💬
Logga in
Fuska.se

Behöver Hjälp Med Att Hitta Passande Design

19 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #1

Håller på att designa en hemsida. Väldigt nöjd hittills. Men content är ful, kommer inte på hur jag ska göra den fin. Footer ska antagligen bort.

Behöver förslag på hur jag ska designa content. Alltså hela rutan under bannern.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Vet inte varför men jag säger vitt och ljusblått. Lite mörkare blått.

Och sen tror jag att jag skulle kunna lättare ge lite råd om content var större, alltså att du hade gjort lite mer på den. Har ingenting att utgå ifrån i mina ögon.

3 Dec 2011
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #3

Börjar bli lite bättre nu, vad tycks?

post-7291-1322929283_thumb.jpg

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #4

Nu blev det lite bättre. Fortfarande inte helt nöjd. Hovrar över Games med musen.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Gör om "index", "games" osv till bilder istället, blir mycket snyggare :)

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #6

Funderat på det, tror inte att det passar.

Vad tycks om detta isället för förra bilden?

Edit: har numera 1px border istället för 2px.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Funderat på det, tror inte att det passar.

Vad tycks om detta isället för förra bilden?

Edit: har numera 1px border istället för 2px.

Det vart bättre :)
4 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare

Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut.

Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips.

Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut.

Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips.

Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor.

Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpg

Har dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar.

Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpg

Har dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar.

Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek.

Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint.

Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint.

Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande.

Du har rätt, jag har bara klippt ut en bit av bilden. som är på repeat.

Tycker bannern är lagom storlek på min 1920x1080 skärm, skulle kunna förminska den lite. Alla de där namnen vet jag inte vad de innebär, gjort den i GIMP som jag är någorlunda nybörjare på.

5 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare

Fråga på om du behöver hjälp med Gimp, kan en del!

Sorry för off topic.

6 Dec 2011
Nivå 2 · Novis

Har hemsidan öppnats ännu? Jag tycker den verkar bra så jag vill gå in på den.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Fråga på om du behöver hjälp med Gimp, kan en del!

Tycker jag kan tillräckligt, söker på egen hand om jag vill lära mig mer

↗ till inlägget
Har hemsidan öppnats ännu? Jag tycker den verkar bra så jag vill gå in på den.
Jag ska beställa en http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi som ska släppas i december. När jag får den kommer jag hosta hemsidan ifrån den och den kommer vara uppe 24/7.
10 Dec 2011
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #15

Nu är jag nöjd med designen men vill ha idéer till själva innehållet. Inte planerat det så mycket, vill ha en sida som folk kommer besöka då och då. Har nog inte tänkt göra ett forum, men vill kanske ha någon form av registrering. En gästbok kanske som man kan skriva i som gäst eller registrerad. Men att registrera sig bara för att skriva i en gästbok som man kan skriva i som gäst är onödigt så jag försöker komma på något mer man får ut av registreringen. Förslag någon?

13 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Nu är jag nöjd med designen men vill ha idéer till själva innehållet. Inte planerat det så mycket, vill ha en sida som folk kommer besöka då och då. Har nog inte tänkt göra ett forum, men vill kanske ha någon form av registrering. En gästbok kanske som man kan skriva i som gäst eller registrerad. Men att registrera sig bara för att skriva i en gästbok som man kan skriva i som gäst är onödigt så jag försöker komma på något mer man får ut av registreringen. Förslag någon?

Tänk på vad man saknar på internet nu för tiden! Försök komma på någonting som man är sugen på att göra ^^

27 Mar 2012
Nivå 6 · Fuskare

Jag gillar hur den ser ut nu!

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

mm vill att den ska va stilren, de e snyggt :cool:

Nivå 5 · Fuskare

Hur går det med hemsidan? :)

2 Apr 2012
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #20
↗ till inlägget

Hur går det med hemsidan? :)

Jodå, jag väntar bara på att min http://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi ska trilla ner i brevlådan som jag komma hosta hemsidan på. Lyckats pre-ordra den nu efter att ha stått i kö. När den släpptes för en månad sen tog den slut på 7 minuter och på den tiden lyckades de flesta inte ens ladda hemsidan där man beställde.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in