Lol, du verkar inte ha någon större koll. Jag tror inte "p12or" bryter sig in på en uppställningsplats för tåg för att "klottra".

Nej sådana galna saker sköter 13-14 åringarna,lyckligtvis växer de flesta ifrån detta beteende.

Annars håller jag med Guggo i post #2

↗ till inlägget

Nej sådana galna saker sköter 13-14 åringarna,lyckligtvis växer de flesta ifrån detta beteende.

Annars håller jag med Guggo i post #2

Ni verkar ju inte ha någon större koll. :D De som springer runt i tunnelbanan och "klottrar" är fan inte 12-14. Dem är oftast 17-40.
↗ till inlägget

Ni verkar ju inte ha någon större koll. :D De som springer runt i tunnelbanan och "klottrar" är fan inte 12-14. Dem är oftast 17-40.

Är man över 14 och är ute och klottrar så är man ju mentalt störd.
↗ till inlägget

ja många har ju adhd men det var kanske inte det du syftade på
↗ till inlägget

ja många har ju adhd men det var kanske inte det du syftade på

Hur hänger det ihop? :P
23 Jun 2011

varför vet jag inte, men många har det (diagnosen iallafall). tror förr det har med hyperaktivitet att göra än koncentrationssvårighet eftersom man 'måste' vara ganska skärpt för att bli en lyckad tågmålare. men så finns det också olika typer av adhd.

~kass inlägg, har inga som helst underlag för att graffitimålare generellt sett har adhd förutom personliga erfarenheter. vad en lyckad tågmålare är upplever man nog olika, men för mig är det en som under en längre period målar feta tåg och undkommer lagens långa arm.

Senast ändrad:

24 Jun 2011
↗ till inlägget

men för mig är det en som under en längre period målar feta tåg och undkommer lagens långa arm.

Precis. Det klarar oftast inte en fjortonåring. Att många har adhd vill jag gärna ha en källa på.
30 Jun 2011
↗ till inlägget

Precis. Det klarar oftast inte en fjortonåring. Att många har adhd vill jag gärna ha en källa på.

Han sa ju precis att hans enda underlag vara hans personliga erfarenheter, hur hade du tänkt att han skulle presentera en källa?

Men många med ADHD (och ADD) är kapabla till "hyperfokus"; intensiv fokusering på en uppgift under en kort period. Har man ADHD-diagnos finns chansen att man är ganska kreativ också. Personer med ADHD är ofta väldigt kreativa och väldigt kreativa personer brukar visa upp karaktärsdrag som kan imitera symptomen för ADHD, vilket leder till diagnos.

19 Jul 2011

här är en dansk som fotograferar det mesta som sitter på tågen i skåne;

http://www.kimmatthiesen.dk/graffsite/graf...1&gallery=3

många bra grejer där nu tycker jag

22 Jul 2011

Var i Danmark igår och graffitin är mycket mycket bättre än i Sverige, inget snack om saken :P

10 Aug 2011

Ny info kring art of the streets som ska hållas i helgen i centrala stockholm. Jag antar att det lär finnas ställen o käka på där med tanke på att de håller på mellan kl 21-02. http://movement.riksteatern.se/art-of-the-streets

↗ till inlägget

här är en dansk som fotograferar det mesta som sitter på tågen i skåne;

http://www.kimmatthiesen.dk/graffsite/graf...1&gallery=3

många bra grejer där nu tycker jag

Sjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär.
11 Aug 2011
↗ till inlägget

Sjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär.

Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes.

↗ till inlägget
Klämmer man ur sig idiotiska kommentarer som du precis gjorde, är man snarare mentalt störd.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes.

Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka.

Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa.

↗ till inlägget

Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka.

Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa.

Nej det är inte samhällets åsikt, en hel del håller väl med dig, men att säga att det är samhällets åsikt, nej.

De målar väl över det för att det är DERAS TÅG. pga att de vill hålla dom rena.

jag känner mig i högsta grad delaktig i vårt samhälle och jag tycker målade tåg är ljuset i min dunkla pendlarvardag! ingen tvingar företagen att tvätta tågen :). tror de som går och stör sig på graffiti gör det för att de inte fattar vad det är, vad det står etc. jag tyckte det var skitonödigt för några år sedan, men sen började jag läsa och uppmärksamma mer. skitgött, prova du med så kanske du ändrar inställning snart :)

Senast ändrad:

15 Aug 2011

Tycker grafitti är snyggt så länge de inte springer runt en massa Wannabe gangsters som ba skriver Ftp och "Gäng" taggs.

17 Aug 2011

Det verkar precis som att ni misstolkar det jag skriver med flit...

Det är uppenbarligen så att allmänheten, eller åtminstone den allmänhet som reser med tåg, inte vill ha tågen graffitimålade. För i annat fall skulle inte tågbolagen behöva tvätta sina tåg. De kan ju lika gärna låta dem vara graffitimålade om deras kunder ändå föredrar dem så.

MEN eftersom den stora majoriteten INTE tycker om att resa med graffitimålade tåg är de tvungna att tvätta dem.

Jag har inget emot graffiti på tråkiga betongväggar eller gamla rostiga godståg, men på nya pendeltåg som någon har lagt sin själ i att designa förstör det bara tycker jag.

18 Aug 2011
↗ till inlägget

MEN eftersom den stora majoriteten INTE tycker om att resa med graffitimålade tåg är de tvungna att tvätta dem.

Jag har inget emot graffiti på tråkiga betongväggar eller gamla rostiga godståg, men på nya pendeltåg som någon har lagt sin själ i att designa förstör det bara tycker jag.

men jag tycker att det är en konstig mentalitet. Så långe det inte är något "stötande" så är väl graffitin tillräckligt snygg för att man ska kunna låta bli att lägga en massa pengar på att ta bort det? Varför inte läggas pengar på annat som behövs i samhället? T ex att ta bort FTTTTTPPPP-klotter från privatpersoners husväggar.

använder graffiti själv... åkt fast 7 gånger

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in