💬
Logga in
Fuska.se

Låg Uploading Hastighet

20 svar · startad

Trådstartare #1

Hejhej fuska :). Jag är tillbaka igen och har problem med internet hastigheten.. Jag har väldigt låg uploading hastighet och jag har nu blivit trött på det, eftersom det laggar när jag streamar.

Ta emot filer: 27 mbit/s och Skicka filer: 1.09 mbit/s

Min kompis hade runt 25 mbit/s också, men han hade över 10 mbit/s på skicka filer. Vad kan va problemet?

Jag har en packard bell imedia S3720. Läste att nån hade också det problemet, men han hade Asus, och det fixade sig när han tog bort network iControl. Men jag har inte något sånt, så jag undrar om det är något som gör så att jag får 1 mbit/s uploading hastighet?

Tack på förhand!

Din uploading hastighet är förmodligen strypt till 1mbit/s

Ni har antagligen olika ISPs med olika gränser.

kolla vad du betalar för. om de ska vara så segt.

Trådstartare #5
↗ till inlägget

Ni har antagligen olika ISPs med olika gränser.

Hur menar du, och hur fixar jag det?

Kolla upp vad du egentligen ska få.

17 Sep 2012
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Kolla upp vad du egentligen ska få.

Jag ska få 25 Mbit/s.

↗ till inlägget

Jag ska få 25 Mbit/s.

Och det är det du har i nerhastighet. Vad säger de om din upphastighet?
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Och det är det du har i nerhastighet. Vad säger de om din upphastighet?

Står bara nerhastighet, vart kan man hitta uppladdningshastighet? Kollade på räkningslapparna

Ring dem och fråga. De är inkompetenta om de inte visar det lätttillgängligt.

Trådstartare #11
↗ till inlägget

Ring dem och fråga. De är inkompetenta om de inte visar det lätttillgängligt.

Det står bara "Large 25 Mbit/s", men jag ska ringa dem. Jag använder förresten comhem

↗ till inlägget

Det står bara "Large 25 Mbit/s", men jag ska ringa dem. Jag använder förresten comhem

Din hastighet upp är bara 1mbit/s.

Erbjudandevillkor Bredband Large 25 Mbit/s

Erbjudandet gäller t o m 6 november 2012 och endast nya bredbandskunder. Går ej att kombinera med andra erbjudanden för Bredband. Erbjudandet gäller Bredband Large 25 Mbit (12-25 Mbit/s nedströms, 0,7-1 Mbit/s uppströms), 199:-/mån i 3 månader därefter från 329:-/mån. 12 mån bindningstid. 3 kalendermånaders uppsägningstid. Modem med trådlöst nätverk 1:- (ord pris 995:-). Frakt 99:- och startavgift 99:- tillkommer. Med autogiro eller e-faktura sparar du 45:- i tillägg för pappersfaktura. Kreditkontroll kommer att göras på alla nya kunder.

Trådstartare #14
↗ till inlägget

Erbjudandevillkor Bredband Large 25 Mbit/s

Erbjudandet gäller t o m 6 november 2012 och endast nya bredbandskunder. Går ej att kombinera med andra erbjudanden för Bredband. Erbjudandet gäller Bredband Large 25 Mbit (12-25 Mbit/s nedströms, 0,7-1 Mbit/s uppströms), 199:-/mån i 3 månader därefter från 329:-/mån. 12 mån bindningstid. 3 kalendermånaders uppsägningstid. Modem med trådlöst nätverk 1:- (ord pris 995:-). Frakt 99:- och startavgift 99:- tillkommer. Med autogiro eller e-faktura sparar du 45:- i tillägg för pappersfaktura. Kreditkontroll kommer att göras på alla nya kunder.

Aha, tackar. Men jag försöker streama med xplit, men det laggar. Är det min uppladdningshastighet som påverkar det? Eller min skitiga dator som jag inte har formaterat om på ett par år?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Aha, tackar. Men jag försöker streama med xplit, men det laggar. Är det min uppladdningshastighet som påverkar det? Eller min skitiga dator som jag inte har formaterat om på ett par år?

Jag skulle säga att uppladdnings-hastigheten är den huvudsakliga boven i dramat.

(1mbit = 1/8 mbyte)

Trådstartare #16
↗ till inlägget

Jag skulle säga att uppladdnings-hastigheten är den huvudsakliga boven i dramat.

(1mbit = 1/8 mbyte)

Hur ska jag göra för att få mer uppladdningshastighet? Vart är sidan du kollade om de olika bredbanden?

↗ till inlägget

Hur ska jag göra för att få mer uppladdningshastighet?

Byt abbonemang.
Trådstartare #18

Ska jag betala för https://www.comhem.se/comhem/bredband/bredb...54/-/index.html istället?

Jag får 50-100 och 10 nedströms men det blir 70 kr dyrare.

Jag hade 25 och 1.

Senast ändrad:

Det är upp till dina och familjens behov. 10/10 går att få tag på hos vissa ISPs.

Trådstartare #20

Jag menar om det är ett bra erbjudande, eftersom det är ungefär 25-75 mbit/s mer nedladdningshastighet och 9-11 mbit/s mer uppladdningshastighet än vad jag hade. Jag använder nog mest internet i min familj, de andra använder nog mest för att surfa på facebook o sånt skit.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in