💬
Logga in
Fuska.se

Draghons Interaktionstråd

358 svar · startad

↗ till inlägget

Jag är totalt lost i sånna här samtalsämnen, du får ge exempel.

Buddhism, taoism, shinto osv är ju rätt filosofiskt lagda. Jag är inte så insatt på det heller om jag skall vara ärlig. Wikipedia :P

Ny fråga! Om du bara får lyssna på ett band/artist resten av livet, vilket/vilken?

Senast ändrad:

Trådstartare #342
↗ till inlägget

Buddhism, taoism, shinto osv är ju rätt filosofiskt lagda. Jag är inte så insatt på det heller om jag skall vara ärlig. Wikipedia :P

I see, nej men om jag inte vet något om dem (vilket jag inte gör i detta fallet) så avstår jag från att säga något om dem, så jag kan inte välja någon av de religionerna ändå, även om jag kollat upp dem på wikipedia så känner jag att det inte ger mig ett tillräckligt djup för att välja någon av dem.

Om någon undrar så är jag nihilist och ateist, möjligtvis även agnostiker.

Eftersom det har med ämnet att göra (och komiskt nog är det en konversation mellan dig och mig Guggo!):

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...mp;#entry713450

Svaret: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...st&p=713585

Så ung och naiv du var en gång Guggo <3 :D

Ny fråga! Om du bara får lyssna på ett band/artist resten av livet, vilket/vilken?
Herrejävlar, endast ett band resten av hela mitt liv... Jag behöver minst fem stycken. :(

Men jag skulle nog i slutändan välja Pain of Salvation, för jag har älskat dem sen jag började lyssna på dem, älskar dem lika mycket än idag och kommer alltid att älska dem även om jag inte aktivt lyssnar på dem hela tiden så finns de alltid där för mig med sin musik.

↗ till inlägget

showtopic=62572&st=24&p=713450entry713450"]http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...mp;&do=findComment&comment=713450[/url]

Svaret: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...st&p=713585

Så ung och naiv du var en gång Guggo <3 :D

Det var innan The Big Lebowski lärde mig om nihilsm B)

Herrejävlar, endast ett band resten av hela mitt liv... Jag behöver minst fem stycken. :(
Utmaningen ligger ju i att hitta ett band som man gillar väldigt mycket, har gjort mycket musik och även har en rätt bred stil, så man kan få med mycket! :)

Oj, så mycket dumheter som flöt runt i den där tråden. Chihuahuas kändes som ett friskt andetag.

Har fortfarande inte röstat i den tråden... kanske skulle göra det? :D

Trådstartare #346
↗ till inlägget

Oj, så mycket dumheter som flöt runt i den där tråden. Chihuahuas kändes som ett friskt andetag.

Vanudå, jag postade väl inga dumheter?! :D

↗ till inlägget
Har fortfarande inte röstat i den tråden... kanske skulle göra det? :D
Det har inte jag heller faktiskt, nu när du nämnde det var jag tvungen att kolla. xD

*går och lägger en röst på ateism*

↗ till inlägget

Vanudå, jag postade väl inga dumheter?! :D

Menar snarare alla som på fullaste allvar påstådde att om man är döpt är man kristen, samt "antar att jag är kristen men jag tror inte på gud" i hand med "jag är definitivt kristen, men inte troende". Honorable mention:

"kristen men jag tror inte på ett skit av vad bibeln säger!"

- Darkdevil

Trådstartare #348
↗ till inlägget

Menar snarare alla som på fullaste allvar påstådde att om man är döpt är man kristen, samt "antar att jag är kristen men jag tror inte på gud" i hand med "jag är definitivt kristen, men inte troende". Honorable mention:

"kristen men jag tror inte på ett skit av vad bibeln säger!"

- Darkdevil

Hahahaha, jo, jag förstår fullständigt vad du menar. :D

Det är hysteriskt roligt att gå tillbaka och se vad folk skrivit ibland, jag visste inte ens att jag visste vad en nihilist var 2006! Väldigt kul faktiskt.

Chihuahua är lika troende än idag, men vi talar aldrig om tro för vi kommer aldrig komma överens om något där. :P

Vad hände Med Chihuahua? Rolig typ ju.

Trådstartare #350
↗ till inlägget

Vad hände Med Chihuahua? Rolig typ ju.

Hon började studera på högskolan någonstans i Skånes platta land och kände att hon inte hade tid för fuska.se. :P

Sen har hon aldrig känt sig manad att återvända, haha. Vi har kontakt på msn fortfarande! Hon är verkligen helfestlig.

15 Sep 2012
Trådstartare #351

Jag tar mig likförbannat rätten att bumpa tråden i hopp om att få lite människor som vill dela en kopp te med mig.

På tal om te, vad är ditt favorit te?

↗ till inlägget

Din lille jävel.

Jag hade tänkt att fråga det :P

Jaja, får väl komma på något annat då...

VARFÖR dricker du te?

Hej, jag vet verkligen inte vad jag håller på med, jag hör röster i huvudet som jag måste lyda!

Senast ändrad:

Trådstartare #355
↗ till inlägget

Jag är inte direkt någon finsmakare av te egentligen, vanligtvis är jag helt nöjd med en kopp Earl Grey, mest på grund av att jag helt enkelt är för lat för att göra något mer avancerat.

Annars så tycker jag väldigt mycket om löst svart te smaksatt med kardemumma och kryddnejlika, som får koka upp så det nästan sväller över kastrullen (om man nu gör det i mängder, en kopp te är lite svårt att koka upp så mycket), sen i med råsocker gjort av sockerrör och rejält med dagsfärskt, fet mjölk och koka upp igen. Otroligt gott.

Det är dock krångligt att göra, vanligtvis nöjer jag mig bara med att smaksätta mitt te med kardemumma och kryddnejlika.

Te som ska smaka som frukter är vanligtvis vedervärdigt. Jag vet inte om det beror på att jag bara stött på dåligt te eller om det helt enkelt inte tilltalar mig.

↗ till inlägget

Kaffe är det vidrigaste som existerar.

Hällde upp lite nybryggt i en kopp, rörde runt det i koppen för att svalka ned det för inte ska tungan bli bränd på kuppen. Lyfte upp koppen mot munnen och tog en munfull försiktigt. Den svarta sörjan ger absolut inget utslag alls i den främre delen av munnen, inget salt, inget sött, inget surt, det kändes mest som om jag hällt gammalt stillastående vatten från en vattenpöl på asfalten i käften. När det väl passerade över till den bakre munhålan så slog den äckligaste bittra smaken jag någonsin varit med om till och hur jag ens svalde det är ett under i sig, men jag hade ihjäl mig själv samtidigt. Jag var död i ungefär tre sekunder, sedan spydde jag upp skiten i närmsta papperskorg som fanns till hands. Blev illa tvungen att ta en sked bordsmargarin i munnen för att tvätta bort den vidrigaste sörjan jag stoppat i käften någonsin.

↗ till inlägget
Hej, jag vet verkligen inte vad jag håller på med, jag hör röster i huvudet som jag måste lyda!
Jag rekommenderar dig till att ta kontakt med närmsta psykiatriska mottagning som finns.
↗ till inlägget

Jag rekommenderar dig till att ta kontakt med närmsta psykiatriska mottagning som finns.

Kollade du på länken?

Om du gjorde det, vad var det förnågot?

Trådstartare #357
↗ till inlägget

Kollade du på länken?

Om du gjorde det, vad var det förnågot?

Det var en länk för personlig vinning, så jag tog bort den! *poff!*
Knark

Gillar du iste med persikasmak? Det är underbart

Trådstartare #359
↗ till inlägget

Gillar du iste med persikasmak? Det är underbart

Iste är inget jag tycker om överhuvudtaget!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in