Ditt Skrivbord!
↗ till inläggetJa, XubuntuLinux?
Ontopic: Postar snart
↗ till inläggetOkej, men hur har du fixat den snygga "actionbaren"? Ska förmidligen ha Linux till mitt hobbybygge.Ja, Xubuntu
Förresten vad menar folk med att ubuntu inte är bra för gaming? Varför är det inte det?
↗ till inläggetDet är AWN dock längst ner.Okej, men hur har du fixat den snygga "actionbaren"? Ska förmidligen ha Linux till mitt hobbybygge.
Förresten vad menar folk med att ubuntu inte är bra för gaming? Varför är det inte det?
Det som gör att Linux inte är bra för gaming(finns spel som funkar helt felfritt t.ex Minecraft) är att det inte har DirectX som många spel använder, men det finns windows spel som funkar att spela på linux(nästan alla spel men OpenGL motor).
↗ till inläggetJag läste om Wine nånstans, hade inte det typ stöd för directX då eller vad är det för nåt?Det är AWN dock längst ner.
Det som gör att Linux inte är bra för gaming(finns spel som funkar helt felfritt t.ex Minecraft) är att det inte har DirectX som många spel använder, men det finns windows spel som funkar att spela på linux(nästan alla spel men OpenGL motor).
Kan jag spela spel som WoW, Diablo och Skyrim på Linux?
↗ till inläggetJa, det emulerar DirectX. Men det är väldigt mycket strul och svårare än vad man tror att ens få något att funka.Jag läste om Wine nånstans, hade inte det typ stöd för directX då eller vad är det för nåt?
Kan jag spela spel som WoW, Diablo och Skyrim på Linux?
↗ till inlägget:(Ja, det emulerar DirectX. Men det är väldigt mycket strul och svårare än vad man tror att ens få något att funka.
Mitt Skrivbord :)
Edit: Inte klart än.
Min Igen!
Nu är jag klar.
Nytt :) har inte grafik inställningarna på högsta det är därför det är lite taskig bild kvalité.
Inte bra upplösning heller...
WIN7 och rocketdock = Bilden :)
↗ till inläggetVarför den extrema upplösningen på bilden när du ändå inte har den igentligen?Nytt :) har inte grafik inställningarna på högsta det är därför det är lite taskig bild kvalité.
Inte bra upplösning heller...
WIN7 och rocketdock = Bilden :)
Blir bara segare för mig och andra med segt internet. (Jag har 2Mbit ner och 1 upp)
OnTopic:
Inte orkat göra så mycket med min wallpaper, men denna dator används inte heller så ofta :P
Inte klar än
↗ till inlägget
Använder du RocketDock är det något helt annat?
↗ till inläggetKör inte ens windows, kör xubuntu med avant window navigator som dock.Använder du RocketDock är det något helt annat?
↗ till inläggetKör inte ens windows, kör xubuntu med avant window navigator som dock.
ok, då vet jag det :D Tack.