💬
Logga in
Fuska.se

Jag Vill Ha En Hund!

19 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Jag är en kille på 11 år och vill verkligen ha en hund!!

Jag går i skola från kl. 8:15 till 13:55 varje dag utom onsdag och fredag.

På onsdag går jag till 14:50 och fredag 13:00.

Hur gör ni som har hundar?

Mina föräldrar tycker det är för dyrt med hunddagis, jobbar inte hemma och jag vill helst inte gå hem på rasterna.

Hur ska jag göra?

Snälla hjälp :(

Nivå 6 · Fuskare

Köp en vuxen hund som klarar sig en hel dag ensam.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

Ni kan gärna skriva tips på raser.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ni kan gärna skriva tips på arter.

RASER, var bara tvungen att skriva det...

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Ni kan gärna skriva tips på arter.

Carassius auratus, eller i folkmun guldfisk är en art som kräver lite omsorg och är dessutom mycket kostnadseffektiv. Jag vågar nästa garantera att du slipper bege dig hem om rasterna för att ta hand om denna mycket individualistiska art.
Nivå 6 · Fuskare

Skaffa ingen hund, du kommer ångra dig om 6-7 år.

Nivå 10 · Veteranfuskare

jag är ganska säker på att du kommer tröttna på hunden ganska snabbt.

Skulle inte rekommendera att du skaffar hund när du är så ung, om det inte har någon som är äldre som också vill ha hund.

Att ha ett djur kräver enormt ansvar.

Jag har en katt som jag tog hand om varje dag. (Jag pluggar inte hemma utan har flyttat)

Katter brukar klara sig själva, men dom behöver fortfarande skötas om.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Ni kan gärna skriva tips på raser.

Corgi utan tvekan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Sankt Bernhard FTW

Nivå 7 · Fuskare
Att skaffa hund är nog bland det värsta vi har gjort i mitt hushåll. Det luktar, hår överallt, en blöt hund är en äcklig hund, onödiga utgifter ja listan kan göras lång. Nej fy, hund i all ära men att skaffa hund är inget jag rekommenderar.
Nivå 6 · Fuskare

Labrador är väl en väldigt bra familjehund, om än dock lite stor. Samma sak med Golden, lätta att uppfostra, samt ingen liten råtta som många andra hundar, utan det är ett riktigt djur!

12 Oct 2011
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Att skaffa hund är nog bland det värsta vi har gjort i mitt hushåll. Det luktar, hår överallt, en blöt hund är en äcklig hund, onödiga utgifter ja listan kan göras lång. Nej fy, hund i all ära men att skaffa hund är inget jag rekommenderar.

Äh, detta är ju bara ord från en misslyckad hundägare.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Håller verkligen inte med. Det är nog mest du som är en misslyckad hundägare. Antagligen har du en hund som kräver regelbunden hårvård. Sedan verkar du inte bada/tvätta den heller.

Jag har haft hundar runt om mig i hela mitt liv och jag kan bara säga att upplevelsen har varit posititvt. Javisst, de första året när du har skaffat en hund är jobbigt eftersom någon i familjen måste offra sig och gå hem och rasta den, men det finns även gyllene stunder med en liten söt hundvalp :sorcerer:. Sedan när den blir vuxen klarar den sig från att in går ut med den på morgonen tills när ni kommer hem. Det roligaste som jag tycker med en hund är att man alltid kan göra aktiviteter med den. Det är inte bara bra för hunden utan också för sig själv för man får motion och kommer ut och rör på sig. Fast allt beror på vilken typ av ras du väljer att köpa.

Och min hund har gjort så att jag inte sitter lika mycket vid datorn längre! :D

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Och min hund har gjort så att jag inte sitter lika mycket vid datorn längre! :D

Yep, that's a bitch...

Fast positivt ändå.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Håller verkligen inte med. Det är nog mest du som är en misslyckad hundägare. Antagligen har du en hund som kräver regelbunden hårvård. Sedan verkar du inte bada/tvätta den heller.

Så din hund har aldrig rullat sig i låt säga hundskit, aldrig varit ute i regnet och därav blivit blöt, eller rent av varit ute i snön? Det luktar skitsnack.
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Så din hund har aldrig rullat sig i låt säga hundskit, aldrig varit ute i regnet och därav blivit blöt, eller rent av varit ute i snön? Det luktar skitsnack.

Om en hund blir skitig, så tvättar man den.

Om en hund blir blöt, så torkar man den.

Om en hund blir snöig, så borstar man den.

Nivå 6 · Fuskare

Eller så har man ingen hund och kan göra något kul eller nödvändigt istället. :)

15 Oct 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Om man har en hund och klagar så mycket som Nomatic gör ska man inte ha en hund. Har en liten hund vid namn Curt då och då, han är hur söt som helst. Med hundar är det smådetaljer som räknas, och hur man sköter dom.

Nivå 5 · Fuskare

Hundar kan vara belönande, bara att dom flesta inte vet hur man ska hantera en hund. Inklusive jag.

Det räcker inte med att "säga till när hunden har varit elak".

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Om man har en hund och klagar så mycket som Nomatic gör ska man inte ha en hund. Har en liten hund vid namn Curt då och då, han är hur söt som helst. Med hundar är det smådetaljer som räknas, och hur man sköter dom.

Förbannat tur att det inte är min hund alls då.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in