💬
Logga in
Fuska.se

Skryim

103 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Ska också köra en ny karaktär, förmodligen mer åt tjuv/assassin-hållet. Båge och dualwielda daggers.

Khajiit är ett bra val i så fall.

↗ till inlägget
Jag vill göra det med! Jag ska vara någonslags AssasinMage. Är Darkelf också.
Dark elves är i princip gjorda för att vara Rogue mage. :)
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Khajiit är ett bra val i så fall.

Min karaktär när jag spelade Morrowind var en tjuv/assassin och Khajiit, spelade alltid som dem trots att de inte kunde bära skor eller hjälmar (med vissa undantag). Kom till level 52 med den. :D
10 Dec 2011
Nivå 6 · Fuskare

High elf master race

13 Dec 2011
Nivå 4 · Lärling

Skyrim är bäst! Har köpt till både ps3 och dator (att ladda ner ett spel som jobbats med så länge är endast drygt), kör Dark Elf Sneak-Mage (destro, enchant, restoration, sneak, one handed, light armor, archery, pickpocket och smithing) på dator och Wood Elf Bowman-Warrior (one hand, block, archery, smithing, heavy armor, sneak och pick pocket) på ps3.

Riktigt bra kombos som bör provas ;)

Någon som vet var man köper den här amuletten så man kan gifta sig förresten??

14 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #45

Nice! Bara undrar. Why comp and Ps3?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Skyrim är bäst! Har köpt till både ps3 och dator (att ladda ner ett spel som jobbats med så länge är endast drygt), kör Dark Elf Sneak-Mage (destro, enchant, restoration, sneak, one handed, light armor, archery, pickpocket och smithing) på dator och Wood Elf Bowman-Warrior (one hand, block, archery, smithing, heavy armor, sneak och pick pocket) på ps3.

Riktigt bra kombos som bör provas ;)

Någon som vet var man köper den här amuletten så man kan gifta sig förresten??

I Riften så finns det en snubbe inne i Bee & Barb eller nått tror jag puben heter, rakt in och sen höger på en bro så kommer man dit. Prata med honom om att gifta dig så får du köpa den för 200.
15 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare

@Whoe: Inget som du stör dig på?? Så du bryr dig inte om att nästan alla questar är linjära, och lika dana, att alla hatar dig, även om du räddade deras liv för 20 min sedan. Att inga NPCs gör något fören du är i närheten? Att inte kunna göra egna spells, eller att skadan på inte spells miggar med din level. Att inte kunna enchanta vad du vill på dina items, utan bara ett fåtal saker på varje armor del. Några av många saker som är dåliga på skyrim.

Spelar förövrigt en Breton Mage, som jag bara använder Desto, och resto på, och är level 46. Har Archmage robes, Morokai masken, och Dragon heavyarmor gloves och boots. Det finns ingenting som jag inte kan döda, och inget som ger speciellt stort motstånd.

Även om jag låter väldigt negativ om skyrim, så påstår jag inte att det inte är bra. Spelade 50 timmar, och njöt av varje minut av spelandet. Sen blev det för enformigt. Menar bara att folk måste vara mer kritiska till spelet, det är inte värt några 9.6 som det fick av IGN, och som dessutom är högre än både Morrowind, och Baldurs gate 2(bästa rollspelet någonsin).

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

@Whoe: Inget som du stör dig på?? Så du bryr dig inte om att nästan alla questar är linjära, och lika dana, att alla hatar dig, även om du räddade deras liv för 20 min sedan. Att inga NPCs gör något fören du är i närheten? Att inte kunna göra egna spells, eller att skadan på inte spells miggar med din level. Att inte kunna enchanta vad du vill på dina items, utan bara ett fåtal saker på varje armor del. Några av många saker som är dåliga på skyrim.

Spelar förövrigt en Breton Mage, som jag bara använder Desto, och resto på, och är level 46. Har Archmage robes, Morokai masken, och Dragon heavyarmor gloves och boots. Det finns ingenting som jag inte kan döda, och inget som ger speciellt stort motstånd.

Även om jag låter väldigt negativ om skyrim, så påstår jag inte att det inte är bra. Spelade 50 timmar, och njöt av varje minut av spelandet. Sen blev det för enformigt. Menar bara att folk måste vara mer kritiska till spelet, det är inte värt några 9.6 som det fick av IGN, och som dessutom är högre än både Morrowind, och Baldurs gate 2(bästa rollspelet någonsin).

Jag bryr mig egentligen inte om något av det där. Möjligtvis enformigheten på questen men det gör inte så mycket för min del. Någon speciell anledning till varför du riktade det till just mig? :P
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #49

Kan hålla med om enkelheten i questen, men det beror som sagt på hur man spelar.

EDIT: Sen, viruz om du bara kör restoration och destruction på din gubbe så är det ju självklart att det blir enformigt.

Tänk lore. Tänk skyrim. Tänk RPG.

Senast ändrad:

16 Dec 2011
Nivå 7 · Fuskare

@Whore: För att du skrev att du inte hittade några dåliga saker, så ville jag bara visa för dig, att spelet är fullt av dom, igen kritik mot just dig.

@Organism: Questarna blir ju inte bättre för att jag använder svärd ist för lightning bolts. Grunden i ett rollspel är ju inte själva dödandet, utan dess komplexa uppbyggnad, och questar, och din valmöjlighet, att göra nästan vad som helst.

Förövrigt så älskar jag naturen i Skyrim, och spenderat en del tid med att bara gått runt. Om dom bara hade gjort spelet lite mer som Morrowind, skulle det var ett av de bästa rollspelen någonsin, men tyvär verkar Bethesta ha tappat greppet om att göra riktigt bra rollspel, precis som Bioware :/

Nivå 6 · Fuskare

Jag sa inte att det inte fanns dåliga saker, bara att det jag stört mig på innan inte fanns kvar. Jag bryr mig väl inte om jag inte kan enchanta vad jag vill eller göra mina egna spells. Förutom att många quests har liknande uppbyggnad (Gå till A, döda B, hämta C) delar jag inte dina åsikter eller tycker att det du listat försämrar min spelupplevelse. Och även Morrowind hade sin andel linjära och enformiga quests.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #52

@ Viruz - Nej kanske inte. Men om du använder din fantasi och lever in dig i spelet får du ju mycket mer spel upplevelse.

18 Dec 2011
Nivå 6 · Fuskare

Jag har äntligen fått skyrim och installerat det. Men när jag startar det så ser det bara ut såhär och kan inte starta ett spel =/

post-58457-1324223701_thumb.jpg

Nivå 16 · Legendfuskare

Uppdatera grafikkort drivers.

19 Dec 2011
Nivå 6 · Fuskare

Tack för det snabba svaret :D det fixade sg igår men var för upptagen med att spela för att svara xD

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har äntligen fått skyrim och installerat det. Men när jag startar det så ser det bara ut såhär och kan inte starta ett spel =/

Det ska se ut så
21 Dec 2011
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

post-58457-1324223701_thumb.jpg

tryck på "new"
26 Dec 2011
Nivå 3 · Lärling

antar att jag skulle kunna fråga här. när jag gjorde qeustet "the blessing of nature" om trädet i mitten av whiterun. han som vilje följa med mig från templet i whiterun till trädet för att hämta eldergleam sapling blev dödad av ett troll.

behöver jag honom senare eller kan jag fortsätta spela?

8 Jan 2012
Nivå 4 · Lärling

Är det bara jag som tycker att Skyrim påminner om Nordens länder?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Är det bara jag som tycker att Skyrim påminner om Nordens länder?

Men duh.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in