💬
Logga in
Fuska.se

Diskussionstråden

53 svar · startad

Trådstartare #1

Då alla trådar bli låsta för off-topic när det uppstår andra diskussioner i dem tänkte jag testa att göra en tråd som går ut på att diskutera om vadsomhelst. Om tråden helt plötsligt byter ämne är det inget problem utan snarare bra. Så i teorin kan denna tråden aldrig bli låst för off-topic.

Tänk på att alla andra regler gäller. Var trevlig och gå inte helt plötsligt off-topic bara för att du kan. Men om någon kommer på ett bra diskussionsämne så får ni introducera det. Jag tänker mig att om man pratar om något och helt plötsligt kommer in på ett annat ämne så kan man stanna där om man vill. Försök att inte skapa någon debatt för det kommer bara leda till tjafs och att båda parter försöker bevisa att de har rätt. Tråden kan bli låst om sånt uppstår.

Jag inleder diskussionen med att säga att ankor är roliga djur! Idag satt de och myste som vanligt så gick en hund förbi. Då började de kvacka något enormt, antagligen för att varna de andra. De gick sedan tätt ihop i en grupp och det verkade som de försökte kvacka mot hunden.

Senast ändrad:

Ankor är rätt överskattade tycker jag. Visst de har ett rätt fridfullt ljud men de är hopplöst ointelligenta. Kråkfåglar är mycket mer intressanta, man kan se på dem att de tänker och beräknar.

Trådstartare #3

Ja det har du rätt i. Har också sett hur vissa fåglar är ganska kloka. Men det kan vara intressant att observera djur oavsett hur intelligenta de är. Just kråkor verkar vara ganska paranoida. Om de ser att jag matar ankor så brukar de ställa sig bredvid och bete sig som om jag kommer attackera dem närsomhelst samtidigt som de vill ha mat.

Ja absolut, ankor är mycket mer godtrogna. Konstigt egentligen, ankorna är ju "föda" för rovdjur medan kråkfåglar själva är jägare, ankorna borde vara mer rädda för att bli attackerade än kråkfåglarna.

Senast ändrad:

Ankor är nog ganska säkra i naturen, tror jag. Vattenrovfåglar väljer nog fisk hellre än andra fåglar, så jag tror ankorna får leva i fred. Jag tycker det är trist att korpar i princip inte finns i den del av landet jag bor i, på tal om kråkfåglar.

Fotboll är väldigt överskattat. Tycker att cricket borde bli en större sport.

Ganska coolt. :)

Är du så fascinerad av ankor på riktigt, eller är det bara "på skoj"?

Trådstartare #8

Jag gillar ankor på riktigt men jag försöker få det att låta överdrivet :)

Edit: Cool att kråkan förstod att han skulle böja pinnen!

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Fotboll är väldigt överskattat. Tycker att cricket borde bli en större sport.

Vad är det som är så kul med cricket? Austaliensare med bräda som springer i överklasskläder.

Kråkor är ju bara irriterande, med alla sina ljud.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jag gillar ankor på riktigt men jag försöker få det att låta överdrivet :)

Edit: Cool att kråkan förstod att han skulle böja pinnen!

:)

På tal om ingenting, har du prövat psykedeliska svampar? Jag vet att du nämnde någon magic mushroom som din favoritsvamp i en tråd här någonstans och att du tidigare pratat om hur du vill pröva.

Trådstartare #12
↗ till inlägget

På tal om ingenting, har du prövat psykedeliska svampar? Jag vet att du nämnde någon magic mushroom som din favoritsvamp i en tråd här någonstans och att du tidigare pratat om hur du vill pröva.

Inte än :( Psilocybe Cubensis som jag nämnde ser dessutom fin ut.
↗ till inlägget

Vad är det som är så kul med cricket? Austaliensare med bräda som springer i överklasskläder.

Det är bara en onödigt cool sport, liksom australiensare i onödigt coola kläder.
25 Feb 2012
↗ till inlägget

Som om inte ens fotbolls skor kostar flera tusen. Om man spelar i liga eller whatever. Det är ju bara flera män/kvinnor som springer efter en boll.

Sport, blä.

Trådstartare #16

Mmm jag har aldrig förstått grejjen med sport liksom. Att alla ska följa hur det går för Sverige bara för att man råkar vara född här.

Asså, gud va sport är tråkigt! Visst är det kul att spela fotboll, men att kolla på när massa gubbar som man inte känner jagar en boll och heja på är så tråk. Det är väl okej is sig att vissa intresserar sig, men att det tydligen tillhör allmännbildningen, alltså jag syftar på frågesporter, tex: "Vilket smeknamn har Stellan Bengtsson?" Sååå tråkigt!

Vi skulle också berätta om nyheter på So:n och då var vi tvugna att ha med en sportnyhet. Seriöst. Och på alla nyhetskryss så är det minst 2 sportfrågor!

Det är viktigt att ha koll på politik, vad som händer i världen osv, men inte bryr jag mig om "vilka som vann" osv.

Sport är ju ofta en tävling mellan länder, dvs mellan olika geografiska regioner för att se vilket land som är bäst, då är det väl naturligt att man vill att det skall gå bra för det land man är född och/eller bor i. Man måste ju såklart inte heja på just sitt land, men de flesta gör ju det.

Trådstartare #19

Mmm håller med dig Layton för en gångs skull.

Guggo: Nej jag är inte med på de tankebanorna. Jag har inte det minsta intresse i hur det går för Sverige eller något annat land i sporttävlingar. "Vi mot dem" mentaliteter i sig håller jag inte heller med om.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Mmm håller med dig Layton för en gångs skull.

Hahaha, jag är säker på att vi håller med varandra om massa saker, men eftersom det enda vi typ debatterat om på denna sida är droger så... eh ja :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in