↗ till inläggetJag har hoppat till mer än en gång av spelet. När man smyger i en grotta och helt plötsligt kommer fienden upp, eller att man går in i en fälla som sprängs.
Hmmm... låter lite som Oblivion då. Det ska nog gå :)
↗ till inläggetOblivion? Läskigt? :lol:
För att svara på din fråga, nej det är inte läskigt. Anledningen till att det är 18 (PEGI) är att det enligt dom innehåller extremt våld, alkohol och sexuella referenser.
Jag tycker det är fett läskigt, men på ett spännande sätt. Att gå i grotta och så kommer massa andar, och så kan man inte komma ut, eller det riktiga Oblivion. Fantastiskt spel verkligen, men visst du kanske inte tycker det är vidare läskigt, bara det att jag är väldigt lättskrämd.
Jag skulle aldrig spela Amnesia i alla fall! Hjälp!
De där sakerna som du rabblade upp, hade PEGI sagt att det stod så (asså symboler på baksidan) eller har du stött på det?
↗ till inläggetAlkohol finns väl inte? Däremot
Skooma. Någon sex har jag inte heller stött på.
Det kanske är så att Lifelovern har kollat på baksidan, för PEGI säger att det innehåller sex så fort det är minsta lilla grej.
Inte med Skyrim att göra, men till exempel "Sing star - Queen" är från tolv och innehåller sex och grovt språk bara för att i en låt så hör man "What the hell" en gång och i Bicycle Race så är det nakna tjejer som cyklar, men man "ser" ingenting.
Inget farligt alls, enligt mig men spelet är ändå från 12 år.