💬
Logga in
Fuska.se

Ditt Skrivbord!

531 svar · startad

↗ till inlägget

Linux?

Ontopic: Postar snart

Ja, Xubuntu
6 Jun 2012
↗ till inlägget

Ja, Xubuntu

Okej, men hur har du fixat den snygga "actionbaren"? Ska förmidligen ha Linux till mitt hobbybygge.

Förresten vad menar folk med att ubuntu inte är bra för gaming? Varför är det inte det?

↗ till inlägget

Okej, men hur har du fixat den snygga "actionbaren"? Ska förmidligen ha Linux till mitt hobbybygge.

Förresten vad menar folk med att ubuntu inte är bra för gaming? Varför är det inte det?

Det är AWN dock längst ner.

Det som gör att Linux inte är bra för gaming(finns spel som funkar helt felfritt t.ex Minecraft) är att det inte har DirectX som många spel använder, men det finns windows spel som funkar att spela på linux(nästan alla spel men OpenGL motor).

↗ till inlägget

Det är AWN dock längst ner.

Det som gör att Linux inte är bra för gaming(finns spel som funkar helt felfritt t.ex Minecraft) är att det inte har DirectX som många spel använder, men det finns windows spel som funkar att spela på linux(nästan alla spel men OpenGL motor).

Jag läste om Wine nånstans, hade inte det typ stöd för directX då eller vad är det för nåt?

Kan jag spela spel som WoW, Diablo och Skyrim på Linux?

↗ till inlägget

Jag läste om Wine nånstans, hade inte det typ stöd för directX då eller vad är det för nåt?

Kan jag spela spel som WoW, Diablo och Skyrim på Linux?

Ja, det emulerar DirectX. Men det är väldigt mycket strul och svårare än vad man tror att ens få något att funka.
↗ till inlägget

Ja, det emulerar DirectX. Men det är väldigt mycket strul och svårare än vad man tror att ens få något att funka.

:(
7 Jun 2012

Mitt Skrivbord :)

Edit: Inte klart än.

Senast ändrad:

Min Igen!

8 Jun 2012

Nu är jag klar.

Nytt :) har inte grafik inställningarna på högsta det är därför det är lite taskig bild kvalité.

Inte bra upplösning heller...

WIN7 och rocketdock = Bilden :)

Senast ändrad:

11 Jun 2012
↗ till inlägget

http://i.imgur.com/EfBoe.jpg

Nytt :) har inte grafik inställningarna på högsta det är därför det är lite taskig bild kvalité.

Inte bra upplösning heller...

WIN7 och rocketdock = Bilden :)

Varför den extrema upplösningen på bilden när du ändå inte har den igentligen?

Blir bara segare för mig och andra med segt internet. (Jag har 2Mbit ner och 1 upp)

OnTopic:

post-102934-1339455627_thumb.png

Inte orkat göra så mycket med min wallpaper, men denna dator används inte heller så ofta :P

12 Jun 2012
13 Jun 2012

Så där ser mitt skrivbord ut =)

post-103113-1339588626_thumb.jpg

Senast ändrad:

14 Jun 2012

Inte klar än

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Använder du RocketDock är det något helt annat?

↗ till inlägget

Använder du RocketDock är det något helt annat?

Kör inte ens windows, kör xubuntu med avant window navigator som dock.
↗ till inlägget

Kör inte ens windows, kör xubuntu med avant window navigator som dock.

ok, då vet jag det :D Tack.

16 Jun 2012
Mitt skrivbord

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in